رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

دانشگاه فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور دارد



صبح ساحل ، اجتماعی - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: حمایت از کالاهای ایرانی از وظایف هر فرد ایرانی است و با توجه به اینکه این دانشگاه ارتباط بسیار نزدیک با صنعت دارد، تربیت نیروی انسانی می‌تواند در آن سبب رشد اقتصادی کشورمان خواهد شد.

صالحی عمران در حاشیه سفر به بندرعباس، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سه هزار و 500 دانشجوی مهارتی تکنیسین در سطح کاردانی و کارشناسی در 173 دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای سراسر کشور مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه تنها سه مرکز در استان هرمزگان وجود دارد، گفت: علت حضورم در بندرعباس به همراه مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ایجاد تغییر و تحول در رشد کمی و کیفی آموزش مهارتی استان است.

وی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین بحث‌ها، توسعه‌ی آموزش‌های مهارتی در استان است، عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با استاندار هرمزگان برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای  تنظیم کرده‌ایم بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از منابع ملی و همچنین داخلی استان را برای رشد کارگاه‌ها و تجهیزات اختصاص داده‌ایم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: برخی از پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ی این دانشکده را باید با استفاده از همان منابع ملی و منابع داخلی استانی به پایان رسانیم.

وی ادامه داد: ایجاد تحول در آموزشگاه‌ها، پیشرفته کردن امکانات و تجهیزات آزمایشگاه‌ها و نیز کارگاه‌ها به‌قدری نیاز است که در این فصل باوجود گرمای شدید به این استان سفرکرده‌ایم.

صالحی عمران بابیان اینکه به‌روزرسانی و تجهیز کردن نیازمند زمان و هزینه است، بیان کرد: پروژه‌هایی مانند ساخت خوابگاه، سلف‌سرویس، کارگاه‌ها و فضای آموزشی جزء برنامه‌های این سازمان است، با اندکی صبر و تحمل به این موارد نیز رسیدگی خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت بحث اشتغال جوانان هرمزگانی امروز اینجا هستیم تا با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای و استانداری و رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان قدم‌های مثبتی برای پیشرفت مراکز فنی و حرفه‌ای برداشته شود.

صالحی عمران با اشاره به اینکه امکانات دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای ضروری است، عنوان کرد: با بالا رفتن امکانات، دانشجویان رغبت تحصیل در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای را داشته باشند و نیز این مرکز با تربیت تکنیسین‌های ماهر می‌تواند نقش مهمی در کم کردن بیکاری و بالا رفتن اشتغال فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از کالاهای ایرانی از وظایف هر فرد ایرانی است و با توجه به اینکه این دانشگاه ارتباط بسیار نزدیک با صنعت دارد، تربیت نیروی انسانی می‌تواند در آن سبب رشد اقتصادی کشورمان خواهد شد.

صالحی عمران در پایان در خصوص تغییر شهریه دانشگاه‌ها گفت: تعیین شهریه دانشجویان شبانه با توجه به ضوابطی معین بر عهده‌ی وزارت علوم است و سازمان فنی و حرفه‌ای هیچ‌گونه دخالتی در آن ندارد، البته لازم به ذکراست که میزان شهریه‌ی دریافتی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای از برخی دیگر از مراکز آموزش عالی خصوصی و دولتی مانند دانشگاه آزاد کمتر است.

در تفاهم‌نامه  مذکور مواد زیر در جهت کاهش فاصله هرمزگان با دیگر استان‌ها، توسعه کمی و کیفی مراکز و راه‌اندازی رشته‌های جدید و به‌روزآوری و خرید تجهیزات جدید، تأمین نیروی انسانی موردنیاز صنایع موجود و درحال‌توسعه استان توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای، صدور مجوز دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای رشته‌های متناسب با بازار کار و همسو با صنایع در استان هرمزگان، انجام اقدامات لازم از سوی استانداری هرمزگان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای جهت تأسیس مراکز جدید در شهرستان‌های جاسک، بستک، دختران میناب و قشم، تعیین برنامه عملیاتی و توسعه و بهسازی برای هریک از آموزشکده‌ها توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان به‌منظور استفاده بهینه از اعتبار مذکور و ارسال آن به سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ذکرشده است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها