مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خــانه مطـبـوعـات بازوی توانمند فرهنگ و ارشاد اسلامی است



صبح ساحل، فرهنگی _ بانوان عضو خانه مطبوعات هرمزگان با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان، شفاپور مشاورامورمطبوعاتی معاونت امورمطبوعاتی وزارت ارشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رئیس و مدیر عامل خانه مطبوعات استان ،شهرداربندرعباس و جمع کثیری از بانوان رسانه ای  استان تجلیل شدند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان در این مراسم با بیان اینکه خانه مطبوعات بازوی توانمندی برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است گفت: امروز بر خانه مطبوعات امنیت، سلامت و آرامش حکم فرماست وبا کمک این دو خدمات قابل توجهی می توان به خبرنگاران ارایه دادو با آگاهی از مشکلات قشر خبرنگار در جهت رفع آن بکوشیم.

 

به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات استان، عفت شریعتی کوه بنانی با اشاره به روز جهانی مطبوعات افزود: مطبوعات نقشی سترگ ، هستی ساز و سرنوشت آفرین در تمامی عرصه ها ایفا می کنند. وی ادامه داد: دلیل برگزاری این نشست،  میلاد کسی است که متخلق به اخلاق الهی است پس به عنوان مادر امامت، همسر ولایت و دختر رسالت جایگاه بسیار والایی در جهان اسلام دارد.

 

شریعتی با اشاره به فرا رسیدن 12 اردیبهشت، روز معلم اظهار داشت : اداره جهان در آینه اسماء الحسنی است ، معلم و مادر هر دو زنده کننده هستند. مادر با بذل احساسات لطیف و مادرانه زنده می کند و معلم نیز با نور دانش بشریت را زنده نگه می دارد که هر دو سزاوار کرنش و تعظیم هستند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان بیان داشت، مناسبت دیگری که به آن اشاره شد سالروز مطبوعات است و این مثلث(روز مادر ،معلم و مطبوعات ) نیکی ها را در خود جای می دهد. اینکه مطبوعات در این مثلث قرار می گیردیک واقعیت است زیرا تا قلمی نباشد نیکی چگونه تحریر شود.

 

شریعتی تاکید کرد: رسانه ها جایگاهی خطیری در تنویر افکار عمومی در جامعه دارند و پشتوانه این رسالت خداست. زیرا خداوند اولین نکته ای که به حضرت آدم (ع) فرمود: مسئله خبر بود. آنجا که خداوند اراده بر برتری انسان نسبت به سایر مخلوقات نمود، (فرمود: ای آدم خبر بده) پس رسالت خبر، رسالت مهمی است.

 

وی ابراز داشت: رسانه سلاحی کارآمد و برنده در دست ماست که باید از ان به نحو احسن استفاده کنیم .نباید بگذاریم که بنگاه های دروغ پراکنی بیگانه از این سلاح بر علیه ما، استفاده کننده و در اذهان جامعه نفوذ کنند  و آن را به بیراهه بکشانند واین  مهمترین رسالت مطبوعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. وی ادامه داد: جایگاه مطبوعات ، جایگاهی بسیار حساس و خطیر است و وظیفه مسئولان نظام است که در تقویت بنیه های محتوایی و اجرایی اصحاب رسانه تلاش کنند.شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه استان هرمزگان در میان سایر استان ها گفت: هرمزگان استانی معمولی نیست (شرف المکان بالمکین) ا ست. زیرا ایران را با نام خلیج فارس می شناسند، آبهای گرم خلیج فارس مانند خون حیات بخش در رگهای این سرزمین جاری است. وی تصریح کرد: مردم بزرگوار هرمزگان رسالتی سنگین بر عهده دارند، حفاظت و حراست از کیان ایران اسلامی بر عهده مردم این سرزمین است و این سرزمین در درجه اولا قرار دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات رئیس و مدیرعامل خانه مطبوعات استان گفت: قطعاً چنین اقداماتی زمینه انگیزش بیشتر همکاران در عرصه مطبوعات را به دنبال خواهد داشت. حجت الاسلام حسین مرشدی با اشاره به خصوصیات اخلاقی مرحوم حاج قاسم کرمی مدیرمسئول روزنامه صبح ساحل افزود: ایشان در سخت ترین شرایط سنگر فرهنگ و مطبوعات استان را خالی نگذاشت که این نشان از فرهنگ دوستی مردم هرمزگان دارد. وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هرمزگان از برخی امکانات محروم است اما در حوزه مطبوعات خوب درخشیده و دارای یک رشد جهشی است که امیدوارم در آینده با حمایت بیشتر تحولی بیش از آنچه وجود دارد را شاهد باشیم.

 

حجت الاسلام مرشدی ادامه داد: مطبوعات بهترین و مهمترین نقش را در مراکز تصمیم گیری کشور داشته و دارند. در بسیاری از جایگاهها در عالی ترین مکان ها با حضور به موقع مطبوعات دغدغه مسئولین رفع شده است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: یکی از جایگاههایی که همیشه مطبوعات به خوبی نقش خود را ایفا کرده اند، انتخابات است زیرا آنقدر نقش خود را به خوبی ایفا می کنند که مردم با امیدواری کامل به نظام در همه حال و در هر وضعیت جسمانی که هستند پای صندوق های رای حاضر می شوند.حجت الاسلام مرشدی ادامه داد: در راهپیمایی 22 بهمن دشمنان داخلی و خارجی آنچنان تلاش می کنند که مردم در صحنه نباشند اما با تلاش مطبوعات و رسانه ها این مسئله چنان زیبا بیان می شود و خدمات نظام آنقدر زیبا تشریح می شود که مردم علاقمند تر از گذشته حماسه ای با شکوه می آفرینند. حضور زنان در عرصه های مختلف  الگویی برای جهانیان  شهردار بندرعباس در این مراسم با تجلیل از روز زن گفت:حضور زنان در نقش سردبیری، عکاس، نویسنده، مقاله نویس در سنین مختلف در ایران به گونه ای است که آنان هم مسوولیت مادری و هم مسوولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام میدهند و از این جهت الگویی برای جهانیان هستند.  محمد جواد سلطان زاده به نقش پررنگ بانوان مطبوعاتی در وظایف خود اشاره کرد و افزود: وظیفه عام همان رسالت مطبوعاتی  است و وظیفه خاص نیز به رفع مشکلات بانوان در تمام عرصه ها می توان اشاره کرد. وی اظهار داشت:جواز ورود و حضور زن در عرصههای اجتماعی مختلف، حفظ كرامت انسانی و موازين معنوی است.

 

رئیس خانه مطبوعات هرمزگان نیز با بیان اینکه دوره پنجم خانه مطبوعات با دوره های قبل تفاوتش در این است که سه نفر از بانوان در شورای مرکزی حضور دارند گفت :  قطعاً بخشی از برنامه ریزی امروز مربوط به حضور این بانوان است.

 

شیرزاد عزتی افزود: گاهاً برخی افراد به عملکرد خانه مطبوعات نگاه انتقاد آمیز دارند که در جای خود پاسخ این انتقادها داده خواهد شد. وی با اشاره به عملکرد خانه مطبوعات در دور پنجم گفت: در حوزه تخصصی، از ابتدای تشکیل خانه مطبوعات حوزه های مختلف تشکیل شده و همچنان نیز ادامه دارد. در بخش، آموزشی، رفاه و برنامه های فرهنگی نیز کمیته آن فعال است وبه زودی کمیته مدیران مسوول تشکیل می شود.

 

عزتی از فعال سازی نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان های هرمزگان  خبر داد و افزود: به دلیل اینکه فعالیت خانه مطبوعات استانی است بنابراین همکاران در شهرستانها نیز از مزایای این خانه برخوردار  خواهندشد و ما نیزدر شهرستان ها همیار و همکار اصحاب رسانه خواهیم بود.

 

حضور پررنگ بانوان در خانه مطبوعات

 

 فاطمه رکن الدینی مدیر عامل خانه مطبوعات هرمزگان گفت: دوره جدید  این تشکل از مردادماه سال گذشته کار خود را آغاز کرد و 5 نفر از بانوان عرصه مطبوعات در هیات مدیره ، شورای مرکزی واعضاء علی البدل انتخاب شدند.وی افزود:در دور پنجم خانه مطبوعات حدود 150 نفر از اعضاء قبلی نسبت به تمدید وتکمیل عضویت خود اقدام کرده اند که از این تعداد حدود 90نفر را بانوان تشکیل می دهند. وی گفت: از مجموعه 16 نشریه و 3 روزنامه، 2 هفته نامه با  مدیر مسوول بانوان اداره می شودو همچنین سردبیری 2 نشریه نیز در دست بانوان است.رکن الدینی با اشاره به عضویت 90 درصد بانوان شاغل در مطبوعات در خانه مطبوعات گفت: در این مدت برای این قشر فعال، تسهیلاتی از جمله معرفی به بانک صادرات و صندوق مهر امام رضا جهت دریافت وام، پی گیری چاپخانه ، توزیع اقلام و... ارائه شده است.گفتنی است: در برگزاری این مراسم شرکت مدیریت نیروگاه بندرعباس ، روزنامه صبح ساحل و شهرداری بندرعباس خانه مطبوعات را حمایت کردند.

 

دراین مراسم لوح تقدیری از سوی استاندار و مشاور وزیر به معظم قاسمی همسر مرحوم حاج قاسم کرمی به دلیل همراهی خاص با آن مرحوم وبانوان مدیرمسوول وسردبیران ،سرپرست خبرگزاری ها وروزنامه های کشوری اعطا شد.

 

این اقدام خانه مطبوعات مورد توجه اعضای خانه قرار گرفت.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها