گام‌های تند کودکان هرمزگان به سوی «حال خوش خواندن»



به گزارش صبح ساحل ، هفته‌ کتاب و کتاب‌خوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به منظور ایجاد وحدت رویه و افزایش تاثیرگذارو شورآفرین برگزار می‌شود و استان هرمزگان نیز با ویژه برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی به استقبال این هفته می‌رود.

مربیان فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان نیز به دنبال ایجاد موجی از همدلی و تشویق کودکان و نوجوانان به امر مطالعه در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان کتاب و کتاب‌خوانی برای کودکان و نوجوانان را تمرینی برای کسب مهارت‌های اجتماعی، تعامل و گفت‌وگو با دیگران و نیز تمرین و تجربه ای برای خوب گوش دادن عنوان کرد.

ناهید سلیمانی‌احمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نقش کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به عنوان متولی و متخصص این حوزه بیش از پیش پررنگ‌تر است.

وی ادامه داد: برجسته شدن کتاب در فرهنگ خانواده و تقویت برنامه‌هایی نظیر بحث کتاب، ساعت مطالعه و حضور جمعی در فضاهای فرهنگی با محور کتاب، آینده‌ای روشن را برای خانواده‌ی کتاب‌خوان رقم خواهد زد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در ادامه تقدیر از ۲۰ عضو کتابخوان برتر کشوری، برگزاری نشست تخصصی با حضور دکتر فاطمه مدنی و احمدرضا حجارزاده (نقد کتاب ناتور دشت)، مهرواره معرفی کتاب و هم‌چنین تقدیر از طرح‌ها و فرآیندهای خلاق و موفق مربیان در ترویج و توسعه کتابخوانی را از جمله برنامه‌های هفته کتاب کانون این استان معرفی کرد.

سلیمانی‌احمدی برگزاری جشن کتاب و کتاب‌خوانی، هم افزایی و اجرای برنامه‌های مشارکتی با سایر سازمان‌ها (پویش کتاب)، اهدای کتاب به مدرسه‌ها، مسجد، بیمارستان‌ها و نقاط محروم هرمزگان، برگزاری نشست ‌ای تخصصی ویژه مربیان و اجرای برنامه‌های کتاب‌محور با استفاده از مراکز سیار روستایی بخش دیگری از فعالیت‌های مربیان در هفته کتاب عنوان کرد.

وی ‌هم‌چنین برپایی نمایشگاه کتاب و دست‌سازه‌های اعضا و مربیان، برگزاری کارگاه‌های کتاب‌محور در دبستان ماه بانو و دعوت از دانش‌آموزان مدرسه‌های ۱۳ آبان، دانشمند، سما، علوم، شهید ناصر گرجی‌زاده در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان را از مهم‌ترین برنامه‌های مجتمع فرهنگی هنری آفرینش نام برد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، اجرای «عکس سلفی من و کتاب دوست داشتنی»، ویژه برنامه ایستگاه مطالعه در پارک، یک فنجان کتاب و کارگاه کتاب‌های دوست‌داشتنی را تنها بخشی از برنامه‌های مراکز بندرلنگه، بستک، جاسک و سیریک اعلام کرد.

به گفته وی، در این هفته «زنگ‌خواندن، ایستگاه دانایی و کتاب‌های خوردنی» ویژه برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری کانون فین خواهد بود.

سلیمانی‌احمدی گفت: مرکز فرهنگی‌هنری کانون شماره ۴ بندرعباس نیز به اجرای برنامه‌های «عصرانه‌ای به صرف یک برش کتاب»، سفر به سرزمین کتاب و کودک، خانواده و کتاب» می‌پردازد.

این مسوول بخشی از ویژه برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری کانون قشم را بازدید از مرکزهای«یارمهربان من»، «من و خاله قصه‌گو» و کاردستی‌های ساده با ابزارساده و دورریختنی اعلام کرد.

وی افزود: مرکز فرهنگی هنری کانون جزیره هرمز نیز در این هفته برنامه‌های فرهنگی و ادبی با محوریت «پویش فصل کتاب درپارک»،جشن کتاب و تقدیراز اعضاء کتاب‌خوان به همراه مسوولان و والدین» اجرا می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان اضافه کرد: در این هفته کودکان میناب نیز به سراغ ویژه برنامه‌های «من یک نوجوان هستم» و «کتاب تمرین زندگی» می‌روند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها