هرمزگان، نیازمند راه‌اندازی مراکز صیانت و توانمندسازی معتادان



آغاز فصل زمستان و خنک شدن آب و هوای هرمزگان، باعث افزایش مهاجرت معتادان غیربومی به این استان شده است.

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل بهزیستی هرمزگان روز شنبه در چهارمین نشست کمیته هماهنگی ماده۱۶ گفت: به همین منظور ظرفیت پذیرش مرکز نگهداری و کاهش آسیب معتادین متجاهر در بندرعباس ۲۳۰نفر اعلام شده که این مرکزها را با مشکل ورود معتادان غیربومی در شش ماهه دوم سال مواجه کرده است.

غلامحسین رنجبر با اشاره به اینکه افزایش تعداد معتادان باعث پذیرش دوبرابر مرکزهای نگهداری شده افزود: معتادان متجاهر پذیرش شده در مراکز به مدت ۳ تا ۶ ماه نگهداری شده و برابر با گذراندن دوره‌های درمانی، خدمات تخصصی دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: طرح ساماندهی معتادان متجاهر با هدف خدمت‌رسانی به جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری بهزیستی و سایر دستگاه‌های مربوطه شامل، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، پلیس و شهرداری بندرعباس در حال اجراست.

معتادان پس از ترک باز هم به خیابان‌ها برمی‌گردند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان نیز در این جلسه گفت: تاکنون هزینه‌های زیادی برای درمان معتادان متجاهر بومی و غیربومی شده است اما پس از ترک کردن باز هم به خیابان‌ها بر می‌گردند.

حسین امیرتیموری اظهار داشت : ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی معتادان نیازمند، تنها راهکار پایان خروج آن‌ها از دوران استفاده مواد مخدر برای همیشه است زیرا باعث انگیزه در این افراد خواهد شد.

هرمزگان، نیازمند راه‌اندازی مراکز صیانت و توانمندسازی معتادان

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور بر لزوم همکاری بیشتر بسیج و دستگاه‌های قضایی هرمزگان تاکید کرد و گفت: این استان به راه‌اندازی مراکز صیانت و توانمندسازی معتادان متجاهر نیازمند است که با ارائه درخواست نیاز می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

فرید براتی سده بیان داشت: ارائه خدمات خروج از مراکز نگهداری معتادان نیز، فقط برعهده بهزیستی نیست و نهادهایی مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت رفاه و شهرداری‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: اختصاص اعتبار مورد نیاز در خصوص ساماندهی معتادین متجاهر در اختیار بهزیستی نیست و لزوم همکاری بیشتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را در این زمینه می‌طلبد.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها