مرگ کمتر از 10 کودک بر اثر کرونا در کشور / انتقال ویروس از طریق رطوبت کولر قطعی نیست



قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت در نشست خبری مجازی با خبرنگاران اظهار داشت:کمتر از 10 مورد در کودکان مرگ ناشی از کرونا داشتیم که انها نیز به خاطر بیماری های زمینه ای بوده‌است.

به گزارش صبح ساحل، وی افزود: همچنین درباره درمان بیماران کرونا که مبتلا به افسردگی هستند دستورالعملی داده شده است و تحت درمان قرار می گیرند.

منتظر قطعی شدن گزارشات اثرات پلاسما درمانی هستیم

جان بابایی ادامه داد: در خصوص رمدسیویر هنوز گزارش کامل نشده است و در خصوص پلاسما درمانی نیز فاز اولیه داشتیم و در بیمارانی که انجام شده شدت بیماری کم شده است و و باید علاوه بر 60 نمونه انجام شده ، گزارش 200 مورد دیگر هم برسد و تا به صورت قطعی اعلام کنیم. اما اگر جزو درمان موثر باشد ما زیر ساخت لازم آن را در کشور داریم  و بهبودیافتگان نیز می توانند در چندین نوبت به بیماران مبتلا این را بدهند و اما باید صبر کنیم تا نتایج برسد.

انتقال ویروس از طریق رطوبت کولر و پنکه قطعی نیست

معاون درمان وزیر بهداشت درباره تأثیر ریزگردها در انتقال ویروس، گفت: هنوز این موضوع ثابت نشده است و اما اگر جریان هوا نباشد احتمال انتقال بالا می‌رود. ضمن اینکه استفاده از کولر که فضا را مرطوب کند و  انتقال ویروس را بالا برود و در خصوص پنکه نیز این احتمال وجود دارد، اما درباره قطعی بودن اینها نیز باید مطالعاتی انجام شود.

ابتلای مجدد بیماران کرونا هنوز قطعی نیست

وی درباره ابتلای مجدد بیماران بهبود یافته کرونا، اظهار داشت: در این خصوص مطالعاتی در ژاپن و کره انجام شده است و امکان ابتلای مجدد  وجود دارد و اما هنوز ثابت نشده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها