در آبانماه امسال رخ داد؛

مردان آتش، ناجی 121 نفر در بندرعـباس



صبح ساحل ، حوادث - اعظم رام :مردان آتش در یک ماه گذشته، 121 مورد ماموریت امداد و نجات در بندرعباس را با موفقیت انجام دادند و باعث نجات 121 نفر  شهروند شدند. 

همانند ماههای گذشته، آبانماه نیز بیشترین ماموریت امداد و نجات (32 مورد)متعلق افرادی بود که در آسانسور های ساختمان ها گیر افتاده بودند.

نقص فنی علت گیر افتادن 53 نفر در آسانسورها   بود.

محبوس شدگان  در خودرو  و منازل  نیز 62 نفر بودند که توسط آتش نشانان بندرعباس نجات یافتند .

در این مدت نیز 26 ماموریت گرفتن و یا نجات حیوانات توسط امدادگران صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس  با اشاره به عملکرد آبانماه سال جاری، از 7 ماموریت سانحه خودرویی سخن گفت که 5 مورد آن مربوط به برخورد خودرو و 2 مورد نیز واژگونی خودرو بوده است.

در این حادثه 11 نفر  مصدوم شدند و 2 نفر نیز جان باختند.فرجام دانش به مصدومیت 2 نفر که در چاه و از ساختمان سقوط کرده بودند نیز اشاره ای داشت.

وی تهدید به خودکشی را 2 مورد اعلام کرد که توسط ماموران آتش نشانی نجات یافتند.

 34 مورد حریق بر اثر سهل انگاری

سهل انگاری افراد باعث34مورد حریق در آبانماه شد که آتش نشانان بندرعباس آن را مهار کردند.در این  ماه، 103 مورد حریق رخ داد که 29 مورد آن متعلق به منازل مسکونی، 31 مورد ضایعات، 16 مورد فضای سبز ، 15 مورد خودروی سبک و سنگین و...بوده است.

اتصالی برق باعث 17 مورد، گاز  و موادنفتی به ترتیب 8 و 7 مورد و سایر نیز باعث  71 مورد آتش سوزی در بندرعباس شد . به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس 47 مورد حریق  غیر عمد، 35 مورد عمدی و 21 مورد نامعلوم رخ داده  و همچنین علت  34 مورد حریق سهل انگاری، 12مورد عدم ایمنی، 11 مورد نقص فنی ، یک مورد بلایای طبیعی  و 45 مورد نیز سایر بوده است.

دانش نجات یافتگان این تعداد حریق در آبانماه را 3 نفر، مصدومان  را  نیز 3 نفر  و جان باختگان را یک نفر اعلام کرد  و افزود: در این یک ماه حریق، 2 میلیاردو 309 میلیون ریال خسارت بر جای گذاشت. وی میانگین  رسیدن  آتش نشانان به محل را 3 دقیقه و 17 ثانیه دانست.

 نصب 371 خاموش کننده 

پودر و گاز و CO2  در ساختمان‌ها

«در یک ماه گذشته سال جاری، 371 خاموش کننده پودر و گاز و CO2 در ساختمانها،129 جعبه F در ساختمانهای مرتفع و یک شير هيدرانت در اماکن حساس نصب شد».

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس این مطلب را بیان کرد و گفت: در این مدت 55 پروانه ساختمان، 35پايانكار ساختمان  و175 شناسنامه ايمنی اصناف صادر شد.

دانش افزود: تعمير يا تعويض شير هيدرانت11 مورد و بازديد ايمنی اماکن پرخطر 12 مورد در آمارهای این سازمان به ثبت رسیده است.

این مقام مسوول از آموزش 5هزار و 932  نفر در مدارس ، آتشنشان داوطلب ، ادارات وشرکتها ، داوطلب آزاد ، دورههای غواصی و دوره بازی مقابله با بحران در این مدت خبر داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها