اماکن عمومی قشم برای معلولان مناسب‌سازی می‌شود



به گزارش صبح ساحل ، بعد از ظهر امروز سازمان منطقه آزاد قشم و سازمان بهزیستی کشور به منظور مناسب‌سازی اماکن عمومی شهری برای معلولان و سالمندان تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

دبیر ستاد مناسب‌سازی کشور به نمایندگی از سازمان بهزیستی کشور در این آیین اظهار داشت: تحقق اهداف این تفاهم‌نامه جزیره قشم را به نخستین منطقه آزاد مناسب‌سازی شده تبدیل می‌کند.

ابراهیم کاظمی‌مومن‌سرایی افزود: با توجه به افزایش سن سالمندی در کشور باید ایجاد و نگهداری بسترهای لازم برای حضور معلولان و سالمندان در جامعه بیش از پیش مد نظر قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: علاوه بر مناسب‌سازی سازه‌ها و اماکن موجود می‌بایست در پروانه‌های ساختمانی جدید پیش از صدور با معیارهای استاندارد مناسب‌سازی محیطی تطبیق داده شود.

حمیدرضا مومنی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه می‌تواند منطقه آزاد قشم را به اولین منطقه آزاد گردشگری معلولان تبدیل کند و از این رو نسبت به جذب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در این راستا اقدام می‌شود.

گفتنی است، جزیره قشم با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است و حدود ۱،۵ درصد جمعیت آن را معلولان تشکیل می‌دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها