بر اساس گزارش صدای رسانه ای دفتر دبی

امارات در فضا


نویسنده: سامیه طهورنیان

دو فضانورد اماراتی به زودی به یک ماموریت فضایی میروند.

بر اساس گزارش صدای رسانه ای دفتر دبی، دو فضانورد، به نام های سلطان النیادی و هزاع علی المنصوری در حال آماده شدن برای ماموریت تاریخی  خود به فضا هستند که یکی از آنها را در تاریخ 5 آوریل 2019 در ایستگاه فضایی بین المللی در کنار سوایز MS-12 انجام می شود.

دفتر رسانه های دبی در تاریخ اکتبر 8، 2018 از طرف شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، شاهزاده دبی، این رویداد غرور آفرین را بسیار ارزنده دانسته است و امید بسیار زیادی به دستاوردهای این دو فضانورد دارد، او گفته است که این واقعیت است که آرزوهای فضایی امارات متحده عربی به زودی به واقعیت تبدیل می شود و او منتظر است تا ببیند اولین فضانورد اماراتی در ایستگاه فضایی بین المللی چه می کنند.روزنامه خلیج تایمز نوشته است که شمارش معکوس برای این عملیات شروع شده است. در واقع سازمان های فضایی کشورهای مختلف با امارات متحده عربی، برای کمک به آموزش اولین فضانورد اماراتی از کشور امارات متحده

عربی همکاری می کنند و همچنین به او اجازه می دهند از ایستگاه فضایی بین المللی آنها استفاده کنند. این موافقتنامه ها در حاشیه نشست  نهمین کنگره سالانه بین المللی فضانوردی (IAC) توسط (MBRSC) و آژانس فضایی امارات متحده عربی امضا شد.

هیئت مرکز فضایی محمد بن راشد  پروژه های فضایی مختلف خود را در تازه ترین قرارداد IAC و آماده سازی این مرکز برای میزبانی کنگره در سال 2020 در دبی ارائه داد.این دو نفر که برای این سفر نهایی شدند درواقع  از بین 9 نامزد رقیب که برای تبدیل شدن به اولین فضانورد امارات متحده عربی تحت آزمایش در مسکو قرار گرفتند، انتخاب شده اند.آنها در حال حاضر در روسیه توسط یک فرمانده فضایی روسی ویک فضانورد آمریکایی در حال تعلیم هستند که در این سفر به انها ملحق خواهند شد.

برخی از آموزش های اصلی و گسترده، برای ماموریت های طولانی مدت در آینده به انها آموزش داده خواهد شد.سلیم هومید ال مری، معاون مدیر کل امور علمی و فنی مرکز فضایی محمد بن راشد (MBRSC) گفت آنها قبل از راه اندازی، برنامه آموزشی بسیار طولانی مدت هشت ماهه خواهند داشت.

او افزود که ما از بهترین فرصت های آموزشی استفاده می کنیم و برای این رویداد جهانی آماده می شویم.عمده آموزش‌ها  در مکان‌هایی مانند روسیه، اروپا و امریکا برگزار می‌شود. "این برنامه شامل بسیاری از جنبه‌هاست که مهم‌ترین آن‌ها  آموزش هواشناسی  و همچنین آموزش زندگی و کار در فضا از طریق فضاپیماهاست.

علی منصوری سی و چهار ساله دارای مدرک لیسانس در علوم هوایی و هواپیمایی از کالج هوایی خلیفه بن زاید، او دارای 14 سال تجربه در زمینه حمل و نقل هوایی و برنامه های آموزشی در داخل و خارج از کشور است. در سال 2016، المنصوری خلبان هواپیما شد و در حال حاضر خلبانان هواپیمای F-16B60 هستند.سلطان النیادی، سی‌وهفت‌ساله دارای دکترا در فناوری اطلاعات از دانشگاه گرافیت در استرالیا است که او در سال 2016 به دست آورده است و همچنین مدرک کارشناسی ارشد درزمینه اطلاعات و امنیت شبکه از همان دانشگاه، مدرک لیسانس الکترونیک و مهندسی ارتباطات از دانشگاه برایتمن از انگلیس است. او همچنین در سال 2001 یک دوره آموزش عمومی درزمینه IT در بریتانیا را گذرانده است.

کالج هواای خلیفه بن راشد روسیه آمریکا فضانورد اماراتی

مرکز فضایی محمد بن راشد در دسامبر 2017 برنامه فضانورد امارات را راه‌اندازی کرد و یک پورتال را جهت ثبت‌نام آنلاین برای کسانی که قصد دارند اولین فضانورد اماراتی شوند، ایجاد کنند.

امروزه بحث زندگی در فضا به حدی پررنگ شده است که کشورهای ثروتمند یا توسعه‌یافته برنامه‌های آموزشی و کاوشی برای زندگی در فضا را برای خود تدوین کرده اند که کشورهای حوزه خلیج فارس نیز پیشاپیش دست به کار شده اند . امارات یکی از بزرگترین ذخایر نفتی دنیا را در اختیار دارد و تولید ناخالص سرانه آن در حد ثروتمندترین کشورهای اروپای غربی است. از این رو در تامین بودجه های سرسام آور سفر به فضا مشکلی ندارد ازطرفی در چند سال گذشته دانش آموخته های زیادی از سراسر دنیا جذب کرده یا محصل هایی را در دنیا بورسیه کرده است . 

امارات در فضا خبر حوزه خلیح فارس فضانورد امارات

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها