برای شفاف سازی فضای عمومی

مسوولان اطمینان بخشی کنند



 صبح ساحل، اجتماعی _  طی روزهای گذشته به دنبال طرح واگذاری ‌آلومینیوم المهدی  ادعاهای مجدد برخی در استان فارس نسبت به الحاق این استان به دریا از طریق بخشی از هرمزگان، شاهد موضع گیری های دلسوزانه نمایندگان مردم استان هرمزگان بودیم که تلاش داشتند فضای اعتماد واطمینان دربین مردم ایجادکنند. گرچه هنوز مردم منتظر اقدام عملی این نمایندگان در باز گرداندن حق جوانان در اشتغال صنایع فولاد و آلومینیوم و نیز پایان بخشیدن به اظهارات مطالبه جویانه مسئولان ونمایندگان استان فارس هستند اما می توان همین بیانیه و واکنشهای صورت گرفته درمحافل خبری راگام اول درمسیر  تثبیت جایگاه استان هرمزگان خواند.

نکته تاسف برانگیز اما اینست که هنوز هیچ یک از مسئولان طراز اول استان هنوز در خصوص موضوعاتی که با حیات اقتصادی مردم استان مرتبط است اظهارنظری نکرده اند.

با توجه به اینکه این موضوعات از جمله مسائلی است که با فضای روحی روانی مردم و نیز هویت اجتماعی تاریخی آنها در ارتباط استجای طرح این پرسش است که  چرا در پاسخ به آن هیچ گونه اطمینان خاطری به مردم داده نمی شود.اگر دراین باره مسئولان استان فضای ابهام را نزدایند پس شفاف سازی به عهده چه کسی است؟

مردم می پرسندآیا قرار است علقه ها و وابستگی های شخصی برخی مسئولان بر وابستگی های حرفه ای ومسئولیت های شغلی آنها در سمت ها وعناوین شغلی که دارند غلبه داشته باشد.

 اگر به نظر مسئولان چنین ادعاهایی که از فارس بر می آ‌ید ادعاهای بی پایه  و اعتباری است که هر از چندگاهی در محافلی مطرح و بزودی هم فراموش می شود پس چرا درمقام مسئول همین بی اعتبار بودن آنرا اعلام نمی کنند تا به بسیاری گمانه زنی های بین مردم ومحافل سیاسی پایان داده شود واگر هم نظر دیگری دارند برای روشن شدن افکار عمومی و رفع ابهامات چرا آنرا مطرح نمی نمایند.

اهمیت این نکته به ویژه هنگامی آ‌شکارتر می شود که  مردم شاهدند دربرنامه ها ومناسبت هاومراسم گوناگون این مسئولان ساعتها از وقت خودرا به سخنرانی واظهارنظر درخصوص کوچکترین مسائل وموضوعات عرصه های مختلف اختصاص می دهند، اما اکنون موضوعی که حساسیت‌های بسیاری در بین مردم ایجادکرده هیچ گونه پیام اطمینان بخشی داده نمی شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها