اهدای عضو در هرمزگان به پنج بیمار زندگی دوباره بخشید



به گزارش صبح ساحل ، رئیس واحد اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این خصوص به خبرنگار ایسنا، گفت: ۲ بیمار مرگ مغزی ۵۳ ساله و ۱۶ ساله با رضایت قلبی خانواده برای اهدای عضو تحت عمل جراحی برداشت اعضای پیوندی قرار گرفتند.

دکتر محمود حسین بیان کرد: منوچهر اسدی ۵۳ ساله اهل شهرستان رودان به دلیل حادثه ترافیکی روز ۲۷ مهر ماه در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری گردید، که پس از تایید مرگ مغزی بیمار توسط تیم پزشکی و رضایت خانواده اعضای پیوندی بیمار به بیماران نیازمند عضو اهداء شد.

وی عنوان کرد: کلیه های زنده یاد منوچهر اسدی که از جانبازان پرافتخار جنگ تحمیلی نیز بوده است، پس از طی مراحل لازم به یک خانم ۵۳ ساله اهل آباده از استان فارس و آقایی ۴۳ ساله اهل بندرعباس اهدا و عمل پیوند با موفقیت در بیمارستان ابن سینای شیراز انجام شد.

حسین پور اضافه کرد: همچنین نوجوانی ۱۶ ساله به نام بهروز صالح نیا، اهل رودخانه از توابع شهرستان رودان و ساکن بندرلنگه، روز دوازدهم آبان ماه جاری به دنبال یک حادثه در بیمارستان بندرلنگه بستری و شانزدهم آبان ماه مرگ مغزی وی توسط تیم پزشکی تایید که پس از اعلام رضایت خانواده، با تلاش کارکنان اورژانس هوایی و بوسیله بالگرد به بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس اعزام شد.

رییس واحد اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: این بیمار هیجدهم آبان ماه تحت عمل برداشت عضو قرار گرفت که اندامهای حیاتی بیمار از جمله کبد و دو کلیه وی اهداء شد. عمل پیوند اعضای اهدایی زنده یاد بهروز صالح نیا، در بیمارستان ابن سینای شیراز انجام شد که کبد این فرد به آقایی ۲۵ ساله اهل شهرستان قشم، یک کلیه به آقایی ۴۵ ساله اهل شیراز و کلیه دیگر این فرد به آقایی ۲۵ ساله اهل جغین از شهرستان رودان در استان هرمزگان با موفقیت پیوند زده شد.

وی تصریح کرد: اهدای عضو این دو بیمار مرگ مغزی در هرمزگان، موجب نجات پنج بیمار نیازمند به عضو شد و این عمل انسان دوستانه زندگی دوباره را به آنان بازگرداند.

دکتر حسین پور خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۳ بیمار مرگ مغزی طی سال جاری در استان اقدام به اهدای عضو کرده اند و این امر نتیجه ایثار ماندگار خانواده های این بیماران دچار مرگ مغزی می باشد. بخشش حیات و نجات جان بیماران نیازمند، کاری خداپسندانه و بسیار ارزشمند بوده و با فرهنگ سازی باید تمام جامعه به این باور برسند که اهدای عضو، به معنای واقعی اهدای زندگی است، زیرا با این عمل خیرخواهانه، زندگی دوباره را به بیماران و خانواده های آنان هدیه می کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها