ظرفیت پایین مشارکت‌پذیری برای طرح‌های فصلی در استان‌ها



مدیر فروشگاه بوکتاب بندرعباس گفت: در تهران حمایت‌ نهادها و سازمان‌ها از برنامه‌های کتاب و کتابخوانی تفاوت زیادی با سایر شهرها و استان‌ها دارد و مشارکت‌پذیری نهادهای مختلف برای جذب بودجه طرح‌های فصلی در استان‌ها تقریبا امکان‌پذیر نیست.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، فرشید میرزایی، مدیر فروشگاه بوکتاب بندرعباس، با اشاره به اهمیت طرح‌های فصلی خرید کتاب عنوان کرد: طرح‌های فصلی موجب آشتی مردم با کتاب شده است و مشتریان کتاب و کتابخوانی به واسطه اجرای این طرح زیاد شده. در وضعیت اقتصادی کنونی تخفیف ۲۰ درصدی به رونق کتابخوانی کمک زیادی کرده است.
 
وی افزود: از سوی دیگر حمایت از کتابفروشی‌ها اولویت این طرح است و به نظرم این طرح می‌تواند بخشی از کمبود نقدینگی در حوزه نشر؛ به‌خصوص در فعالیت کتابفروشی‌ها را جبران کند.
 
میرزایی با بیان اینکه سازمان‌ها در تهران حمایت بیشتری از فعالیت‌های کتابخوانی انجام می‌دهند، گفت: در تهران حمایت‌ نهادها و سازمان‌ها از برنامه‌های کتاب و کتابخوانی تفاوت زیادی با سایر شهرها و استان‌ها دارد و به عنوان مثال نهادی مثل شهرداری همواره حمایت خوبی از کتاب دارد.
 
وی ادامه داد: در استان‌ها مشارکت‌پذیری نهادهای مختلف برای جذب بودجه تقریبا امکان‌پذیر نیست، به عنوان مثال برای هفته کتاب که همه سازمان‌ها برنامه‌ریزی و تبلیغات می‌کنند و همه دوربین‌ها به سمت کتاب است، هیچ مراجعه‌ای از سوی مدیران و مسئولان به کتابفروشی‌ها در این هفته نشد.
 
میرزایی با اشاره به فعالیت کتابفروشی بوکتاب گفت: به‌عنوان بخش خصوصی یک‌سال است که در استان هرمزگان فعالیت می‌کنیم؛ ولی حمایت زیادی از سوی نهادهای استانی نمی‌شویم.
 
وی تاکید کرد: اگرچه ممکن است مثل طرح پاییزه امسال در تهران، همراهی از سوی یک یا دو نهاد برای تامین بودجه وجود داشته باشد اما بعید می‌دانم حداقل در استان هرمزگان چنین اتفاقی رخ بدهد؛ درحالی‌که شهرداری‌ها می‌توانند بخشی از بودجه خود را به حوزه کتاب اختصاص دهند.
 
به گفته میرزایی، نهادها و سازمان‌های فرهنگی و غیرفرهنگی در تهران و به‌خصوص در استان‌ها باید پای کار کتاب و فرهنگ باشند و برای کتاب و کتابخوانی جایگاه و ارزشی ویژه قائل باشند تا به جایگاه اصلی و واقعی برسند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها