ملی پوش والیبال هرمزگانی

برای به دست آوردن هدف باید جنگید



از کودکی عاشق ورزش تکواندو بود و تا کلاس دوم دبستان آن را ادامه داد  اما  اکنون به عنوان بازیکن تیم ملی نوجوانان والیبال ایفا نقش می کند. برای نخستین بار به صورت رسمی با تیم آلومینیوم المهدی در لیگ برتر نوجوانان والیبال خود را شروع کرد.
عاشق تیم ملی فرانسه است  و تقریبا سعی کرده  همه  بازی های این تیم را به دقت نگاه کند.
گفت و گوی اختصاصی صبح ساحل را با این نوجوان آینده دار و ملیپوش هرمزگانی بخوانید.

 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید.

رامین شهنوازی هستم متولد دهم خرداد ۱۳۸۰


 
از کی به ورزش روی آوردید وبا چه رشته ورزشی ؟

از کودکی عاشق ورزش تکواندو بودم و یادمه زمانی که پیش دبستانی بودم در این رشته ورزشی فعالیت داشتم و تا پایه دوم ابتدائی آن را دنبال کردم.


 
والیبال بازی کردن را با چه تیمی شروع کردید ؟


برای اولین بار در تیم آلومینیوم المهدی هرمزگان در مسابقات لیگ برتر نوجوانان والیبال کشور بازی کردم و این  بازی ها اولین تجربه من در مسابقات رسمی کشور بود.


 
مربیان خود را معرفی می کنید ؟


تاکنون با مربیان زیادی کار کرده ام. مسعود احمد زاده مربی پایه من بود . والیبال حرفه ای تر را زیرنظر  داوود زارعیان آموزش دیدم. پوریا پورصادقی ، فرزان سلطانی و مسعود همدانی دیگر مربیان بومی من در شهر بندرعباس بودند. احسان شیرکوندو وحید ادیب مربیان غیر بومی و محمد وکیلی فرجاد، رضا مومنی مقدم، حمید جعفر زاده و مهدی خباز مربیان من در سطح ملی بوده اند.


 
نقش خانواده در ورزش کردنت به چه میزانی بود ؟


خانوادم همیشه من را در همه زمینه ها حمایت کرده اند  و تا به حال به یاد نمی یارم برای من کمبودی در زندگی گذاشته باشند و آمدنم به رشته والیبال را مدیون خانوادهام هستم.

   خانواده هم اهل ورزش  هستند؟


خیر هیچ کدام از اعضای خانواده و حتی فامیل در رشته ورزشی فعالیت حرفه ای ندارند.


 
اوضاع والیبال را در هرمزگان چگونه ارزیابی می کنید ؟


من  به استان های زیادی رفته ام و امکانات و مدیریت را در دیگر استان ها دیده ام ، به نظر من استان هرمزگان از نظر امکانات و مدیریت و کیفیت یکی از بهترین استانهای ایران است. با توجه به این که در  استان هرمزگان  نوجوانان وجوانان کمتر علاقه به این رشته ورزشی دارند ولی والیبال استان در این چند سال اخیر بازیکنان ملی پوش هم در سالن و هم ساحلی داشته است ومقام های گوناگونی در سطح کشور در سطح نوجوانان و جوانان در گروه پسران و دختران کسب کرده است.


 
طرفدار کدام تیم والیبال خارجی هستید؟


من همیشه عاشق تیم ملی فرانسه بوده ام و تقریبا سعی کرده ام همه  بازی های این تیم خوش فرم را نگاه کنم.
در سطح باشگاهی نیز تیم لوبه ایتالیا را خیلی دوست دارم.


 
برای موفقیت های بیشتر چه برنامه ای دارید؟


اول این که امید وارم هرچی زودتر این بیماری در کشور به پایان برسد و همه به زندگی عادی ، کاری و ورزشی خود برگردند. درحال حاضر منتظر شروع اردوهای تیم ملی جوانان هستم و قطعا برای آن  تلاش می کنم.
بعد از آن  حتما از تیم های باشگاهی در سال آینده پیشنهاد خواهم داشت و  با بازی کردن  در مسابقات و انجام بازی های  خوب به تیم ملی بزرگسالان دعوت بشوم.

  برای به دست آوردن هدف باید جنگید


 
از هیات والیبال چه انتظاراتی دارید ؟


از هیات  والیبال انتظار دارم همین گونه که در رسیدن من به هدفم حمایت کردند و کمبودی برایم نزاشتند  و همه امکانات در اختیارم قرار دادند در  ادامه راه نیز نوجوانان و جوانان را تشویق کنند تا انگیزه پیشرفت درآن ها بیش از پیش شکل بگیرد تا در آیندهم  این رشته ورزشی  حرفیهای بیشتری  برای گفتن داشته باشد.


 
با مسوولان ورزش استان چه حرفی دارید ؟


از مسئولان ورزشی هرمزگان  می خواهم کمی بیشتر از ورزش والیبال حمایت کنند . نزدیک به چند ساله که این رشته در هرمزگان تیمی در هیچ کدام از مسابقات باشگاهی در سطح کشور ندارد و اگر  همین روند ادامه پیدا کند باعث میشود که والیبالیست های هرمزگانی در کشور کمتر دیده شوند.


 
اسم تعدادی از هم بازی های خود را بگوئید ؟


با بازیکنان زیادی هم بازی بوده ام که می توانم ابوالحسن خاکی زاده که هم اکنون بازیکن تیم ملی والیبال ساحلی است نام ببرمهمچنین با بازیکنان لیگ برتری مثل صادق زارعیان، محمدرضا شبیری،  سعید کمالی که  بازیکنان بومی هستند وبا امین خواجه خلیلی ،  بردیا سعادت،  علیرصا عبدللهی، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، حسین سلیمان اهری که بازیکنان ملی هستند تجربه بازی کردن را دارم.


 
در تیم های منتخب استان هم بازی کرده اید؟


بله ، تاکنون چندین بار با تیم های نوجوانان، جوانان و امید های  منتخب استان به مسابقات کشوری رفته ام.


 
چند خواهر و برادر هستید ؟


سه خواهر کوچک تر از خودم‌‌ دارم


 
از دعوت شدنت به تیم ملی نوجوانان بگویید ؟


داستان طولانی دارد ولی بخواهم خلاصه بگویم در سال ۹۶  درتیم باشگاهی لیگ برتری شهرداری ورامین در رده سنی نوجوانانو جوانان بازی می کردم که از آن جا به تیم ملی دعوت شدم.


 
امید دارید به تیم های جوانان ویا امید هم دعوت شوید؟


بله ، والیبال دیگر همه چیز من شده ،هر روز بیشتر برای هدفم تمرین می کنم تا بتوانم روزی در تیم ملی  بزرگسالان در کنار بزرگان والیبال ایران بازی کنم که به نظرم  کار غیر ممکنی نیست.‌


 
چه افتخاراتی کسب نموده اید؟


تاکنون چندین و چند بار در مسابقات قهرمانی کشور والیبال سالنی  و حتی ساحلی مقام های گوناگونی کسب کرده ام. درعرصه ملی هم برنز آسیا را دارم که امیدوارم در تیم ملی  جوانان به مدال طلا  تبدیل شود.


 
الگوی شما در ورزش چه کسی است؟


از بچگی عاشق بازی جنیا گرنیکوف فرانسوی بودم


 
از والیبال مدارس بگویید ، آیا عضو تیم های منتخب مدارس هم بوده اید؟


بله ، از پایه پنجم ابتدائی در تیم منتخب مدارس بودم ودر مسابقات دانش آموزی نیز مقام های گوناگون  در مدارس ابتدائی،  راهنمایی و دبیرستان کسب کرده ام.


 
فکر می کنید چکار باید کرد تا والیبال مدارس پویاتر شود؟


به نظرم نظم مسابقات باید خیلی بهتر بشود.‌ تاحالا چندین و چند بار مسابقات مدارس لغو شده  است. به یاد دارم همیشه بازی های فوتسال و فوتبال دانشآموزی هرساله برگزار شده ولی تاکنون چند بار مسابقات والیبال آموزشگاهی برگزار نشده و خیلی کم تیمی به مسابقات کشوری اعزام شده است.خیلی از بازیکنان از همین مسابقات آموزشگاهی به این رشته علاقه مند می شوند که خود من هم از مسابقات آموزشگاهی عاشق والیبال شدم.


 
نگفتی در چه مقطعی دارید تحصیل میکنید؟


به دلیل این که در اردوها و مسابقات ملی بودم متاسفانه نتوانستم یک سال درس بخوانم و خرداد امسال باید برای گرفتن دیپلم امتحان بدهم.


 
بهترین مربیان والیبال استان و کشور از نگاه شما؟


به نظر من  اکنون بهترین مربی های استان آقایان داوود زارعیان و فرزان سلطانی هستند . همچنین  رحمان محمدی راد، پیمان اکبری و بهروز عطائی سرمربی تیم ملی جوانان بهترین مربیان در سطح کشورهستند.


 
کمی در مورد تیم گذشته آلومینیوم المهدی در لیگ برتر بگویید ، آیا در زمان حضور این تیم وضعیت والیبال استان بهتر نبود؟


تیم آلومینیوم المهدی سکان دار والیبال استان بود و یکی از دلایل پیشرفت والیبالیست های  استان هم همین تیم بود‌. قطعا والیبال استان در آن زمان شور و هیجان بیشتری داشت و بازیکنان برای راهیابی به این تیم با هم خیلی بیشتر رقابت می کردند‌.


 
صمیمی ترین دوست والیبالی خود را نام ببرید؟


دوستان والیبالی زیادی دارم و صمیمی ترین آن ابوالحسن خاکی زاده است.


 
قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟


قشنگ ترین خاطره ام آن زمانی بود که نونهالان بودم و این فرصت به من داده شد که یک بازی در لیگ برتر والیبال باشگاه های مردان کشور با تیم آلومینیوم المهدی روبه روی تیم پر مهره پیکان تهران انجام دهم.

 

  برای به دست آوردن هدف باید جنگید


 
بدترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟


تلخ ترین خاطره ام در مسابقات قهرمانی نوجوانان پسران آسیا در برابر تیم ملی ژاپن بود که بازی را به این تیم واگذار کردیم و نتوانستیم به فینال راه پیدا کنیم.


 
به عنوان یک جوانان چه حرفی با هم سن و سالهای خودت داری؟


شاید این جمله را زیاد شنیده باشید که هیچ چیز غیر ممکن نیست. این جمله درسته ولی باور کنید برای این که خیلی از چیزها ممکن بشود باید خیلی از چیزهای دیگر را فدا کنی. اگر توی زندگی هدف دارید باید از خیلی چیزها بگذرید. باید  سختی ها،  و پستی و بلندی های زیادی را تحمل کنید واگر این کار را کردیدموفق خواهید شد.


 
تیم مورد علاقه شما در ایران ؟


تیم والیبال کاله عامل


 
بهترین والیبالیست های ایران و جهان از نگاه شما چه کسانی هستند؟


در ایران سعید معروف، میلاد عبادی پور، علی اصغرمجرد، مرتضی شریفی و امیرغفور  بهترین ها هستند. در جهان هم  بارتوش کورک لهستانی، جنیا گربنیکف ، اروین انگاپت فرانسوی، برونو رزنده برزیلی،ایوان زایتسف، جیانلی ایتالیایی ، کریستین سِن ،ساندر و اندرسون آمریکایی  بهترین ها هستند.


 
اگر در آینده سرمربی تیم  والیبال بشوید دوست دارید هدایت کدام تیم مطرح ایران را به دست بگیری؟


تیم شهرداری ورامین ، به دلیل که چند سال در تیم های پایه این باشگاه بازی کرده ام و علاقه  زیادی به این شهر و  تیمش دارم.


 
بهترین راه برای پیشرفت در چه می دانید ؟


بهترین راه برای پیشرفت ناامید نشدن است و به نظر من توجه نکردن به حرف دیگران و متمرکز شدن روی هدف خودمی باشد .


 
زیباترین جای هرمزگان از نظر شما کجاست؟


یکی از بهترین مکان ها و جاذبه های گردشگری ایران وجهان به نظر من جزیزه هرمزاست که بارها و بارها به این جزیزه رفته ام و از دیدن منظره های زیبای آن خسته نمی شوم.


 
اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟


گاهی اوقات کتاب می خوانم ، فیلم زیاد می بینم و سعی می کنم  به دلیل این که همیشه در مسابقات و اردوها هستم بیشتر با خانواده صحبت کنم و اوقاعت فراغت را با آن ها سپری کنم.


 
موفقیت خود را مدیون چه کسانی میدانید؟


اول از همه پدرو مادرم که تاحالا هیچی برایم کم نگذاشته اند.
 
بعد از  مربیان خوب بومی مثل  داوود زارعیان که واقعا برایم زحمت کشیدند. همچنین از هیات والیبال استان که همیشه همه امکانات و شرایط تمرین را برای من فراهم کرده است  به خصوص فریدون الهامی ریاست  هیات والیبال استان که مثل یک دوست و مثل یک پدر در کنارم بوده و در هر شرایطی من را  راهنمائی کرده است. خودم هم خیلی زحمت کشیدم و هیچ وقت ذره ای ناامید نشدم و بارها  زمین خوردم و دوباره تلاش کردم و بلند شدم.

 

برای به دست آوردن هدف باید جنگید 

 
 
و حرف آخر...


امیدوارم که پیشرفت در والیبال همین طور ادامه پیدا کند و بتوانیم روزی در مسابقات جهانی جزء تیم اول تا سوم باشیم. متاسفانه در حال حاضر به دلیل مشکلات بد اقتصادی تیم ها خیلی با مشکل مواجه هستند و خیلی از بازیکنان پول و قرارداد خود را کامل دریافت نمیکنند که این باعث پسرفت در والیبال خواهد شد.
امیدوارم اوضاع بهتر از این بشود ولی اگر همین روند ادامه داشته باشه قطعا در آینده ای نه چندان دور نه تیمی باقی می ماند و نه بازیکنی و این موضوع  باعث بازگشت به گذشته می شود که آرزوی قهرمانی را در آسیا داشتیم.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها