در سفر هیات اقتصادی کشور عمان به بندرعباس عنوان شد؛

افزایش همکاری استان های هرمزگان ومسندم عمان



 صبح ساحل، سیاسی _ استاندار هرمزگان در دیدار با استاندار مسندم عمان گفت: امیدوارم روابط میان دو استان هرمزگان و مسندم توسعه یابد و بخش های دولتی و خصوصی این دو استان نیز همکاری های جدیدی را با یکدیگر آغاز کنند.

ابراهیم عزیزی در دیدار با استاندار مسندم عمان در بندرعباس، بر لزوم توسعه ارتباطات میان دو استان هرمزگان و مسندم عمان تاکید کرد و افزود: در اجلاس چهاردهم مشترک اقتصادی ایران و عمان بر توسعه روابط میان دو کشور تاکید شد و بر این اساس ما خواهان توسعه ارتباطات میان دو استان هرمزگان و مسندم عمان هستیم.وی با بیان اینکه دو کشور ایران و عمان روابطی دیرینه با یکدیگر داشته اند، عنوان کرد: این سفر نیز فرصت خوبی است تا مسئولان دو استان مسندام و هرمزگان بیشتر با ظرفیتهای یکدیگر آشنا شده و نشستهایی را با یکدیگر داشته باشند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در نشست مشترک میان مسئولان دو استان، تفاهم نامه های گذشته مورد بررسی قرار می گیرد و ضمن رفع موانع گذشته، تفاهم نامه جدیدی نیز تنظیم خواهد شد.عزیزی تصریح کرد: امیداورم سفر استاندار مسندم عمان به هرمزگان با توافقات و دستاوردهای زیادی برای هر دو استان همراه باشد و بخشهای خصوصی و دولتی هرمزگان و مسندم با یکدیگر همکاری های جدیدی را آغاز کنند.

وی همچنین به بازدید مسئولان استان مسندم عمان از ظرفیتهای صنعتی و اقتصادی هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: در این سفر برنامه ریزی شده تا مسئولان استان مسندم عمان از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و مجموعه بزرگ بندر شهید رجایی بازدید کنند.

روابط ایران و عمان مستحکم و استراتژیک است

استاندار مسندم کشور عمان گفت: روابط دو کشور ایران و عمان مستحکم و استراتژیک است. سید خلیفه بن مرداس البوسعیدی هدف خود از سفر به بندرعباس را توسعه روابط میان استانهای هرمزگان و مسندم عمان عنوان کرد و افزود: ما در این سفر به دنبال توافقات جدید و همچنین تحقق تفاهم نامه های گذشته میان استانهای هرمزگان و مسندم خواهیم بود.وی ادامه داد: تداوم دیدارها و مناسبات مسئولان کشورهای ایران و عمان دلیلی بر مستحکم بودن روابط میان ایران و عمان است و در واقع می توان گفت روابطی استراتژیک میان دو کشور ایران و عمان وجود دارد. استاندار مسندم عمان افزود: ما خواهان توسعه مناسبات با استان هرمزگان هستیم و در این راستا امیدوارم ضمن رفع موانع گذشته به نتایج بهتری نیز دست پیدا کنیم.البوسعیدی همچنین خواستار تقویت همکاری ها میان سرمایه گذاران بخش خصوصی دو استان شد و عنوان کرد: امیدوارم علاوه بر بخش دولتی، شرایط مناسبی برای همکاری بخش خصوصی دو استان نیز فراهم شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها