معاون سازمان ثبت احوال کشور در گفتگوی اختصاصی با صبح ساحل خبرداد؛

صدور گواهی تایید شماره ملی برای شرکت در انتخابات



صبح ساحل، سیاسی _  معاون امور اسناد هویتی وقائم مقام سازمان ثبت احوال کشور از آمادگی شبانه روزی ثبت احوال در آستانه انتخابات خبرداد و افزود: تا روز برگزاری انتخابات افرادی که شناسنامه ویا کارت ملی خودرا گم کرده باشند و یا رای اولی هستند می توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال محل خود گواهی تاییدیه شماره ملی خودرا دریافت و در انتخابات شرکت کنند.

دکتر محسن  کرمی اظهار داشت: درسراسر کشور 600 اداره وظیفه خدمات رسانی را دراین حوزه برعهده دارند تا در راستای خلق حماسه سیاسی با مردم همگام شوند. وی افزود: همشهریان درمناطق شهرستان بشاگرد که در زلزله اخیر اسناد هویتی خود را ازدست داده اند می‌توانند با مراجعه به اداره ثبت و احوال نسبت به صدور فوری شناسنامه و تاییدیه کارت ملی اقدام کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: اسناد هم وطنان درمراکز ادارات و آرشیو موجود است و براساس آن تاییدیه و شناسنامه المثنی صادر می شود.

قائم مقام ثبت احوال کشور با بیان اینکه فرایند صدور کارت ملی تنها درتهران متمرکز است یادآور شد:باتوجه به فرایند صدور 10روزه کارت ملی تمهید لازم در جهت رقم زدن حماسه سیاسی با تاییدیه کارت ملی اندیشیده شده است. کرمی صدور کارت هوشمند ملی برای 1500 نفر ازمجریان امر انتخابات درسراسر کشو را از اقدام مهم سازمان ثبت احوال برشمرد و افزود: تمامی فرمانداران ،بخشداران ومجریان برای ارسال اطلاعات انتخابات می توانند با استفاده از کارت هوشمند ملی و امضای دیجیتال به ستاد انتخابات اقدام کنند.وی اظهار داشت: این اقدام سازمان ثبت احوال تحول بزرگی درامر الکترونیکی کردن انتخابات درکشور داشته وهرگونه شائبه در زمینه خدشه دار شدن اطلاعات را به صفر و حداقل می رساند. کرمی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال از مراجع چهارگانه ذیربط درخصوص پاسخگویی به استعلام داوطلبین ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی است گفت: 300 هزار استعلام از سازمان در ارتباط با داوطلبین شورای اسلامی شهر و روستا با استفاده از آرشیو الکترونیکی اسناد انجام شده است.وی ادامه داد: هم‌چنین پاسخگویی به استعلام وزارت کشور و شورای نگهبان درخصوص 112 نفر داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در برخی استان ها انجام شد و به استعلام 28 نفر برای مجلس خبرگان و 687 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری  نیز پاسخ داده شد.کرمی در پایان گفت: تمامی تمهیدات وتسهیلات لازم برای حضور مردم در پای صندوق های رای و مشارکت گسترده آنان در انتخابات اندیشیده شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها