نماینده مردم هرمزگان در مجلس:

در برابر بی تدبیری که امنیت و سلامت مردم را تهدید کند سکوت نمی کنم



نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: در برابر بی تدبیری که امنیت و سلامت مردم هرمزگان را تهدید کند سکوت نمی کنم.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از دفتر ارتباطات نماینده مردم هرمزگان در مجلس، حسین هاشمی تختی با بیان اینکه جناب استاندار وعده وعید و گفتاردرمانی تا به کی، بیان داشت: پرواز پرواز قطار قطار و سیلی از ماشین‌ها در حال سرازیر شدن به استان هرمزگان هستند و مجموعه دستگاه اجرایی مشغول تست بیماری کرونا با تب سنج هستند.

وی عنوان کرد: این ویروس کرونا و این بحران فرصت به رخ کشیدن مدیریت و خودنمایی نیست جنگی با یک ویروس خطرناک است که مبارزه بسیجی وار و تمام وقت را می‌طلبد.

هاشمی تختی خاطرنشان کرد: بسیاری از هموطنانمان بدون ملاحظه پیام‌های وزارت بهداشت راهی هرمزگان هستند و خیابان‌ها و پارک‌های بندرعباس و قشم شده محل اسکان گردشگرانی که این بیماری نوپدید را جدی نگرفته‌اند و در این اوضاع حتی ملاحظه جان خانواده خود را هم ندارند و ما هیچ نظارت و کنترلی بر مبادی ورودی استان نداریم.

وی تصریح کرد: مسئولین اجرایی استان اگر همینطور به گفتار درمانی ادامه دهند و با خواهش و تمنا از مسافران بخواهند که در خانه‌هایشان بمانند اینجا قطب انتشار کرونا می‌شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس تاکید کرد: استاندار باید اقدامات عملی برای جلوگیری از ورود مبتلایان کرونا به استان انجام دهد. چک کردن با دستگاه تب سنج در مبادی ورودی چاره کار نیست چرا که ویروس تا چهارده روز ممکن است در بدن بیمار باشد و بروزی نداشته باشد.

وی افزود: باید ساعات کار مکان‌های عمومی و تفریحی و گردشگری و خرید استان را محدود کرد و حتی بعضی را مدتی تعطیل کرد.

به گفته هاشمی تختی، مدارس در ایام نوروز نباید خدمات اقامتی ارائه دهند چرا که بلافاصله بعد از تعطیلات فرزندان مردم باید به مدرسه بروند و نباید آلودگی در مدارس باشد.

وی گفت: ستاد بحران و مسئولین استان برای جبران ضرر و زیان کسب و کارهای خصوصی برنامه داشته باشند تا آنها هم با اطمینان خاطر ساعات کارشان را محدود کنند.

این نماینده مجلس ابرازداشت: علاوه بر اتخاذ تصمیمات قاطع و عملیاتی در استان و ارائه گزارش لحظه به لحظه به مردم هرمزگان، باید از مسئولین استان‌های همجوار هم بخواهیم مانع خروج هم میهنانمان از استان محل سکونت خود شوند.

هاشمی تختی با بیان اینکه کنترل شیوع کرونا یک مساله ملی است و هر چه سخت گیری بیشتر باشد منافع همه مردم ایران تأمین می‌شود، افزود: تا الان شاید بتوان به پرستاران و پزشکان استان نمره خوبی داد اما با وجود هشدار وزیر بهداشت برای شیوع سریع ویروس در هفته پیش رو مسئولین اجرایی استان قاطع و عاجل عمل نکرده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها