صید بالغ بر 26 هزار تن فانوس ماهی در هرمزگان



۲۶هزار و ۵۴۸ تن فانوس ماهی(معادل ۸۰درصد این نوع آبزی)، از ابتدای سال جاری تا کنون در آب‌های هرمزگان صید شده است.

به گزارش صبح ساحل، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: صید فانوس ماهیان (مکیتوفیده) که ذخایر ارزشمند آن در دریای عمان پراکنش دارد، در عمق بیشتر از ۲۰۰ متر نیز یافت می‌شود و به همین منظور فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال جوانان به شمار می‌رود.

محمد جوانمرد فانوس ماهیان را الماس زنده در آبهای دریای عمان دانست و افزود: صید این گونه از ماهیان علاوه بر اشتغال‌زایی موجب خودکفایی در تولید غذای آبزیان پرورشی و دام و طیور نیز می شود.

وی صیدگاه اصلی این ماهیان کوچک را در آب‌های هرمزگان دانست و اظهار کرد:  فانوس ماهیان صید شده برای تهیه پودر ماهی به کارخانه های قشم، جاسک و بندرعباس ارسال می‌شود که از آن، برای تولید غذای دام و طیور و آبزیان پرورشی استفاده خواهد شد.

استان هرمزگان با برخورداری از ۳۲ هزار صیاد،۲۲ بندر صیاد،۴۰ مرکز تخلیه صید و افزون‌بر ۴هزار و ۴۰۰ فروند شناور صیادی، به قطب صید و صیادی کشور تبدیل شده است و صید تجاری فانوس ماهیان پس از مطالعه در سال ۸۷ با ۲ فروند کشتی در آب‌های دریای عمان آغاز شد.

با توجه به اینکه در هرمزگان امکان برداشت سالانه ۳۰۰تا۴۰۰هزار تن فانوس ماهی وجود دارد و عمر مفید این نوع آبزی کمتر از ۲سال است، در صورت برداشت نکردن سرمایه ملی به هدر می‌رود.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها