بارش 150 میلی متر باران در یک روز

اوضاع بحرانی در پارسیان



از پارسیان در غربی ترین شهرستان هرمزگان خبر می‌رسد که بدنبال بارش شدید باران در این منطقه، ارتباط راه‌های مواصلاتی این شهرستان در تمامی جهات قطع شده است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از فارس، علیرضا صفا ایسینی مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بعد از ظهر امروز گفت: بدنبال ورود سامانه بارشی به استان، شاهد شدیدترین نوع بارش‌ها در مناطق غربی هرمزگان هستیم.

وی افزود: از حوالی ساعت 10.30 صبح امروز ارتباط تلفنی با شهرستان پارسیان قطع شده است و تنها از طریق ارتباط بی‌سیم با این منطقه در تماس هستیم.

این مقام مسؤول با بیان این که در 24 ساعت اخیر بیش از 150 میلی متر باران در این شهرستان باریده است، خاطرنشان کرد: همه راه‌های مواصلاتی شهرستان پارسیان با شهرهای همجوار قطع است و طغیان رودخانه‌های محلی در آبنماها موجب شده تا امکان تردد نیز به سمت این شهرستان وجود نداشته باشد.

صفا ایسینی اضافه کرد: فیبر نوری شرکت زیرساخت نیز در منطقه بوچیر دچار چندین قطعی شده و واحدهای مختلف تعمیراتی به منطقه اعزام شده‌اند تا بتوانند ارتباط تلفنی را با منطقه پارسیان برقرار کنند.

وی همچنین عنوان داشت: همه رودخانه‌های فصلی در شهرستان پارسیان طغیان کرده‌اند و آبگرفتگی‌هایی نیز در سطح شهر‌ها و روستاها رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: سد بردول نیز در این شهرستان سر ریز کرده که برای رعایت مسائل ایمنی مناطق پایین دست از جمله چند روستا و آبادی این سد تخلیه شدند.

صفا ایسینی با اشاره به اعزام چندین واحد امدادی با امکانات کامل به پارسیان، افزود: یگان‌های امدادی و هلال احمر در غرب هرمزگان برای کمک به پارسیان (گاوبندی) در آماده باش کامل قرار دارند.

شهرستان پارسیان با حدود 40 هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه هرمزگان و در مجاورت با منطقه نفتی عسلویه قرار دارد.

 از پارسیان خبر می رسد که راه دسترسی زمینی به جزیره کیش نیز قطع شده و ارتباطات جزیره کیش نیز از ظهر امروز مختلف شده است و دلیل آن نیز به قطعی فیبر نوری شرکت زیرساخت در محدوده بوچیر باز می‌گردد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها