انتقاد زیاد اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار، به تذکر کتبی ختم شد‌



به گزارش صبح ساحل ، جلسه یکصد و چهلم شورای اسلامی شهر با دستور کار ممنوعیت کاشت درخت کنکارپوس و  بررسی افزایش نرخ کرایه تاکسی ها برگزار شد.

در ابتدای جلسه چهار نفر از اعضاء شورای شهر در نطق قبل از دستور به انتقاد از شهردار و شهرداری در حوزه های مختلف پرداختند.

اسماعیل بواشه اظهار داشت: تیم فوتبال شهرداری بندرعباس حال و روز خوبی نداشته و در لیگ دسته دوم کشور با چهار امتیاز در قعر جدول قرار گرفته  است که نیاز به رسیدگی جدی از سوی شهردار و کمیسیون فرهنگی شورا وجود دارد تا نهایتاً به دسته سه سقوط نکند. 

وی افزود: تذکر دوم در خصوص مشکل محله آیت الله غفاری و در رابطه با فاز یک این محله است که قرار بود زمینهای مردم توسط شهرداری تملک و زمین جایگزین به مردم داده شود اما حدود 30 درصد مردم زمین نگرفته و نگران هستند، مردم می خواهند واحد و ملک خود را بسازند از این رو نیاز است به شهردار و مجموعه تحت امرش تذکر جدی داده شود. 

بواشه گفت: بحث راه اندازی اتوبوسهای ویژه "بی آر تی" از سال 95 آغاز شده اما هنوز طرح  به بهره برداری نرسیده و هر سال برای این پروژه  هزینه در نظر گرفته می شود اما مشخص نیست این پولها کجا مصرف می شود. 

وی تاکید کرد: اگر قرار بر راه اندازی این اتوبوس ها است بایستی این امر هر چه سریعتر صورت گیرد و شورا برای اجرای نشدن این طرح به شهردار تذکرمیدهد و باید بدانیم هر چه این پروژه دیرتر اجرا شود هزینه های مضاعفی بر شهرداری و مردم تحمیل می شود.

دیگر عضو شورا نیز در تذکری خواستار شفاف سازی شهرداری نسبت به دکه های سطح شهر، چگونگی واگذاری آنها، تعداد کانکس و دکه های واگذار شده شد. 

جواد بلارک گفت: شهرداری همچنین باید در خصوص خورهای سطح شهر خصوصا خور شیلات توضیح دهد چرا علیرغم صرف هزینه گزاف و نصب پمپ، پروژه به بهره برداری نرسیده است.

وی افزود: قرار بود خور شیلات به محلی برای گردشگری تبدیل شود اما عملا این اتفاق رخ نداده و پروژه بلاتکلیف مانده است. 

دیگر عضو شورا در تذکری خواستار ساماندهی ساحل و جمع آوری بساط قلیان فروش ها شد، حجت الاسلام عامری گفت: ساحل کنونی که محلی برای ارائه قلیان شده مورد اعتراض مردم است از این رو باید با ساماندهی سواحل، یا برای قلیان فروش ها مکان دیگری در نظرگرفته شود یا برایشان شغل جدید ایجاد شود. 

مجید عسکری زاده نیز در تذکری به شهردار، نسبت به مسدود شدن برخی خیابانهای محله نایبند شمالی و مجاورت خور شیلات که باعث کندی رفت و آمد مخصوصا برای دانش آموزان این منطقه شده است، اعتراض نمود.

در انتها مقرر گردید انتقادهای اعضاء بصورت تذکر کتبی بر اساس آئین نامه داخلی توسط رئیس شورا به شهردار ابلاغ شود و وی مجبور به پاسخ در این زمینه خواهد بود.

در ادامه رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس در خصوص دستور کار اول جلسه گفت: نگاه به موضوع درخت کنکارپوس با حب و بغض است، در ابتدای ورود این درخت به فضای سبز شهری گفته شد، هدف جنگل کاری و کنترل آلودگی است زیرا این درخت به راحتی تکثیر می شود. 

مصطفی خادم با اشاره به اینکه گفته می شود کنکارپوس در سطح شهر زیاد کاشته شده گفت: هر درختی زیاد کاشته شود مشکل ایجاد می کند و باید تنوع گونه ای وجود داشته باشد 

وی افزود: 60 درصد این درخت ها در سطح شهر نیاز به اصلاح دارند و معضل اصلی این درخت ریشه قوی آن است که آسیبهایی به زیرساخت  شهری وارد کرده است.

 

 

رضا حیدری زاده عضو شورای شهر گفت:گر این درخت در کمربند سبز شهر استفاده شود مشکلی ندارد اما در داخل شهر به علت مشکلاتی که ایحاد می کند بهتر است استفاده نشده و  از این پس از درخت های بومی و اقلیمی ثمر ده بهرده برده شود.

در نهایت پس از صحبت های مختلف طرح ممنوعیت کاشت درخت کنکارپوس به مدت دو سال به رای گذاشته شد که اعضای شورا به آن رای مثبت دادند.

دستور کار دوم جلسه در خصوص افزایش نرخ تاکسیها با توجه به عدم حضور به موقع سعید حسینی پور معاون مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس، توسط رئیس شورا از دستور کار خارج شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها