سمینار آموزشی و توان‌افزایی گردشگری روستایی هرمزگان برگزار شد



صبح ساحل ، اجتماعی - سمینار آموزشی و توان‌افزایی گردشگری روستایی استان هرمزگان با موضوع گردشگری روستایی، بوم گردی و خدمات اقامتگاه‌های بومگردی برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان در حاشیه برگزاری سمینار آموزشی و توان‌افزایی گردشگری روستایی گفت: بحث آموزش یکی از بحث‌های اساسی است و در کنار آن بحث ارزیابی کارها و فعالیت‌های مربوط به گردشگری قرار می‌گیرد.

محسن ضیایی بیان کرد: قبل از اینکه به کمیت در گردشگری روستایی با استفاده از اقامتگاه‌های بوم گردی توجه داشته باشیم باید به کیفیت آن توجه کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما که از سال گذشته در حال پیگیری آن هستیم این است که با نهادهای مختلف در بحث آموزش برای مدیران و فعالین عرصه گردشگری، خصوصاً در بحث‌های اقتصادی همکاری بیشتری داشته باشیم.ضیایی ادامه داد: ما مجوزهای زیادی را در زمینه گردشگری صادر می‌کنیم و ایرادی که به خود ما وارد است بحث آموزش مدیران و فعالین این عرصه است که کمتر به آن توجه شده است.

وی تصریح کرد: بحث آموزش یکی از بحث‌های اساسی است و در کنار آن بحث ارزیابی کارها و فعالیت‌های مربوط به گردشگری قرار می‌گیرد که هدف ما از برگزاری این کلاس‌های آموزشی همین موضوع است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: امروز در این کلاس‌های آموزشی میزبان افرادی هستیم که عمدتاً در بحث گردشگری روستای فعال هستند و خصوصا مدیریت مجموعه‌های بوم گردی که اخیراً مورد استقبال گردشگران واقع‌شده‌اند را بر عهده‌دارند.

وی با بیان اینکه در نوروز 97 در هرمزگان میزبان بیش از 2 میلیون گردشگر بودیم، اضافه کرد: برنامه‌های زیادی را تدارک دیده‌ایم و استاندار نیز اولویت را در استان مبحث گردشگری قرار داده‌اند و دولت نیز تسهیلات خوبی را در زمینه اشتغال روستایی اختصاص داده است که حداقل ده درصد اعتبارات به گردشگری و ده درصد هم به صنایع‌دستی و فرش دستبافت اختصاص پیداکرده است.

در ادامه نیز سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از سالیان دور روستاها منبع تولید بوده‌اند، منتها به‌واسطه استفاده نامناسبی که از فقدان آموزش‌ها بوده است ظرفیت‌های اکولوژی رو به تحلیل رفته‌اند.

علی سالاری تصریح کرد: ظرفیت‌های بوم گردی ما هنوز به‌ویژه در روستاها پابرجاست و ضرورت دارد با آموزش‌هایی که در این عرصه می‌توانیم برگزار کنیم، با سوق یافتن به این زمینه‌ها بتوانیم بخشی از توان ایجاد ارزش‌افزوده و همچنین اشتغالمان را به‌واسطه این حوزه برطرف کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: امروزه نوع خاص گردشگری که از گردشگری روستایی نام می‌بریم نقش مهمی در توسعه پایدار در مکان‌ها بومی دارد و 20 زمینه شغلی پایدار را می‌تواند همسان با معیشت منطقه ایجاد کند و اگر گردشگری بر مبنای اصول توسعه پایدار اتفاق بیفتد، بسیاری از شاخص‌های فرهنگی منطقه را احیا می‌کند و بیشترین بهره‌مندی را برای ساکنین منطقه ایجاد می‌کند./ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها