۲۳ مورد اهدای عضو در هرمزگان جان ۵۳ نفر را نجات بخشید



نائب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: از آبان ماه سال گذشته تاکنون، ۲۸ مورد رضایت گیری موفق و ۲۳ مورد اهداء عضو در هرمزگان انجام شده که باعث نجات جان ۵۳ نفر شده است.  

به گزارش صبح ساحل، دکتر امید قبادی صبح امروز(۱۷ بهمن ماه) در نشست با اعضای هیئت مدیره انجمن اهداء عضو استان هرمزگان، ضمن ابراز خشنودی از راه اندازی این انجمن در استان هرمزگان، بر نقش کلیدی انجمن اهداء عضو به عنوان یک سازمان مردم نهاد تأکید کرد.

وی اضافه کرد: هر انسانِ مرگ مغزی، امکان اهداء هشت عضو و ۵۳ نسوج را دارد. در حال حاضر ۲۷ هزار بیمار نیازمند عضو و پیوند در کشور وجود دارد که متأسفانه هر دو ساعت، یک نفر از آنها به دلیل نبود ارگان های حیاتی از قبیل قلب، کلیه و کبد جان خود را از دست می‌دهند. در استان هرمزگان نیز بالغ بر ۶۰۰ بیمار دیالیزی وجود دارد که نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند.

قبادی با اشاره به اینکه خانواده های ایثارگرِ اهداء کننده عضو، جایگاه کمتری نسبت به خانواده های شهدا ندارند، اظهار کرد: خانواده شهید، از جان عزیز خود، برای دفاع از جان، مال و ناموس کشور می گذرد، مادر فرد مرگ مغزی نیز با اینکه حرکت قفسه سینه و ضربان قلب عزیزش را می بیند، باز هم به اهداء اعضاء عزیزش برای نجات جان دیگران رضایت می دهد.

وی ضمن اشاره به ارتقای ۱۱ درصدی شاخص اهداء عضو در استان هرمزگان نسبت به سال قبل، خاطرنشان کرد: از آبان ماه سال گذشته تاکنون، ۲۸ مورد رضایت گیری موفق و ۲۳ مورد اهدای عضو در استان انجام شده که باعث نجات جان ۵۳ نفر شده است.  

قبادی با اشاره به سهم ۵۰ درصدی فرهنگ سازی، ادامه داد: به رغم تلاش شبانه روزی تیم اهدای عضو، هنوز شاخص اهدای عضو (pmp) در هرمزگان، با استاندار کشوری فاصله زیادی دارد و قطعاً دستیابی به PMP مطلوب، همکاری همه جانبه تمامی دستگاه های اجرایی از جمله صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش پرورش و... را می طلبد.

نائب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان در حاشیه بازدید، ضمن دیدار با تیم واحد اهداء عضو و هماهنگ کننده ها، عملکرد تیم واحد اهداء را مطلوب ارزیابی کرد.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها