مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان :

کارگاه‌های فرهنگی مشمول بیمه بیکاری هستند



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: صنف ها و کارگاه های فرهنگی هنری که به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده اند و زیر یکسال سابقه بیمه در سال ۹۸ دارند، مشمول بیمه بیکاری می شوند.

به گزارش صبح ساحل، رضا کمالی زرکانی روز پنجشنبه اظهار داشت: شاغلان موسسات فرهنگی هنری،چاپخانه ها،کانون های آگهی و تبلیغات،آموزشگاه های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که تنها به علت شیوع بیماری کرونا از کار بیکار شده اند ، می توانند از بیمه بیکاری بهره مند گردند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری کارگاه ها و صنف های فرهنگی هنری مشمول، باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند.

زرکانی تاکید کرد: برابر مقررات تامین اجتماعی، بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی می باشند، مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده اند(مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این قانون نیستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان این اقدام را در جهت حمایت از صنف های فرهنگی هنری عنوان کرد و گفت: کسانی که در سامانه مذکور ثبت نام می کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها