روحانی رئیس‌جمهور:

مردم در سختی هستند، اما ریشه مشکلات را هم بخوبی می‌شناسند



رئیس‌ جمهور با بیان اینکه مردم ما بسیار هوشیارتر از تصورات دشمنان هستند، وزرا و استانداران را به تلاش بیشتر برای رفع مشکلات و عبور از تحریمهای ضد ایرانی آمریکا فرا خواند و تاکید کرد که آمریکایی های نگران از توانمندی ملت ایران، به دنبال اعمال فشارحداکثری هستند اما این فشارها بی نتیجه خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در نشست مشترک هیأت وزیران با استانداران سراسر کشور، این نشست را حائز اهمیت دانست و گفت: معمولاً این جلسات سالی یکبار انجام می‌شود که می‌توانیم ضمن افزایش آن، با دستور جلسه مفید، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خوبی را ساماندهی کرده و موجبات تحول در کشور را بوجود آوریم.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش همه وزرا و استانداران کشور، اظهار داشت: امروز مسئولان باید در یک شرایط سخت بار مسئولیت را بر دوش بگیرند.

دکتر روحانی تأکید کرد: این باید همواره در ذهن ما باشد که افکار، اندیشه، آرمان‌ها و نظرات حاکمان جامعه باید با اکثریت قاطع مردم همخوانی داشته باشد و هر جا این همخوانی از بین برود و بین مردم، فرهیختگان، اندیشمندان، ‌صاحبنظران و جوانان جامعه با حاکمیت فاصله و شکاف بیافتد، آن حکومت بر فرض هم که باقی بماند، نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در یک حکومت مردمی و مردم‌سالار که یکی از افتخارات انقلاب اسلامی ایجاد چنین حکومتی است، باید همواره افکار عمومی و نظرات جامعه و آنچه مورد نظر مردم است، حتی برای اصلاح امور و تحولات، مد نظر باشد.

دکتر روحانی ادامه داد: هنگامی که در استان‌های کشور و در بین مردم حضور پیدا می‌کنیم، می‌بینیم که مردم بسیار هوشیارتر از تصورات دشمنان ما هستند و  البته این بدان معنا نیست که مردم مشکلات ندارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در شرایط ویژه‌ای قرار داریم، اظهار داشت: مردم در زندگی، کسب و کار، فعالیت، واردات و صادرات، تولید، بازار و معیشت خود، مشکلاتی دارند، اما چون می‌دانند ریشه این مشکلات عمدتاً از سوی دشمنان  طراحی شده و آنها آغازگر این صحنه برای ما و منطقه هستند، کاملاً‌ در محاسبات خود سهم دولت، دیگر دستگاه‌ها و داخل و خارج را می‌سنجند.

دکتر روحانی اظهار داشت: این نشاط و حضور مردم برای کشور و آینده انقلاب بسیار امیدوارکننده است و در سفرهایی که اخیراً به برخی استان های کشور داشتم، این بیداری و هوشیاری مردم را مشاهده کردم.

رئیس جمهور افزود: مردم مشکلات کشور را به خوبی می‌دانند و به طور کامل ریشه‌های داخلی و خارجی آن را می‌شناسند.دکتر روحانی با اشاره به پرتاب ماهواره پیام که اولین ماهواره عملیاتی کشور بود، گفت: در این پرتاب موفقیت‌های خوبی داشتیم و البته ناکامی‌هایی جزیی هم بوجود آمد اما در مجموع دستاورد مثبت و بسیار خوبی بود.

در زمینه پرتاب‌کننده و هم در زمینه ساخت ماهواره به موفقیت‌های بالایی دست پیدا کردیم و این بدان معنا است که ایران امروز در این مسیر قرار گرفته و اشکالات جزیی که وجود دارد، ظرف چند ماه آینده برطرف خواهد شد.

رئیس جمهور ادامه داد:مردم بدانند که کشور ما در این فناوری موفق بوده و توانستیم وارد فضا شویم و این برای کشاورزی، محیط زیست، کسب اطلاعات مورد نظر و حفظ جنگل‌ها و مراتع بسیار حائز اهمیت بوده و آن را دنبال خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در کشور با چند مسأله مواجه هستیم که برخی از آنها جدید است،‌ گفت: هنگامی که یک مشکل جدید در جامعه‌ای بوجود می‌آید مشکلات قدیمی‌تر نیز خود را بهتر بروز می‌دهند.

دکتر روحانی گفت: خود آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند که این فشارها بر ایران بی‌سابقه بوده و همه توان خود را در این راستا بکار گرفته اند و اگر بخواهیم سیاست خارجی آمریکا را تقسیم کنیم، گاهی اوقات و در برخی هفته‌ها، نیمی از تلاش‌های دولت آمریکا مربوط به منطقه ما و عمدتاً معطوف به جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهور افزود: چشمان مقامهای آمریکایی‌، به جمهوری اسلامی ایران و نگرانی آنها از توانمندی ملت ایران است و با همه توان به دنبال اعمال فشار در زمینه درآمدهای ارزی، حمل و نقل و ارتباطات بانکی ما هستند که باید با هر سه مورد مقابله کرده و در برابر آنها ایستاده و راه‌حل مناسب را پیدا کنیم.

دکتر روحانی تأکید کرد: مردم عزیز ایران مطمئن باشند که دولت لحظه‌ای در این راستا آرام ننشسته و همه توان خود را بکار گرفته است و این توان می‌تواند ما را از مشکلات عبور دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها