مدیر اداره بنادر و دریانوردی شرق؛

ساختمان مرجع دریایی کشور درجاسک به بهره برداری می‌رسد



مدیر اداره بنادر ودریانوردی شرق هرمزگان گفت: نخستین ساختمان مرجع دریایی کشور با ۶۵ درصدی پیشرفت در جاسک درحال احداث است که براساس برنامه تا پایان سالجاری به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش صبح ساحل،حمید رضا محمد حسینی روز شنبه درحاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی بندرجاسک افزود: این ساختمان مرجع با زیرساخت مهندسی دقیق و رعایت الزامات سازه ای کامل استاندارد و با تمامی خدمات حوزه دریایی از جمله برج مراقبت، کادر و پلیس دریایی درسطح بین المللی در اسکله اداره بندرجاسک از سال ۹۷ تاکنون درحال ساخت است.وی بیان داشت: اجرای این طرح مهم دریایی و بندری در شهرستان بندری جاسک با موقعیت استراتژیک ودسترسی به آب‌های آزاد، فرصت خوبی برای ارائه خدمات دریایی دارد.


 مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اظهارداشت: همچنین اجرای تعمیرات اساسی اسکله های بندرجاسک با ۷۵ درصد پیشرفت و طرح‌های مرحله یک، ۲ و سه اطفای حریق و ساختمان مرجع دریایی نیز از دیگر طرح‌های مهم این شهرستان در حوزه دریایی و بندری است. وی گفت: هرچند محدودیت‌های متاثر از شیوع ویروس کرونا روند اجرایی برخی از طرح‌ها را با مشکل روبرو کرد اما با تدابیر اندیشیده شده تمامی طرح‌ها براساس برنامه تا پایان سالجاری مورد بهره برداری قرارمی‌گیرند. محمدحسینی ابرازداشت: در واگذاری طرح‌های عمرانی و توسعه بنادر کوچک و بویژه بندر جاسک اقدامات خوبی صورت گرفته که با تخصیص اعتبارات لازم جهت پیشبرد اهداف دریایی و بندری در سواحل مکران براساس اسناد بالادستی شاهد بازده حداکثری دراین حوزه خواهیم بود. 


وی یادآورشد: سرعت بخشی در روند اجرا و تکمیل طرح‌های بندری و دریایی جاسک با هدف ارتقاء ظرفیت صادراتی، براساس برنامه زمان بندی شده درطرح جامع این بندر را از مهم‌ترین اقدامات سال جهش تولید عنوان کرد. وی گفت: در سال‌های اخیر چشم انداز خوبی درجهت افزایش مبادلات تجاری با کشورهای هدف با بهره گیری از ظرفیت‌های جغرافیایی، دریایی و بندری جاسک محقق شده است که ضمن ایجاد اشتغال مولد و رونق بخشی به معیشت مردم منطقه، بندر پجاسک را بعنوان یکی از کانون‌های مهم صادرات محصولات کشاورزی، زراعی و محصولات یخجالی مطرح کرده است. 

 بندرچند منظوره جاسک با عمق حوضچه ۲.۵ متر و طول اسکله ۵۲۰ متر در فاصله ۳۲۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است. بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک در زیرمجموعه اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان قرار دارند که بیشتر فعالیت‌های تجاری از طریق بنادر شهید باهنر، تیاب و جاسک صورت می‌گیرد.بندر شهید باهنر از بنادر چند منظوره قدیمی استان هرمزگان و سومین بندر ترانزیتی کشور است.


موقعیت ممتاز جغرافیایی در دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راه‌های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم، جزیره ها و بندرهای تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل کرده است.ویژگی خاص این بندر، برخورداری از آبخور ۱۲ متر در زمان جزر کامل بوده که پس از بندرهای شهید رجایی و امام خمینی (ره)، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور داراست.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها