مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان:

با همراهی استاندار به دنبال تامین منابع برای تیم‌های حرفه ای استان هستیم




مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان گفت: با همراهی استاندار هرمزگان به دنبال تامین منابع برای تیم‌های حرف ای استان هستیم، همه تیم‌های حرفه‌ای اولویت بنده شده‌اند که در راس این اولویت‌ها تیم فوتسال آذرخش است و ما به جد پیگیر کمک به ورزش حرفه‌ای هرمزگان هستیم.


محمودرضا امیاری اظهار کرد: هرمزگان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه ورزش داشته و ورزش نیز جایگاه خوبی در بین مردم و مسئولین دارد به‌گونه‌ای که از مردم تا روحانیون، ائمه جمعه، نمایندگان ولی‌فقیه، مدیران دولتی، نمایندگان مجلس، دهیاری‌ها، اعضای شوراهای شهر و روستا و جوانان پیگیر ورزش چه در سطح ورزش حرفه‌ای و چه ورزش‌های همگانی هستند.
وی افزود: منابع ما برای ایجاد ظرفیت‌های ورزشی بسیار محدود است و باید با مدیریت و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و بخش‌های خصوصی اتفاقات خوبی را برای استان هرمزگان رقم بزنیم.


مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان تصریح کرد: خوشبختانه استاندار هرمزگان نیز دیدگاه خوبی به ورزش استان دارد و پیگیری‌های خوبی در جهت جذب بودجه برای ورزش هرمزگان داشته و دارد.
امیاری ادامه داد: بنده نیز سعی دارم ارتباطات خود را با روسای فدراسیون‌ها در سطح کشور حفظ کنم تا بتوانم درخواست‌های خود را مطرح کنم.


وی عنوان کرد: بخش ورزش و جوانان استان هزینه‌های بسیاری دارد که همراهی و همکاری بخش‌های دولتی، خصوصی و خیرین را می‌طلبد تا بتوانیم خروجی خوبی را در سطوح ملی ارائه دهیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در خصوص ورزش حرفه‌ای استان هرمزگان بیان کرد: ورزش حرفه‌ای در هر سطحی و برای هر استانی از اهمیت بسیاری دارد، بنابراین ما باید ازنظر مالی، معنوی، مدیریتی به تیم‌های حرفه‌ای کمک کنیم تا بتوانند جایگاه خود را به دست آورند.


امیاری خاطرنشان کرد: با همراهی استاندار هرمزگان به دنبال تامین منابع برای تیم‌های حرفه ای استان هستیم، همه تیم‌های حرفه‌ای اولویت بنده شده‌اند که در راس این اولویت‌ها تیم فوتسال آذرخش است و ما به جد پیگیر کمک به ورزش حرفه‌ای هرمزگان هستیم.
وی ابراز کرد: استاندار هرمزگان برای جذب کمک به صنایع استان نیز ورود کرده تا بتوانیم از ظرفیت‌های اقتصادی استان نیز در جهت ارتقای ورزش استان بهره ببریم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان اضافه کرد: متأسفانه باشگاه‌ها و تیم‌های حرفه‌ای استان ساختارهای قانونی تعریف شده و خوبی ندارند و باید به سمت باشگاه‌داری قانونمند و ساختارمند پیش رویم، باشگاه‌داری وظیفه دولت نیست اما چون تاکنون کار چشمگیری در این زمینه در استان هرمزگان صورت نگرفته باید به باشگاه‌ها کمک کنیم تا ورزش حرفه‌ای استان راه بیفتد.


امیاری در خصوص پروژه‌های شاخص نیمه‌تمام ورزشی در استان اظهار کرد: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور اقداماتی را در استان آغاز کرده که متاسفانه به دلیل مشکل زمین، اعتبار و پیمانکار تاکنون به نتیجه نرسیده‌اند اما ما پیگیر اتمام این پروژه‌ها هستیم و برای مثال در میناب بعد از 8 سال از طریق مناقصات پیمانکار جذب کرده‌ایم که از هفته گذشته شروع به کار کرده است.
وی افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری که داریم نمی‌توانیم همه پروژه‌ها را یک جا و هم‌زمان پیگیری کنیم اما بر اساس اولویت‌بندی‌هایی که شکل‌گرفته پیگیر آن‌ها هستیم.مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان تصریح کرد: پروژه عظیم دیگری که در دست پیگیری داریم پروژه دهکده ورزش‌های آبی ساحلی در بندرعباس است، همچنین به دنبال گرفتن زمینی برای ساخت اولین خانه جوان در استان هرمزگان هستیم.


امیاری عنوان کرد: برنامه‌های بسیاری در حوزه جوانان داریم که امیدوارم بتوانیم اعتبارات لازم جهت اجرایی کردن این برنامه‌ها را جذب کنیم.وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما در حوزه جوانان استفاده از ظرفیت سمن‌هاست، در حال حاضر 23 سمن فعال در حوزه جوانان استان داریم و 85 سمن دیگر نیز در نوبت ثبت هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در خصوص حواشی پیش آمده درزمینه مراسم روز جوان اظهار کرد: ما برنامه‌های تدوین شده و مشخصی را برای هفته جوان در نظر گرفته بودیم و از یک ماه قبل از برگزاری برنامه‌ریزی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های آن را آغاز  کردیم.
امیاری خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال برای اولین بار 15 جشنواره در سراسر استان برگزار و از 166 جوان برتر در همه شهرستان‌ها تقدیر کردیم، ضعف‌های برگزاری این مراسم را می‌پذیریم اما زیر سؤال بردن نفس کار بی‌انصافی است.


وی بیان کرد: اولین بار در تاریخ 21 اسفند 97 در مکاتبه‌ای با دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان فراخوان این جشنواره را ارسال کردیم، سپس در تاریخ 27 اسفند 97 اقدام به انتشار این فراخوان در فضای مجازی کردیم که مدارک و مستندات این اقدامات موجود است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان ادامه داد: در خصوص داوری این جشنواره نیز صورت‌جلسه‌ای که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و امضاها موجود است نشانگر تشکیل کمیته داوری بوده و اداره ورزش و جوانان به‌تنهایی اقدام به انتخاب جوانان برتر نکرده است .
امیاری اضافه کرد: 155 رزومه در کمیته داوری بازنگری شد که 55 مورد آن مربوط به شهرستان بندرعباس بود و به همین دلیل داوری آن را نیز به خود شهرستان واگذار کردیم و این‌گونه نبوده که تنها 55 رزومه بررسی شود.
وی اظهار کرد: افرادی که حواشی مربوط به این جشنواره را ایجاد کرده و ادعای دلسوزی و همکاری و همراهی دارند باید به‌جای تخریب و نادیده گرفتن حسنات این جشنواره به ارائه راه‌حل و طرح‌های نو و جدید برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره در سال‌های بعد و حتی طرح‌هایی برای مناسباتی غیر از هفته جوان بپردازند و ما نیز از طرح‌ها و پیشنهادات آنان استقبال می‌کنیم.


مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان افزود: کاش کارهای خوب نیز به همین شیوه بزرگنمایی می‌شد، اگر این افراد واقعا دلسوز استان بودند به مراسم تجلیل از کارگران، دانش آموزان و ده‌ها جشنواره و مراسم دیگری که برگزار می‌شوند هم می‌پرداختند.
این مقام مسوول با بیان این که ما کار خود را انجام می‌دهیم و حواشی پیش آمده خللی در کار ما ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد:به‌زودی به مناسبت هفته کرامت مراسمی جهت تجلیل از دختران هرمزگانی برگزار می‌کنیم، این افراد بیایند سؤال کنند چه برنامه‌هایی برای این مراسم داریم یا پیشنهاد آنان برای برگزاری این مراسم چیست.


محمود رضا امیاری مدیر کل ورزش و جوانان  استان هرمزگان در پایان برگزاری موفقیت آمیز نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی جام خلیج فارس در استان هرمزگان را دستاوردی مهم برای ورزش هرمزگان دانست و عنوان کرد: این مسابقات با استقبال مناسب استان ها و روسای فدراسیون‌ها به خوبی برگزار شد و امیدواریم سال آینده به دنبال بین المللی کردن آن در صورت همکاری فدراسیون ها هستیم./ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها