از اظهارات فاطمه هاشمی رفسنجانی تا اظهار نظر سخنگوی سابق قوه قضاییه



تعداد زندانیان در ایران چقدر است؟

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: جمعیت کیفری کشور بیش از ۲۴۰ هزار نفر است که سه درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

اصغر جهانگیر روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی افزود: زندانیان جرایم مواد مخدر با ۳۹ درصد بیشترین تعداد زندانیان کشور را به خود اختصاص داده و زندانیان جرایم مربوط به سرقت و جرایم علیه اشخاص نیز با ۲۰ و ۱۰ درصد رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

وی اظهار داشت: سهم ۱۰ درصدی جرایم علیه اشخاص در کشور نشان دهنده لزوم توجه به ارتقای آموزش‌های فرهنگی در جامعه است، بسیاری از پرونده‌ها به خاطر توهین تشکیل می‌شود.

چه کسی گفته روحانی اشبه الناس به پدرم است؟

فاطمه هاشمی گفت: چه کسی گفته روحانی اشبه الناس به پدرم است؟ ما که نگفتیم. اتفاقا با من مصاحبه کردند و گفتم هیچ شباهتی با هم ندارند. آن‌ها که می‌خواستند کار‌های تبلیغاتی انجام دهند این مسأله را مطرح می‌کردند.

*میراث دار فکری پدرتان در حوزه سیاسی را چه کسی می‌دانید؟ یا شبیه‌ترین فرد به تفکر سیاسی ایشان؟ فاطمه هاشمی: هیچ کس نیست، واقعا نیست.

به آن اندازه که ایشان اعتدالی بودند فردی را سراغ ندارم که به آن اندازه اعتدالی باشند، ولی نزدیک به آن هستند، ولی متاسفانه جو جامعه هم طوری است که کسی جرأت نمی‌کند یا شهامت این را ندارد که دیدگاه‌های خود را مطرح کند.

ایشان این شهامت و جرات را داشت و صحبت هایش را می‌زد. اگر حرف هم نمی‌زد، ولی عمل می‌کرد و راه را جلو می‌برد. امروز نه کسی نفوذ ایشان را دارد نه به آن اندازه که بتواند غیرمستقیم تفکر را پیش ببرد حتی اگر آن تفکر را هم داشته باشد جرات و شهامت ایشان را ندارد.خبرفوری

شبکه ترکیه‌ای در تهران دفتر می‌زند

بخش عربی رادیو و تلویزیون ترکیه «تی. آر. تی» با سیاست و چهره جدید در چندین شهر مهم جهان، از جمله تهران دفتر نمایندگی خود را افتتاح خواهد کرد.

بخش عربی رادیو و تلویزیون ترکیه «تی. آر. تی عربی» که برنامه‌هایش نخستین بار سال ۲۰۱۰ به روی آنتن رفت، با سیاست و چهره نوین و گشایش دفاتر نمایندگی در شهر‌های قدس، تهران، بیروت، مسقط و قاهره رخداد‌های منطقه را از نزدیک دنبال خواهد کرد. این بخش که همچنین دفاتری در لندن، مسکو و واشنگتن دایر کرده به همت رسول سردار آتش مسئول هماهنگی تی. آر. تی از ۲۱ کشور عربی، روزنامه نگاران را به استخدام خود درآورده است.

نظر سخنگوی سابق قوه قضاییه

درباره رئیس آینده

حسین میرمحمدصادقی سخنگوی پیشین قوه قضاییه و استاد دانشگاه شهید بهشتی درباره‌ی رئیس بعدی قوه‌ی قضاییه گفت: رئیس قوه قضاییه باید فردی معتدل و چهره‌ای محبوب در میان مردم باشد.

آقای میرمحمدصادقی درباره‌ی شایعه‌ی نامه‌ی قضات دیوان عالی کشور به رهبری مبنی بر انتخاب رئیس قوه‌ی قضاییه از درون خود این قوه به خبرنگار انصاف نیوز گفت: من البته شخصا خیلی به این مسأله اصراری ندارم که از درون قوه باشد یا بیرون از آن، مسائل دیگر مهم‌تر است.

به هرحال [رئیس بعدی قوه] باید فردی باشد که مدیر و مدبر بوده و تجربه‌ی کار اجرایی هم داشته باشد؛ حتی اگر در قوه هم نباشد از لحاظ علمی در سطح قابل‌توجهی باشد و با کار دستگاه قضایی آشنا باشد.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها