پودر جلبک حاوی کاروتنوئید در دانشگاه آزاد اسلامی تولید شد



به گزارش صبح ساحل ، به نقل از مهر ، امروزه با توجه به اهمیت بهداشت و سلامت فردی و محیطی در جهان، افراد علاقه‌مند به استفاده از ترکیبات گیاهی و ارگانیک در مقایسه با ترکیبات شیمیایی افزایش روزافزونی دارند.

از آنجایی که استفاده از ترکیبات شیمیایی نمی‌تواند اثرات بلندمدتی داشته باشد و حتی می‌تواند موجب ایجاد برخی عارضه‌های جانبی در مصرف کننده شود و نیز با توجه به افزایش هرروزه هزینه محصولات آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های غذایی وارداتی و با در نظر داشتن این نکته که محصولات تولید شده در خارج ایران متناسب با آب و هوا و اقلیم ایران و نیز متناسب با ویژگی‌های جسمی و ژنتیک مردم ما نیست، افراد می‌کوشند با استفاده از تولیدات ارگانیک و داخلی سلامتی و زیبایی خود را حفظ کنند.

پودر جلبک تولیدشده حاوی کاروتنوئید بوده که منبع اصلی ترکیبات آنتی‌اکسیدان است و از ترکیبات آنتی‌اکسیدان با عنوان اکسیر جوانی یاد می‌شود. ترکیبات آنتی‌اکسیدان ضدسرطان و ضدپیری بوده و باعث شادابی پوست و پاکسازی سلول‌های بدن از سموم حاصل از متابولیسم سلولی می‌شود و نیز با حذف رادیکال‌های آزاد که تجمع آنها برای سلول‌ها بسیار مضر است، می‌تواند به‌عنوان یک ترکیب ضد آفتاب عمل کند.

پودر جلبک حاوی کاروتنوئید دارای فیبر بوده و مصرف آن به‌صورت خوراکی نیز می‌تواند از طریق کاهش ریزه‌خواری در فرد تأثیر مثبتی در کاهش وزن بدن داشته باشد.

پودر جلبک حاوی کاروتنوئید توسط سیما فیاضی در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با همیاری و هزینه‌های اولیه در مرکز رشد واحدهای فناور این واحد دانشگاهی تولید شده و اکنون به دنبال تجاری‌سازی و عقد قرارداد با شرکت‌های تولیدکننده مواد بهداشتی است.

این محصول به دلیل دارابودن ترکیبات آنتی‌اکسیدان به‌صورت موضعی برای مصارف آرایشی و بهداشتی برای جوان‌سازی، روشن‌کنندگی، رفع چین‌وچروک‌های پوستی، استفاده به‌عنوان ماسک‌های زیبایی و مراکز اسپا قابل استفاده است.

برخلاف ماسک‌های آرایشی و بهداشتی موجود در بازار که باعث ایجاد حالت خشکی در پوست می‌شود، پودر جلبک حاوی کاروتنوئید دارای اسیدهای چرب کنترل‌شده بوده و به هنگام استفاده موضعی لطافت و نرمی زیادی به پوست می‌بخشد که بلافاصله پس از استفاده آن قابل مشاهده بوده و اسیدهای چرب موجود در این محصول به‌صورت کنترل‌شده و قابل استفاده برای انواع پوست‌های چرب، مختلط و خشک است.

با در نظر داشتن این نکته که آنتی‌اکسیدان‌ها از سلول‌ها در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می‌کند، پودر جلبک حاوی کاروتنوئید می‌تواندبه عنوان یک ترکیب ضد آفتاب مورد استفاده قرار گیرد.

به‌دلیل فواید بسیار آنتی‌اکسیدان‌ها برای پاکسازی سلول‌های بدن و وجود انواع ویتامین‌ها و فیبر در پودر جلبک حاوی کاروتنوئید، محصول مورد نظر به‌صورت خوراکی قابل استفاده در انواع نوشیدنی‌ها و محصولات خوراکی و قرص‌های مکمل است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها