استاندار هرمزگان در دیدار با تشکل‌های مطبوعاتی:

رقابت درعین رفاقت برای منافع استان



صبح ساحل ، سیاسی - استاندار هرمزگان گفت: از اهالی رسانه تقاضا دارم با روحیه دلسوزی که دارند هر جا کم توجهی در استان رخ داد به موقع به بنده انتقال دهند، با همه رسانه‌ها با هر سلیقه و جناحی برای منافع ملی و استان رفاقت و دوستی کرده وتبعیض بین رسانه ها را نمی‌پذیرم.

فریدون همتی در دیدار با هیات مدیره خانه مطبوعات، انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات و رئیس بسیج رسانه هرمزگان اظهار کرد: دعواها در هر جا که عقل باشد شکل نمی‌گیرد و اختلاف نظر و سلیقه بین اهالی مطبوعات هم می‌تواند بسیار خوب و راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد.

وی با بیان اینکه سطوح اختلاف را در جامعه درک می‌کنم، افزود: در حوزه سیاسی بایستی ضمن رقابت، رفاقت داشته باشیم و هر جا پای منافع ملی باشد همه پای کار بیایند.

استاندار هرمزگان با تاکید برآگاهی از تشخیص‌ها و توجه به سطح در جامعه رسانه‌ای استان، اظهار کرد: رسانه‌های استان در یک جاهایی هم بایستی نظری برای پویایی کشور و استان بدهند که هر کدام از نظرات آنها در جای خودش محترم و با ارزش می‌باشد.همتی افزود: رسانه‌ها نظرات خود را بیان کنند و این نظرات در تصمیم‌گیری نهایی قطعا به کمک مجموعه عالی دولت می‌آید.

وی با اشاره به اینکه تاخیر در دیدار با مجموعه هیات مدیره خانه مطبوعات، را به پای دغدغه‌های فراوان و حجم بالای جلسات کاری بدانید، ادامه داد: خودم را قائل به دعواها نمی‌دانم و از روز اول خدمت در استانداری هرمزگان این دغدغه را داشتم که کارهای استان را زمین نگذاشته و به دلیل حجم دیدارها، جذب منابع و بودجه ریزی کشور و .... به موازات کار افراد و تشکل‌ها را حضوری دیده و در تنظیم وقت برای دیدار با افراد به هیچ کس اجازه دخالت نداده و نمی‌دهم.عالی‌ترین مقام اجرایی در هرمزگان گفت: مطالب مندرج شده در مطبوعات و فضای مجازی را رصد می‌کنم و اخیرا مطلبی را در یکی از رسانه‌ها خواندم که بسیار مودبانه دغدغه‌های استان را متذکر شده بود که از نویسنده این مطلب قدردانی کرده که باعث انسجام دغدغه‌های من در رابطه با مشکلات استان شد.

همتی با بیان اینکه به هیچ وجه تفاوت بین رسانه‌های استان را نمی‌پذیرم، اظهار کرد: حتی اگر رسانه‌ای به دلیلی غیرمعقول، منفی برخورد کند آن هم دلیل ندارد با آن رسانه برخورد کنیم.

وی تصریح کرد: اگر همه برای منافع استان کار کنیم بازهم کم است و اعتقاد به این دارم هر چقدر به ایجاد وحدت وهمگرایی بیشتر در جامعه کمک شود از آن برای رشد، پیشرفت و بهتر شدن جامعه استفاده می‌شود.

استاندار هرمزگان در ادامه از ابهامات پیش آمده خبر داد و افزود: بایستی همه به برطرف شدن این ابهامات کمک کنیم.همتی افزود: بارها در جلسات به خبرنگاران رسانه‌ها متذکر شدم که رسانه‌ها یکی از بخش‌های طرف مشورت و به عنوان چشم و گوش بنده هستند که می‌توانند مسائل جامعه را انتقال دهند.به گفته وی، رسانه‌های استان می‌توانند بازوی توانمند، ناظر، منصف و کارشناس در جامعه باشند و هر کس می‌تواند در هر وجاهتی مثمرثمر بوده و اگر خود را نسبت به انقلاب، مردم و کشور مسؤول بدانند بهترین تولید و عملکرد را خواهند داشت.

استاندار با اشاره به اینکه پیامبر خودش آگاه به همه مسائل بود ولی مشورت می‌کرد و از نظرات همه استفاده می‌کرد، افزود: بنده در این مسؤولیت بنا نیست که همه چیز را بدانم لذا از نظرات همه استفاده می‌کنم و از دوران بدو خدمت در منصب مدیریتی بودم ولی به همه احترام گذاشته و از نظرات همه استفاده کردم .همتی با بیان اینکه بخش اعظمی از دعواهای موجود در کشور حاصل ابهامات بیخود و اطلاعات غلط می باشد، اظهار کرد: گاهی اوقات مسئله‌ای را دو شخص می‌توانند با صحبت حل کرده و تفاهم کنند و خیلی از مسائل با گفت‌وگو حل می‌شود.

وی با اشاره به مطالبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، افزود: در فضای مجازی اگر اخلاق الهی، اسلامی و انسانیت نباشد ویرانگری در جامعه اتفاق می‌افتاد.

استاندار گفت: هر پدیده جدیدی که در جامعه به وجود می‌آید برای درست بودن آن در جامعه باید کار شود و رسانه‌ها می توانند در این زمینه نقش مهمی داشته باشند و رسانه‌ها می‌توانند برای بخش دولتی حکم جاده صاف کن را داشته و جاده را برای خدمت به جامعه هموار کنند.

همتی ادامه داد: وقتی کاری را برای استان انجام می‌دهیم شما اهالی رسانه هم خوشحال می‌شوید و این نشان‌دهنده این است که فهم اجتماعی و دلسوزی کشور و استان را به این مرحله رساندیم.

وی ضمن قدردانی از رسانه‌های استان در رابطه با پوشش خبری سفر ریاست جمهوری افزود: در هرمزگان همه با هر سلیقه و از هر جناحی به پای کار آمدند و دنیا بداند که مردم پای نظام، انقلاب و حاکمیت هستند و در جای خودش هم گلایه و توقعی داشته و از مسؤولان هم حمایت خواهند داشت.استاندار بیان داشت: در نظام بین‌المللی پشتوانه دولت، مردم بوده و آنها باعث می‌شوند که با دولتمردان با احترام برخورد شود.

همتی در ادامه افزود: اشتیاق و حضور مردم در استقبال از رئیس جمهور را باعث مصوباتی همچون خرید تضمینی پساب فاضلاب در استان و کار در بافت فرسوده و ... شد .

وی اظهار کرد: بنده به عنوان نماینده دولت دکتر روحانی در استان هرمزگان به هیچ وجه موافق دعوا، تفرقه و دو دستگی نبوده و معتقدم اینها انرژی استان‌ها را هدر می‌دهد.

استاندار همچنین متذکر شد: از اهالی رسانه تقاضا دارم با روحیه دلسوزی که دارند هر جا کم توجهی در استان رخ داد به موقع به بنده انتقال دهند.همتی با اشاره به اینکه اگر نکات انتقال شده به بنده قابل عمل نباشد حداقل آگاهی بنده را بالا می‌برد و خود را دور از نقص ندانسته و با همه رسانه‌ها با هر سلیقه و جناحی برای منافع ملی و استان رفاقت و دوستی می‌کنیم.وی همچنین با تاکید بر اینکه طی کردن راه خدمت‌رسانی به ملت بدون حضور رسانه‌ها امکان‌پذیر نیست، گفت: آمادگی نشست‌هایی با حضور هیات مدیره خانه مطبوعات، انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات و بسیج رسانه را به صورت 3 ماه یکبار داشته و از هیچ کاری در جهت رشد و پویایی استان دریغ نمی‌کنیم.

استاندار با بیان اینکه هیچ کدام از رسانه‌های هرمزگان در سفر ریاست جمهوری وارد حاشیه نشده، گفت: این امر نشان از درک بالای رسانه‌های استان بوده و هیچ کس در اصول اختلاف ندارد بلکه در روش‌ها و نحوه اداره ،اختلاف وجود دارد و آن چه در سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان دیدیم دوستی، همدلی و همراهی رسانه‌ها بود که بسیار ارزشمند و جای تقدیر دارد.

همتی در پایان خاطرنشان کرد: مطبوعات استان با ایجاد تعاونی از بدنه جمعی خود در جهت ایجاد چاپخانه اقدام کنند و بنده حمایت قاطع خود را برای ایجاد چاپخانه مختص رسانه‌های استان خواهم داشت.

مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان نیز گفت: نوع نگاه و زاویه دید استانداری به اهالی مطبوعات باعث شد که تشکل‌های قانونی مطبوعات استان نیز در اواخر دید خود را نسبت به استانداری هرمزگان عوض کنند.

معصومه قاسمی اظهار کرد: هرمزگان دارای 86 رسانه مجوزدار که شامل 4 روزنامه فعال، 33 رسانه سراسری دارای نمایندگی در استان و کمتر 10 خبرگزاری و هفته نامه فعال می‌باشد.

مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان افزود: خانه مطبوعات تنها تشکل قانونی است که 123 عضو داشته که اکثریت هم از اهالی قلم بوده و به رسمیت شناختن خانه مطبوعات از سمت شما برای ما خیلی مهم بوده و این دغدغه مهمی برای اهالی رسانه استان بود.بازرس خانه مطبوعات استان نیز گفت: بعداز 5 سال این تشکل‌ها به استانداری دعوت شده که جای قدردانی دارد و در جامعه اختلاف نظر و سلیقه همه جا وجود دارد و مطبوعات استان هم از این امر مستثنی نبوده است.

ایوب دبیری‌نژاد افزود: از استاندار هرمزگان انتظار داریم در برخورد با رسانه‌ها پدرانه عمل کند و همه تشکل‌های رسانه‌ای امروز دور هم جمع شدند و بایستی با تجمیع این ظرفیت‌ها برای ارتقاء استان اقدام شود.

رئیس خانه مطبوعات استان هرمزگان نیز گفت: موفقیت نماینده عالی دولت در استان موفقیت استان می‌باشد و این موفقیت با حمایت رسانه و اطلاع‌رسانی صحیح امکان‌پذیر می‌باشد.

غلامحسین عطایی افزود: در تشکل‌های مطبوعاتی اختلاف نظر و سلیقه وجود دارد ولی همه با همدلی، همراهی و همپوشانی در جامعه به فعالیت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه دریوزگی در مرام مطبوعات استان نیست، اظهار کرد: در چارچوب قانون می‌خواهیم از منافع رسانه‌ها حمایت شود.

رئیس خانه مطبوعات استان هرمزگان گفت: از شما توقع همان حمایتی که از بنگاه‌های اقتصادی می‌کنید را داریم و مدیریت عالی استان با اشرافیت کامل نابسامانی‌های دوره قبل استانداری هرمزگان را سروسامان دهد.

نائب رییس خانه مطبوعات هرمزگان نیز گفت: این جمع متشکل از چندین کارآفرین  بوده که توقع حمایت داریم.

مهراب رشیدی با بیان اینکه در ابتدای کار هر استاندار، معمولا اولین نشست با اصحاب رسانه انجام می‌گرفت، افزود: هر استانداری نیاز دارد که اصحاب رسانه را جهت انعکاس خدمات دولت در کنار خود داشته باشد.

به گفته وی، ایجاد چاپخانه متعلق به رسانه و از بدنه رسانه‌های هرمزگان در بسته حمایتی مطبوعات این استان وجود دارد و از شما توقع حمایت در جهت ایجاد این چاپخانه داریم.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان نیز گفت: انجمن صنفی کارفرمایی استان متشکل از 40 کارفرما که به عنوان سرمایه‌گذار بخش فرهنگی در استان مشغول به فعالیت هستند.

فروغ مسلم‌زاده اظهار کرد: این انجمن از کارفرمایان مطبوعات استان حمایت می‌کند و از شما هیچ چشم‌داشتی نداشته و تنها حمایت معنوی شما را می‌خواهیم.

به گفته وی، مطبوعات استان هرمزگان می‌توانند همراه و همگام شما در توسعه استان باشند.

رئیس بسیج رسانه هرمزگان نیزگفت: امروز تجمیع ظرفیت‌ها با همه اختلاف‌ها و سلیقه‌های مشترک و منافع واحد را در تشکل‌های مطبوعات می‌بینیم.

مرتضی پیروی‌منش اظهار کرد: منصف بودن در تولید محصول رسانه‌ای خصیصه مشترک این جمع رسانه‌ای می‌باشد.وی همچنین درپایان افزود: بسیج رسانه، خانه مطبوعات و انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات با همدلی، نگاه ویژه و دلسوز به دنبال پویایی و پیشرفت استان است .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها