مشکل راه روستای پاکم سیاهو تا سه ماه آینده برطرف می‌شود



به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس منصورشفیعی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگارفارس در بندرعباس با اشاره به مشکل راه روستای پاکم از توابع سیاهو، اظهار داشت: این راه به طور کلی شامل ۲/۵ کیلومتر است‌‌ و در به علت عدم بازگشایی آن مشکلاتی برای کشاورزان به وجود آورده است.

وی در ادامه افزود: راهی که جزء راه بین مزارع( بین دو زمین کشاورزی) قرار گرفته باشد،  مسوولیت‌ احداث و بازگشایی آن با جهاد کشاورزی است.

 اعتبار ۷۰ میلیون تومانی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرعباس با بیان اینکه برای این راه ‌اعتباری در دستور اجرا داریم، عنوان داشت: ما برای بازگشایی این راه به طول دو کیلومتر اعتباری را در برنامه امسال به مبلغ ۷۰ ‌میلیون تومان در نظر گرفته ایم.

شفیعی با اشاره به اعتبار ۷۰ میلیونی در نظر گرفته جهت بازگشایی این مسیر، خاطر نشان کرد:‌ در این باره منتظر اخذ موافقت نامه اصولی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستیم تا در صورت ابلاغ اعتبار تخصیص یافته، عملیات بازگشایی‌ این‌ راه آغاز و ظرف سه ماه آینده این مشکل برطرف می‌شود.

کمبود منابع برای خرید و تامین لوله آبرسانی
وی در ادامه، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اینکه با توجه به ثبت سوژه مردمی در سامانه فارس من این رسانه، که درخواستی مبنی  بر ۴۵ کیلومتر لوله آبرسانی را از جهاد کشاورزی داشته اند‌ و جهاد کشاورزی در این باره اقدامی نکرده است، افزود: تاکنون درخواستی از سوی اهالی با این متراژ لوله نداشته‌ام و فقط در این باره درخواستی مبنی بر یک هزار و ۶۰۰ متر لوله به در این سازمان به ثبت رسیده و در حال حاضر هم برای خرید و تامین لوله آبرسانی و‌ تحویل آن به کشاورزان با کمبود منابع مالی مواجه هستیم و در صورت تامین اعتبار مساعدت لازم انجام می‌گیرد.

استفاده از آبیاری کم فشار و تسهیلات بانکی
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به دو پیشنهاد‌‌ و راه حل جایگزین برای رفع شدن مشکل تامین لوله آبرسانی برای کشاورزان توصیه کرد و بیان داشت: اولین و بهترین روش این است که کشاورزان از آبیاری کم فشار برای مزارع خود استفاده کنند، این اقدام هم باعث جلوگیری از هدر رفت آب می‌شود و دولت هم به‌ منظور حمایت از کشاورزان به ازای هر هکتار مبلغ ۱۲ میلیون تومان یارانه بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌کند.

در پایان، شفیعی به دومین راه حل برای تامین لوله آبرسانی کشاورزان اشاره کرد و گفت: ارائه تسهیلات بانکی با معرفی نامه جهاد کشاورزی برای بانک‌های عامل، برای خرید لوله با سود ۱۰ درصد و با باز پرداخت پنج ساله‌ بدون محدود سقف پرداخت، برای کشاورزان تعیین و درنظر گرفته شده است.

گفتنی است، خبرگزاری فارس سامانه ای را تحت عنوان «فارس من» طراحی کرده تا شهروندان به راحتی بتوانند مسائل و مشکلات خود را در این سامانه مطرح و ثبت کنند تا خبرنگاران این رسانه مسائل و مشکلات مردم را از مسوولان مربوطه پیگیری کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها