معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست:

نبود تجهیزات دست سازمان محیط زیست برای نظارت بر صید چینی‌ها بسته است



صبح ساحل ، اجتماعی - معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست تاکید کرد: سازمان شیلات مسئول مستقیم صید ماهی است و سازمان محیط زیست تجهیزات کافی برای نظارت در این زمینه را در اختیار ندارد.

پروین فرشچی درخصوص حضور کشتی‌های چینی در خلیج فارس و دریای عمان و نقش نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هر گونه نظارت بر فعالیت‌های ماهیگیری و شیلاتی با سازمان شیلات است و معاونت محیط زیست دریایی نیز در این رابطه همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد، اما فعالیت و نظارت هر دو بر عهده سازمان شیلات است.

وی اضافه کرد: سازمان محیط زیست تجهیزات لازم برای نظارت مستقیم در آب‌های سرزمینی یا انحصاری اقتصادی را ندارد. البته در زمینه سهمیه و روش‌های ماهیگیری و ارزیابی ذخایر، تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌ای با سازمان شیلات به امضا رسیده که همین موضوع نیز نیازمند تجهیزات و ادوات کافی برای اجرا است.

پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست افزود: طبق اعلام سازمان شیلات این موضوع جدید نیست. در واقع این افراد ماهیگیرانی هستند که بر روی کشتی‌هایی با پرچم ایران فعال هستند و برای ایران کار می‌‌‌‌‌کنند و قرار است به تدریج با متخصصان و کارکنان ایرانی جایگزین شوند./ایلنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها