فوتبالیست موفق هرمزگانی:

با منحل شدن خطیف فوتبال رودان تمام شد



فوتبالیست پرافتخاری است اما در دوومیدانی هم چندین مقام کشوری دارد. افتخار پوشیدن پیراهن  تیم های پیروزی جغین جنوبی ،  استقلال جغین ،  ذوالفقار راونگ میناب ،  ستاره دلگشا رودان ،خطیف رودان،آلومینیوم هرمزگان،شیرین‌فراز کرمانشاه،شهرداری بندرعباس و فولاد هرمزگان را دارد و براین باور است که جواد زرینچه و وینگو بگوویچ او را به فوتبال کشور معرفی کرده اند.گفت و گوی اختصاصی صبح ساحل با این فوتبالیست محجوب و البته بسیار دوست داشتنی هرمزگان را با هم می خوانیم.

 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟

حسن رمون زاده ،متولد دهم  بهمن ۱۳۶۵ در روستای جغین جنوبی شهرستان رودان، فرزند چهارم خانواده هستم و شش  برادر و یک خواهر ،   لیسانس دارم و دبیر تربیت بدنی در آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس

 دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟

ازهمان دوران کودکی از زمین خاکی محله  و بعدا به صورت جدی تراز سنین نونهالی و نوجوانی به واسطه سرعت و تکنیکی که داشتم همراه تیم بزرگسالان روستای خودمان (پیروزی جغین جنوبی)بازی می‌کردم.

 الفبای فوتبال را در کدام تیم و با چه مربی آموختید؟

الفبای فوتبال را از تیم پیروزی جغین جنوبی و زیر نظر برادرانم محمد و رضا آموختم.

 در فوتبال مدارس هم بازی کرده اید از فوتبال مدارس و افتخاراتی که در آن کسب کرده اید بگویید؟

  به خاطر دورافتاده بودن روستای ما  در مدارس کم بازی کردم. البته یک بار در کلاس سوم دبیرستان عضو تیم  منتخب شهرستان رودان بودم که مقام سوم را  کسب کردیم و فنی ترین و بهترین هافبک  مسابقات شناخته  شدم .در دوران دانشجویی با تیم تربیت معلم هرمزگان قهرمان کشور و آقای گل مسابقات در رشته فوتسال شدم. البته سه  قهرمانی کشوری دوی ۱۰۰متر و دو  قهرمانی و یک نایب قهرمانی دو  ۲۰۰ متر کشوری و سه  مقام سومی در دوی چهار در صد متر امدادی کشوری  در کارنامه دارم .

  با منحل شدن خطیف فوتبال رودان تمام شد

  

 در چه تیم هایی فوتبال بازی کرده اید ؟

افتخار پوشیدن لباس تیم های پیروزی جغین جنوبی ،  استقلال جغین ،  ذوالفقار راونگ میناب ،  ستاره دلگشا رودان ،خطیف رودان،آلومینیوم هرمزگان،شیرین فراز کرمانشاه،شهرداری بندرعباس و فولاد هرمزگان را دارم.

 اوج فوتبال شما با کدام تیم و در زمان چه بازیکنانی شکل گرفت؟

اوج فوتبالم با آلومینیوم هرمزگان و شیرین فراز کرمانشاه  در کنار بازیکنان خوبی نظیر سعید رهرو،هادی دهقانی،بهمن طهماسبی،احمدتقوی،اکبرصادقی،
فرزاد ایزد،محمدامین آرام طبع،فرشاد سالاروند،مسعود رزم پوش ،  محمود تیغ نورد و میثم مجیدی بود.‌

 در چه پستی فوتبال بازی می کردید؟

هافبک و مهاجم راست و چپ

    با منحل شدن خطیف فوتبال رودان تمام شد

 

 دوره های مربیگری هم دیده اید؟

مدرک مربیگری C  را دارم

 نظرتان در مورد فوتبال پایه در هرمزگان چیست؟

خوشبختانه در فوتبال پایه بازیکنان مستعد زیادی داریم که با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب می توانیم در کشور حرفای زیادی برای گفتن داشته باشیم.

 مدارس فوتبال چه نقشی می توانند در سرنوشت یک فوتبالیست داشته باشند؟

قطعا مدارس فوتبال می توانند با آموزش صحیح و علمی در بحث حرکتی و تغذیه فوتبال آموزان فوتبالیست های با کیفیتی را به باشگاه ها تزریق کنند و فوتبالیستی که اصول فوتبالی و اخلاقی خوبی را آموزش دیده باشد موفق تر خواهد بود.

 فکر می کنید دوباره فوتبال هرمزگان صاحب یک تیم در لیگ برتر کشور می شود؟

با این روال یقینا نه ، ولی با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب وجذب اسپانسر مالی می توانیم در سال های آتی امیدوار به این مهم باشیم.

 چرا عده ای دوست ندارند فوتبال هرمزگان به جایگاه بالاتری راه‌یابد؟

یقینا منافع این افراد در عدم موفقیت فوتبال هرمزگان است واگر فوتبال موفق شود منافع آن ها به خاطر می‌افتد.

 چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

در فوتبال حرفه ای صعود با آلومینیوم نوین به لیگ دسته  دوم کشور و صعود با آلومینیوم هرمزگان به لیگ برتر کشور ، البته چندین عنوان قهرمانی و آقای گلی در لیگ شهرستان رودان و میناب در کارنامه دارم و در رشته دوومیدانی چندین قهرمانی را در  کشور دارم.

  با منحل شدن خطیف فوتبال رودان تمام شد

 

 

 مربیان شما چه کسانی بودند؟

محمدرمون زاده،فریدون نائبی،جواد زرینچه،وینگو بگوویچ،اکبر میثاقیان،عباس سرخاب،ادموند یونان پوریان، احمد سنجری،داوود حق دوست،مجید نامجومطلق،رضا نوری زاده و دادخدا میری

 الگوی فوتبالی شما چه کسانی هستند ؟

در ایران علی کریمی و خداداد عزیزی و در جهان کریس رونالدو و مسی

 کمی از فوتبال شهر خودتان رودان بگویید؟

تا وقتی تیم خطیف با مدیریت محمدرضا سدید وجود داشت فوتبال رودان خیلی حرف ها  برای گفتن داشت که متاسفانه با منحل شدن این تیم فوتبال رودان هم تمام شد.

 فرق فوتبال هرمزگان با سایر  استان های کشور در چیست؟

فرق فوتبال استان ما با سایر استان ها در حمایت صنایع و مدیران ارشد آن ها از فوتبال و سرمایه‌گذاری در فوتبال و حمایت از بازیکنان و مربیان بومی است.

 تعدادی از هم بازی های خودتان را معرفی کنید ؟

سعید رهرو،هادی دهقانی، مسعود رزم پوش،علیرضا اسلامی،اکبرصادقی کاپیتان شهرخودرو،احمدتقوی، بهمن طهماسبی، محمود تیغ نورد،علی خبر،وحیدافتاری، معین رنجبر یان و دوستان دیگر که این تعداد را  گلچین کردم و امیدوارم باعث دلخوری دوستان نشود.

 فکر می کنید در فوتبال به حق خودتان رسیده اید؟

متاسفانه در فوتبال به حق خودم نرسیدم. با آلومینیوم هرمزگان می توانستم درلیگ برتر باشم که با عدم حمایت مسئولان و مدیران آن زمان نشد که  با تیم‌های صبای قم ،  پیکان تهران ، نفت تهران و نفت مسجدسلیمان قرار داد ببندم .

 صمیمی ترین دوست فوتبالی خود را نام ببرید؟

سعید رهرو،هادی دهقانی،مهرداد آوخ،علیرضا اسلامی،علی خبر،پرویز کریمی، مجتبی روشنگر ،امین حسین زاده ویوسف کشاورزالبته با هم تیمی ها و دوستانم رابطه خوبی دارم.

 قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟

قشنگ ترین خاطره ورزشی من صعود با تیم  آلومینیوم هرمزگان به لیگ برتر است.

 ازشرایط تیم شهرداری بندرعباس برایمان بگویید؟

شرایط تیم شهرداری اول فصل خوب پیش نرفت ولی خوشبختانه از نیم فصل دوم و با آمدن کادر فنی بومی تیم شرایط خوبی پیدا کرده است.

 بدترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟

روزی که با دیرآماده شدن پاسپورتم نتوانستم همراه صبای قم با مربیگری گل محمدی به  اردوی ترکیه بروم و همچنین در  بازی با البدر کنگ رباط صلیبی پاره کردم در صورتی که دوتیم لیگ برتری پیکان تهران و نفت مسجدسلیمان با من وارد  مذاکره شده بودند.

 چه توصیه ای به فوتبالیست‌های جوان دارید؟

اخلاق مدار و سخت کوش باشند و کمتردر فضای مجازی فعالیت داشته باشند.

 نگفتی آبی هستی یا قرمز ؟

الان زیاد برایم مهم نیست ولی در گذشته قرمز بودم

 تیم مورد علاقه شما در جهان؟

بارسلونا،دورتموند و لیورپول

 بهترین دروازه بان فوتبال هرمزگان از نگاه شما ؟

مجتبی روشنگر و پرویز کریمی  از بهترین های استان و کشور هستند.

 بهترین مربی کنونی ایران؟

یحیی گل محمدی

 بهترین مربی دنیا از نظر شما؟

یورگن کلوپ

 چرا حضور پیشکسوتان در ورزش فوتبال کمرنگ شده است؟

به نظرمن نبود یک برنامه‌ریزی مناسب برا شناساندن و به کارگیری پیشکسوتان در تیم ها و امورات ورزشی استان دلیل آن می باشد.

 دوست دارید برای ورزش هرمزگان چه خدمتی بکنید که به یادگار بماند؟

کشف  و پرورش بازیکنان  مستعد و حمایت از آن ها و معرفی به فوتبال کشوراز آرزوهای من است.

 زیباترین جای هرمزگان از نظر شما؟

رودان بهشت جنوب

 چند فرزند دارید؟

یک دختر به نام زهرا دارم.

  با منحل شدن خطیف فوتبال رودان تمام شد

 

 

 اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟

با تمرین و مطالعه و کمی هم باغداری

 از فوتبال استان بگویید فکر می کنید در جایگاه خودش قرار دارد؟

فوتبال استان در جایگاه خودش قرار ندارد ولی مطمئنا با حمایت صنایع از ورزش و اهمیت به فوتبال پایه دوباره می توانیم مثل گذشته جایگاه مناسبی در کشور داشته باشیم.

 برای بازگشت باشگاه های قدیمی استان به صحنه ورزش چه پیشنهادی دارید؟

با جذب اسپانسر و حمایت اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان و شهرستان و برگزاری مسابقات به صورت لیگ می شود  دوباره باشگاه های قدیمی را احیا کرد.

 بهترین فوتبالیست های فعلی هرمزگان را معرفی می کنید؟

مهرداد آوخ،محمدرضا عباسی،محمد قادری،هادی دهقانی، علیرضا اسلامی، علی خبر و البته در کنار این دوستان خودم.

 خانواده هم اهل ورزش هستند ؟

برادرانم همه فوتبالیست هستند و مطمئنم اگر به مرکز استان نزدیکتر بودیم دیده می شدند و  همگی در تیم های خوب کشوری بازی می‌کردند.

 کمی از مشکلات ورزش استان بگویید؟


از مشکلات ورزش استان می شود به انتصابات سیاسی و حزبی و بعضا ناکارآمد، کمبود مدیر ورزشی دلسوز،کمبود امکانات و نبود زیرساخت ها برای کشف و پرورش استعدادها در رشته های مختلف ورزشی، مدیران غیربومی و عدم اعتماد به نیروهای بومی چه در نهادها چه در سطح مربیگری و بازیکن و در آخر عدم همدلی و همکاری مناسب مدیران و تصمیم گیران کلان ورزشی  در استان اشاره کرد.


 وحرف آخر.......


صمیمانه تشکر می کنم از پدر ومادرم، خانواده و همسرم که همیشه درکنارم بودند. تشکر می‌کنم از همه بازی هایم و مربیانم خصوصا از جواد زرینچه و بگوویچ که من را به فوتبال کشور معرفی کردند .از اکبرمیثاقیان و داوود حق دوست و آرتا منهاجی هم تشکر ویژه می کنم .از دوستان و همکارانم در آموزش و پرورش صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم که همکاری کردند و شرایط حضور من را در تیم آلومینیوم هرمزگان ، شیرین فراز کرمانشاه ، شهرداری بندرعباس و فولاد هرمزگان فراهم کردند و درآخر هم تشکر می کنم از شما و اصحاب رسانه که همیشه ازمن حمایت کردید و صدای مردم و ما ورزشکاران هستید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها