لاتاری:

ناشناسی یک شبه مولتی میلیاردر شد


نویسنده: سامیه طهورنیان

 

راز کسی که لاتاری یک و نیم میلیارد دلاری (معادل 19،875،000،000 تومان) یا بهتر است بگوییم رقمی نزدیک به دویست هزار میلیارد ریال ایران را در کارولینای جنوبی در کشور امریکا برده است بالاخره حل شد.

اگر این شخص برنده  بخواهد تمامی این پول را به‌صورت نقد دریافت کند، می‌تواند 878 میلیون دلار (11،633،500،000 تومان) را یکجا دریافت کند ( در واقع نصف مبلغ) درصورتی‌که به‌صورت نقد نخواهد، می‌تواند تا آخر عمر این مبلغ را به‌صورت قسطی هر هفته دریافت کند.این بزرگ‌ترین جایزهای ست که تابه‌حال در آمریکا برگزارشده است.

اعداد برنده‌شده - 5، 28، 62، 65 و 70، است که در 23 اکتبر 2018 اعلام‌شده بود و تاکنون هیچ برنده‌ای نداشت تا اینکه در هفته گذشته برنده آن مشخص شد.

هوهان براون، مدیر اجرایی کمیته قرعه‌کشی کارولینای جنوبی، در بیانیه‌ای گفت: "ما خوشحال هستیم که برنده کارولینای جنوبی بالاخره مشخص شد ولی این شخص اعلام کرده است که تمایلی به افشای هویتش ندارد و ما هم متقابلاً به تصمیم ایشان احترام می‌گذاریم.

"قانون کارولینای جنوبی اجازه می‌دهد تا برندگان مسابقات لاتاری هویتشان به‌طور عمومی منتشر نشود. 

بلیت برنده شده در یک فروشگاه لباس راحتی KC Mart در سیمپسون ویل در کارولینای جنوبی به این شخص فروخته‌شده بود و فروشگاه همچنین 50،000 دلار برای فروش بلیت به این برنده خوش‌اقبال دریافت خواهد کرد.

جالب‌ترین نکته در مورد این لاتاری این است که برنده در روز خرید بلیت، تمایلی به خرید بلیت نداشته و صرفا به خاطر تشویق فروشنده آن را خریده است.

 این برنده خوش‌شانس دقیقاً در روزهای پایانی لاتاری پیداشده است. طبق قانون بعد 180 روز از اعلام نتیجه در صورت پیدا نشدن برنده، ختم مسابقه اعلام می‌شود و جایزه تماماً به نهادهای خیریه تعلق می‌گیرد.

رقمی نزدیک به 61 میلیون دلار نیز باید مالیات بر درآمد این پول پرداخت شود که تماماً به ایالت کارولینای جنوبی تعلق می‌گیرد.

مدیر اجرایی کمیته قرعه‌کشی کارولینای جنوبی به خبرنگاران  گفته است : "ایالت کارولینای جنوبی از 61 میلیون دلار سود خواهد برد و این مبلغ برای نهادهای دولتی خرج خواهد شد."

اویس وانچزیک، زن پنجاه دوسه‌ساله اهل ایالت ماساچوست و مادر دو فرزند برنده خوش‌شانس جایزه بزرگ یا همان مگا میلیون دلار قبلی این لاتاری بود که یک‌شبه صاحب ۷۵۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار شد.جایزه نقدی لاتاری ها برخلاف بسیاری از کشورها در آمریکا و در سطح فدرال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند. برندگان این جوایز در برخی ایالت‌ها همچنین باید مالیات پول به‌دست‌آمده را در منطقه سکونت نیز بپردازند.

واژه لاتاری (به انگلیسی: Lottery) نوعی بخت‌آزمائی و قرعه‌کشی دست جمعی است که در آن، بلیت‌های کاغذی، با نشان‌ها و علائم اعداد چندرقمی، به بهای خاصی فروخته می‌شوند و بین داوطلب ها تقسیم می‌کنند.

و در آخر شماره‌ای را برحسب‌تصادف بیرون می‌کشند و درنتیجه آن شماره برنده اصلی بوده و جایزهٔ مذکور به او تعلق می‌گیرد.

معمولا نیمی از این مبلغ برای خیریه و نهادهای دولتی و موسسات مردمی می رود و نیمی از ان به داوطلب تعلق می گیرد.

درصورتی‌که شخص تمام این پول را یکجا نخواهد تمامی پول به‌صورت اقساط هفتگی تا پایان عمرش به او پرداخت می‌شود.

در این فاصله سود پول او به‌ حساب خیریه و نهادهای مردمی می‌رود . 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها