فرصت یک‌ماهه فرماندار پارسیان به مدیران؛

سند توسعه و اشتغال کلید کاهش بیکاری در پارسیان



فرماندار پارسیان تاکید کرد: مدیران باید ظرف مدت یک‌ ماه، سند توسعه و اشتغال شهرستان پارسیان را ارائه دهند.

به گزارش صبح ساحل، مجتبی رضاپور در دومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان پارسیان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری اولویت بیشتری با سرمایه‌گذارانی است که میزان نقدینیگی و آورده شخصی بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر استفاده از منابع اعتبارات داخلی دستگاه‌ها ابراز داشت: تمام مدیران می‌بایست در سال جاری نهایت بهره‌مندی از منابع داخلی خود را داشته و منابع را به سمت اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزا در شهرستان هدایت کنند.

فرماندار شهرستان پارسیان در ادامه موضوع سرمایه‌گذاری در طرح‌های اشتغالزایی شهرستان در سال جاری را مد نظر قرار داد و خاطرنشان ساخت: در سال جاری با برنامه‌ریزی انجام شده، بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اشتغالزا در حوزه‌های کشاورزی، صنعت گردشگری و خدمات با اشتغالزایی بالغ بر هزار و چهارصد نفر به‌طور مستقیم صورت گیرد.

رضاپور اجرای برنامه‌های سند توسعه اشتغال را راهی جهت کاهش بیکاری قلمداد و افزود: با بهره‌گیری از سند توسعه اشتغال می‌توان به فرصت‌های بسیار خوبی در آینده رسید و رسیدن به این هدف، تلاش همه مدیران را می‌طلبد.

وی گفت: یکی از دلایلی که نتوانستیم سرمایه‌گذار جذب کنیم، به این دلیل است که برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خیلی ساده از برخی مسائل عبور کرده و با نداشتن ایده و برنامه باعث عدم پیشرفت شهرستان می‌شوند. 

فرماندار پارسیان در ادامه با بیان اینکه سند توسعه اشتغال نقشه راه و تکلیفی برای همه دستگاه‌هاست و اولویت ما توجه به معیشت و اشتغال مردم است، تاکید کرد: باید ظرفیت‌های شهرستان شناخته و دسته‌بندی و همه ظرفیت‌های به‌صورت بخشی و به تفکیک مشخص شود تا در همایش‌های سرمایه‌گذاری به سمع و نظر سرمایه‌گذاران رسانده شود و سرمایه‌گذاران از ظرفیت پتانسیل‌های پارسیان آگاه شوند و بتوانند به‌راحتی در هر زمینه‌ای که بخواهند سرمایه‌گذاری کنند.

رضاپور اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۲۰ میلیارد و یکصد و پنجاه میلیون ریال با اشتغالزایی بالغ بر ۵۸۹ نفر به‌طور مستقیم در شهرستان پارسیان صورت گرفته و قریب ۲۲۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال از این حجم سرمایه‌گذاری با پرداخت تسهیلات کم‌بهره دولتی از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی تبصره ماده ۱۸ مشاغل خانگی و سایر اعتبارات داخلی دستگاه‌ها تامین گردیده است.

فرماندار پارسیان در پایان با اهدای لوح سپاس از عملکرد خوب دستگاه‌های اجرایی و مدیران بانک‌های پارسیان برتر که در راستای جذب بودجه و سرمایه‌گذار تلاش کردند قدردانی کرد.

لازم بذکر است، از سرمایه گذاران واحدهای تولیدی پرورش و تکثیر لارو میگو، طرح تولید زغال فشرده و طرح گردشگری و پلاژ بانوان در ساحل جهت دفاعیه طرح خود در این جلسه دعوت شده بودند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها