کشاورزان هرمزگانی از ظرفیت‌های صادراتی استفاده کنند



صبح ساحل ، اقتصادی - معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: کشاورزان هرمزگانی با توجه به آزاد بودن صادرات برخی محصولات کشاورزی و وجود مرز‌های آبی و هوایی استان برای صادرات محصولات برنامه ریزی کنند. 

بهروز اکرمی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: تنظیم بازار در استان باید با هدف تامین منافع تولید کننده و مصرف کننده جلوگیری از گرانی محصولات و کالا‌ها و استفاده از فرصت صادرات باشد.

وی گفت: در زمینه تامین نهاده‌های کشاورزی نیز مقرر شد نهاده‌ها از ارز دولتی تامین و از ظرفیت‌های تعاونی‌های مرزنشین، تسهیلات بانکی و بازارچه ملوانی برای تامین ارزانتر این نهاد‌ها استفاده شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز گفت: سم، قسمتی از کود و برخی بذر‌ها مانند صیفی جات از خارج وارد می‌شود و افزایش قیمت ارز موجب افزایش قیمت این نهاده‌ها شده است.

عادل شهرزاد افزود: پارسال ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در استان پرداخت شد.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان نیز در این نشست گفت: کشاورزان استان می‌توانند از ظرفیت واردات بار ملوانی استفاده کنند .

وی اظهار کرد: گرانی نهاده‌های کشاورزی بدنبال افزایش قیمت ارز، نبود سیاست‌های کلان تولید محصولات کشاورزی، مشکلات آب شیرین کن‌های کشاورزی منطقه کهورستان و مشکلات گمرکی در زمینه صادرات برخی محصولات مشکلاتی بود که فعالان بخش کشاورزی در این جلسه مطرح کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها