خریدار، قسط موتورسیکلت را به گردن ضامن انداخت

حبس مرد کشاورز به جرم ضمانت



صبح ساحل ، حوادث -   اعظم رام   قصد کار و خریدی را دارند اما نیازمند  یک ضامن هستند ، ضامنی که فقط پشت سفته ها  را امضاء کند و دیگر کاری به کارشان  نداشته باشد .

مدتی است فکرشان مشغول است تا آنکه فرد مورد نظر را می یابند.هر جا باشد به دنبالش می روند  و پیدایش می کنند. شاید در روزهای عادی  سراغی از وی هم نمی گرفتند و جویای حالش نبودند  اما حالا حسابی قربان صدقه اش می روند و بعد سر صحبت را باز می کنند که کارشان گیر یک ضامن است و... 

اگر آن فرد قدرت نه گفتن نداشته باشد  و در  رودربایستی قرار بگیرد تا به خود میاد می بیند  که در آن محل مورد نظر، حضور یافته  و سفته ضمانت را امضاء می کند . از بد روزگار مدتی بعد  وی متوجه می شود که چوب اعتماد نابجایش  را خورده و طرف قسطش را نداده است ، او  می ماند و بدهی و زندگی در زندان .

پرونده حسن  60 ساله  نیز مشابه این ماجراست  که به دلیل یک تعهد فامیلی روانه زندان شده ومدتی از زندگیش را پشت میله های زندان گذرانده بود.

 امضاء دردسرساز

یکی از روزهای پاییز  سال 95، مرد مسن در حال کشاورزی  در یکی از روستانهای شرق استان بود که یکی از بستگانش به سمتش آمد و از وی خواست ضامنش شود تا یک دستگاه موتورسیکلت قسطی را خریداری کند تا با آن بتواند خرج خود و خانواده اش را بدست آورد. حسن  به ذهنش هم خطور نمی کرد که این جوان، قسط موتورسیکلت را به فروشنده ندهد و او  به دردسر بیافتد. وی  روز بعد به مغازه موتورسیکلت فروشی رفت و در حضور فروشنده و خریدار حاضر شد پشت سفته‌های ضمانت را امضا کند.چند ماهی از این ماجرا  گذشت  تا اینکه این مرد ، از همه جا بی‌خبر ،متوجه شد فروشنده موتورسیکلت ،سفته ها را به اجرا گذاشته و از وی شکایت کرده است به علت اینکه ابوذر همان فردی که ضامنش شده قسط موتورسیکلت را پرداخت نکرده است .  

 زندان خانه جدید مرد مسن

حسن که دارای 11 فرزند کوچک و بزرگ است و می بایست خرج یک خانواده بزرگ را بدهد به هر دری زد تا خریدار موتورسیکلت را پیدا کند اما موفق نشد. مدتی بعد  وی که  توان پرداخت این بدهی‌ها را نداشت به دادگاه فرا خوانده و به پرداخت 5 میلیون و 650 هزار تومان  محکوم شد. این مرد درمانده  در مدت معین نیز نتوانست مبلغ بدهی را تامین کند و راهی زندان شد. 

این مرد آرام و متین  که تا این سن، پایش به کلانتری  و دادگاه باز نشده بود  وسرش به زندگي‌اش گرم است ،زمانی که وارد زندان شد مات و مبهوت به اطراف نگاه می کرد و تا چند روزی در شوک این حادثه بود تا کم کم به محیط عادت کرد.. .

 خیران به داد مددجو رسیدند

پرونده وی به علت ناتوانی  مالی در پرداخت بدهی ، به ستاد دیه استان منتقل شد.شاکی به  دعوت مسوولان ستاد دیه   استان در محل ستاد دیه  حضور یافت و پس از گپ و گفتگو رضایت داد تا یک میلیون و 650 هزار تومان را  گذشت کند. مسوولان با کمک خیران مابقی مبلغ  را فراهم کردند و به شاکی پرداخت کردند. 

حسن پس از گذشت چند ماه حبس در زندان،  آزاد شد و قبل از خارج شدن از  آنجا به هم بندیهای خود گفت: «تا عمر باقی است بی گدار به آب نمی زنم و ضامن هیچ فردی  نمی شوم».

 کمک به زندانیان غیر عمد

براساس این گزارش، خیران و نیکوکارانی که تمایل به آزادی زندانیان  نیازمند دارند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌ 0106110031007 به نام ستاد دیه،بانک ملی واریز کرده و  یا با  تلفن 33627271 -076  ستاد دیه تماس بگیرند که در ثواب این کار نیک شریک باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها