ورود شورای شهر به موضوع خرید پساب



به گزارش صبح ساحل، امین قصمی مدیرعامل آبفای هرمزگان در در بازدید اعضای شورای شهر بندرعباس از تصفیه خانه فاضلاب این شهر، بر ایجاد زیر ساخت لازم جهت استفاده از پساب به عنوان ظرفیت آبی جدید تاکید کرد.

قصمی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی خاص شهر بندرعباس، تا محل مصرفی برای پساب تعریف نشود ناگزیر این ظرفیت عظیم بایستی وارد دریا شود.

وی افزود: استفاده از این ظرفیت نیازمند یک برنامه ملی و اراده جمعی است که در این رابطه به مدت دو سال در حال مذاکره با صنایع غرب برای متقاعد کردن آنان جهت خرید پساب هستیم.

مدیرعامل آبفای هرمزگان با تاکید بر ضرورت الزام صنایع نسبت به خرید پساب، گفت: ایجاد کمربند سبز در غرب بندرعباس از جمله الزامات زیست محیطی صنایع است که آب مورد نیاز آن را می توانند از طریق پساب تامین کنند.

قصمی همچنین با اشاره به امضاء قرارداد فروش پساب از سوی بخش خصوصی به شهرداری بندرعباس، اظهار داشت: استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز شهری به منظور کاهش میزان مصرف آب شرب از دیگر زیرساخت های لازم جهت استفاده از ظرفیت پساب به عنوان منابع آبی جدید است.

وی گفت: بر اساس این قرارداد به میزان 200 لیتر بر ثانیه از ظرفیت پساب در اختیار شهرداری بندرعباس قرار می گیرد که به دلیل شرایط خاص اقلیمی و لب شور بودن پساب باید برای آبیاری فضای سبز تصفیه تکمیلی بر روی آن صورت گیرد.

امین قصمی اضافه کرد: در حال حاضر این قرارداد بایستی در جلسه شورای شهر بررسی و تصویب و سپس از سوی شهرداری جهت اجرا ابلاغ شود.

مدیرعامل آبفای استان افزود: در خصوص تامین مالی این قرارداد آبفا در راستای کمک به شهرداری، 25 درصد از قیمت خرید پساب را تامین خواهد کرد که این موضوع نیاز به مصوبه شورای شهر دارد .

قصمی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی شورای شهر به عنوان پارلمان محلی در تحقق مطالبات مردمی، خواستار حمایت و پیگیری جدی اعضاء این پارلمان در متقاعد سازی صنایع غرب در خرید پساب و تامین منابع مالی قرارداد فروش پساب به شهرداری به منظور جلوگیری از ورود این سرمایه ملی به دریا شد.

در ادامه، اعضاء شورای شهر بندرعباس از روند عملیات مقاوم سازی مخزن 30 هزار مترمکعبی ذخیره آب داماهی، عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب محلات درخت سبز، تپه الله اکبر و شمال بلوار جمهوری بازدید کردند.

در بازدید اعضای شورای شهر از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس بر ضرورت نقش آفرینی شورا به عنوان پارلمان محلی در متقاعد سازی صنایع غرب در خرید پساب و تامین منابع مالی قرارداد فروش پساب به شهرداری به منظور جلوگیری از ورود این سرمایه ملی به دریا، به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردمی تاکید شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها