نخستین نیروگاه خورشیدی تجمیعی کشور در میناب افتتاح شد



نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی- تجمیعی مددجویان کمیته امداد در راستای توانمندسازی اقتصادی آنان که با حضور جعفر صباغیان قائم مقام کمیته امداد کشور و مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری رسید.

                   

به گزارش صبح ساحل، امروز چهارشنبه سوم مرداد، جعفر صباغیان قائم مقام کمیته امداد کشور در آیین بهره‌برداری از این نیروگاه تجمیعی خورشیدی گفت: رسالت اساسی امداد توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای مدجویان است.

وی افزود: در سال گذشته با حضور رئیس‌جمهور شهید برای بیش از ۱۰۰ هزار خانوار امداد جشن خودکفایی برگزار شد.

این نیروگاه تجمیعی، اولین مزرعه‌ی خورشیدی استان هرمزگان است که پس از بهره‌برداری با ظرفیت تولید بیش از یک مگاوات برق کمک قابل توجهی به تأمین برق استان خواهد کرد و مددجویان مشارکت کننده در این طرح نیز با توجه به قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی این نیروگاه با شرکت توزیع برق استان از درآمد پایدار برخوردار خواهند شد.

تعداد ۲۰۴ خانوار از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان با مشاوره، حمایت و پشتیبانی کمیته امداد در این طرح سهامدار هستند و از این پروژه به صورت تضمینی درآمد کسب خواهند کرد.

برای احداث این نیروگاه بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان از اعتبارات قرض‌الحسنه اشتغالزایی این نهاد هزینه شده است.

 این نیروگاه تجمیعی حمایتی در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و ظرفیت تولید ۱/۰۲ مگاوات ( ۱۰۲۴ کیلو وات) ساخته شده است که به‌عنوان طرح نمونه و برای نخستین بار در کشور اجرا شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها