روستای مهجور در همجواری بندرعباس؛

انتظار ۲۰ ساله اهالی برتمب برای احداث پل



صبح ساحل ، اجتماعی - رئیس شورای روستای برتمب با اشاره به مشکلات فراوان اهالی روستا گفت:به دلیل وجود آب نما در منطقه هنگام بارندگی و سیلاب تردد ساکنان با مشکل مواجه شده و راه ارتباط روستائیان با شهر قطع می شود.

به نقل از فرهنگ کده؛ روستای برتمب در بخش قعله قاضی شهرستان بندرعباس ظرفیت های بالقوه ای در بخش کشاورزی دارد و تپه های شنی آن یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری این روستا محسوب می شود گه با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند.

آب روستای برتمب شور است

محسنی، رئیس شورای روستای برتمب بخش قعله قاضی شهرستان بندرعباس در رابطه با مشکلات روستا، اظهار کرد: آب روستا از بخش قعله تامین می شود که بسیار شور است و قابل شرب نیست و مردم روستا ناچارند آب تصفیه شده خریداری کنند.

این رئیس شورای جوان روستای برتمب افزود: آب روستا آنقدر شور است که به نظر می‌رسد این آب دریاست که در لوله‌ها جاریست و سبب شده بسیاری از افراد میانسال ، پیر و جوان با مشکل سنگ کلیه مواجه شوند.

محسنی با اشاره به اینکه مدرسه ابتدایی روستا تخریبی است، افزود: مدرسه شهید کرامی از سال ۵۷ تاسیس شده که اکنون قابل استفاده نیست لذا با کمک خیرین و اهالی روستا یک بار مرمت کردیم ولی همچنان مشکلات آن پابرجاست.

رئیس شورای روستای برتمب بخش قعله قاضی شهرستان بندرعباس با بیان اینکه در شرایط کنونی مدرسه روستای برتمب ایمن نیست و بیم وقوع حوادث ناگوار وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه قدمت ۴۰ ساله دارد دیگر قابل بازسازی هم نیست و پیگیری برای نوسازی و بهبود شرایط فیزیکی ضروری است.

روستایی که ۲۰ سال‌ انتظار پل را می‌کشد

رئیس شورای روستای برتمب با اشاره به اینکه وجود آبنما در مسیر روستا اهالی را با مشکلات فراوانی روبه رو کرده است، گفت: وجود آب نما هنگام بارندگی و سیلاب تردد ساکنان روستاها مشکل ساز و جاده کاملا مسدود و ارتباط روستائیان با شهر قطع می شود

محسنی با بیان اینکه اهالی روستا بیش از ۲۰ سال با مشکل راه دست و پنجه نرم می کنند، عنوان کرد: احداث پل در این محل ضروری است چرا که در هنگام بارندگی و بروز سیلاب آسفالت آن تخریب می شود و سالانه خسارت زیادی به این منطقه وارد می کند همچنین اگر شخصی به این مسیر اشرافیت نداشته باشد حوادث ناگواری را به وجود می آورد.

ظرفیت های فوتبال ساحلی برتمب مغفول مانده

وی با بیان اینکه روستای برتمب ظرفیت‌های خوبی در فوتبال ساحلی دارد و در این رشته می‌تواند موفق عمل کند، گفت: فوتبال ساحلی در روستای برتمب رونق بیشتری پیدا کرده و افراد زیادی به این رشته جذب شده اند.

رئیس شورای روستای برتمب تصریح کرد: با توجه به استعدادهای جوانان روستا در زمینه فوتبال ساحلی و برخلاف علاقه بومیان و جوانان، متولیان ورزش از آنها حمایتی نکرده و مربی ندارند چنانچه اگر هم مربی از استان به آنها اعزام شود در قبال آن هزینه دریافت می کنند.

دسترنج کشاورزان در جیب دلالان

محسنی اضافه کرد: برتمب ظرفیت های فراوانی در حوزه کشاورزی دارد و تنها درآمد روستائیان بر پایه کشاورزی و دامداری است و محصولات بادمجان، پیاز، گوجه، فلفل، بامیه و هندوانه در این روستا کشت می شود که متاسفانه به علت عدم حمایت دولت و قیمت بسیار پایین محصولات کشاورزی روی دست کشاورزان می ماند.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم حمایت مسئولان زحمت یکساله کشاورزان این منطقه به جیب واسطه ها می رود، افزود: حضور دلالان در بخش کشاورزی سبب شده که تولید کننده و مصرف کننده ضرر ببینند و از طرفی هر ساله تولیدات کشاورزان این منطقه به دلیل عدم حمایت مسئولان کمتر می شود.

رئیس شورای روستای برتمب بیان کرد: اگر از کشاورزان حمایت شود اشتغال زایی بیشتری در روستا ایجاد می شود چرا که هر ساله هر کشاورز در زمان کاشت و برداشت محصولاتشان ۴۰ الی ۵۰ نفر نیرو می گیرند.

محسنی تصریح کرد: دامداران این منطقه به دلیل عدم بارندگی و خشکی صحرا  نتوانستند دام های خود را نگهداری کنند و بسیاری از آنها دام های خود را به فروش رسانند.

روستای برتمب ظرفیت های 

خوبی برای توسعه اشتغال دارد

وی گفت: روستاها مرکز تولیدات کشاورزی، دامی کشور به شمار می رود که سهم عمده‌ای را در تولیدات سایر بخش‌ها و اشتغال بر عهده‌ دارند اما به دلیل عدم رسیدگی مسئولان و نبود یک عزم جدی و راسخ در جهت رفع مشکلات آنها سبب شده روستاها را خالی از سکنه شود و مسئولان حداقل های زیر ساخت ها را برای روستائیان فراهم کنند.

این رئیس شورای جوان روستای برتمب بیان کرد: توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان با توسعه زیرساخت‌ها ممکن است و اگر این زیرساخت‌ها به‌خوبی صورت نگیرد روستاها خالی از سکنه می شود که روستای برتمب ظرفیت های خوبی برای توسعه اشتغال در زمینه کشاورزی دارد اما به نحو مطلوب از آنها استفاده نشده است.

محسنی رئیس شورای روستای برتمب بخش قعله قاضی اظهار کرد: تپه شنی روستای برتمب شهرستان بندرعباس یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری این روستا محسوب می شود که افراد زیادی را به خود جذب کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها