نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس عنوان کرد:

منطقه ویژه پارسیان کلید رونق اقتصاد کشور



صبح ساحل ، سیاسی - نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: در دیدار با معاون اول رئیس جمهور دستور تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به مشکلات هرمزگان مطرح و مورد تایید قرار گرفت.

ناصر شریفی با اشاره به اهمیت طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان و تطبیق اهداف این طرح با اهداف تعیین شده عنوان کرد: در دیدار با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواستار اختصاص بودجه از منابع ملی جهت توسعه و عمران شهرستان پارسیان و صنایع انرژی بر شدیم.

وی با اظهار اینکه منطقه ویزه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان کلید ورنق اقتصادی کشور و همچنین منطقه است، اضافه کرد: استقرار صنایع بزرگ مانند پتروشیمی ها و آلومینیوم و فولاد می تواند تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی کشور و رفع بیکاری در منطقه شود.

نماینده مردم غرب هرمزگان با بیان اینکه مشکلات حوزه انتخابیه به خصوص شهرستان پارسیان را در حوزه معاون اول رئیس جمهور مطرح کردم، اظهار داشت: منطقه عملیاتی تابناک در ۱۸ کیلومتری شمال شهرستان پارسیان واقع شده است که بیش از ۳۰ حلقه چاه در حوزه شهرستان پارسیان قرار دارد، درامد این چاهها می تواند منبع درآمدی خوبی برای پارسیان باشد ولی تاکنون هیچ سهمی از ارزش افزوده این میدان گازی نصیب پارسیان نشده است.

وی در ادامه با اشاره بر اهمیت مسیر بزرگراه بندرلنگه - پارسیان و اتصال آن به میدان گازی پارس جنوبی خاطرنشان کرد: با اختصاص بودجه لازم جهت تکمیل ۶۵ کیلومتر از این مسیر امیدواریم این پروژه مهم در آینده نزدیک تکمیل و به بهره برداری کامل برسد.

شریفی با اشاره به تراژدی غمناک الحاق پنج روستای شهرستان پارسیان به استان فارس را به عنوان مهم‌ترین دغدغه و نگرانی مردم پارسیان یاد کرد و گفت: مردم این شهرستان ضمن اعلام مخالفت صددرصد خود با انتزاع پنج روستا خواستار از بین رفتن کامل مصوبه الحاق هستند.

نماینده مردم بندرلنگه،بستک و پارسیان با بیان قدمت ۱۰۰ ساله گمرک شیو که موجب فعالیت افزون بر ۲۵۰ لنج چوبی است، بیان داشت: این گمرک با توجه به محدودیت هایش نمی تواند پاسخگوی نیاز صادرات کالا و محصولات کشاورزی پارسیان به سایر کشورها باشد

وی همچنین راه اندازی گمرک ملوانی بندر تبن از توابع بخش کوشکنار را از جمله درخواست های مطرح شده در دیدار با دکتر جهانگیری مطرح کرد و گفت: این گمرک از قدیمی ترین گمرک های کشور است که تا اوایل انقلاب فعال بود و دارای اسکله مناسب و استاندارد است که با اختصاص منابع لازم به آنها می توان بهره لازم و اقتصادی از این بنادر برد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها