ساخت‌و‌سازهای غیرقانونی در ساحل هنگام تخریب می شوند



رئیس‌کل دادگستری هرمزگان گفت: «ساخت‌و‌سازهای غیرقانونی» در ساحل جزیره هنگام به‌دلیل عدم رعایت حریم دریا تخریب می شوند.

به گزارش صبح ساحل، علی صالحی افزود: در پی انتشار اخباری مبنی بر عدم رعایت حریم دریا و ضوابط زیست‌محیطی در پروژه بوم‌گردی جزیره هنگام که نگرانی‌هایی را در میان اهالی این جزیره برانگیخته بود، به دادستان عمومی و انقلاب قشم ماموریت داده شد تا با دعوت از کارشناسان، متخصصان و مدیران اجرایی مربوطه، نسبت به بررسی موضوع اقدام کرده و چنانچه تخلفی مشاهده شد فوری تدابیر لازم را اتخاذ کند.

وی تصریح کرد: دادستان قشم پس از بازدید از محل موردنظر واقع در ساحل غیل جزیره هنگام و احراز تخلفات انجام شده، دستور رفع تصرف و تخریب این ساخت‌و‌سازهای غیرقانونی را صادر کرد.

گفتنی است ۳۱ فروردین امسال خبری حاکی از نگرانی اهالی جزیره هنگام برای زیست‌گاه لاک‌پشت‌های این جزیره را منتشر کرد. چندروز بعدتر مسیحی، مدیرکل  حفاظت محیط‌زیست هرمزگان در نشستی خبری در این‌باره گفت: تاکنون هیچ مجوزی ازسوی اداره‌کل محیط‌زیست هرمزگان و قشم برای اجرای این پروژه صادر نشده است.

لازم به ذکر متولی صدور مجوز احداث بومگردی در شهرستان قشم، اداره‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان است که تاکنون درباره این پروژه اظهارنظری نکرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها