هرگونه عزاداری که در آن ها نتوان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد، ممنوع است



جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان از ممنوعیت مراسمات عزاداری مانند علم‌گردانی، دسته‌گردانی و هرگونه تجمعاتی که در آنها نتوان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را کامل رعایت کرد خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، سعید ناجی در حاشیه جلسه دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر استان، افزود: تمامی مراسمات و برنامه‌های عزاداری و سوگواری ایام محرم و صفر که در آنها نتوان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرد در استان با محدودیت و ممنوعیت روبرو خواهد شد و این امر تنها بخاطر حفظ سلامت و جان مردم در هرمزگان است.

وی با بیان اینکه حداقل میزان فاصله رعایت شده در مراسمات و برنامه‌های عزاداری محرم دو متر است، بیان کرد: برنامه‌های که رعایت پروتکل‌های لازم در آنها عملی نیست نباید برگزار شوند و از آنها جلوگیری خواهد شد.

ناجی تاکید کرد: برنامه‌هایی از قبیل تعزیه‌خوانی، برنامه شیرخوارگان و برنامه‌های تجمعی دیگر که در سال‌های گذشته برگزار می‌شد امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت عمومی جامعه با محدودبت و ممنوعیت روبرو خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام محرم ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان به‌دنبال برگزاری عزاداری سالار و سید شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به منظور حفظ سلامت عمومی جامعه و مردم است و در این خصوص هماهنگی‌های لازم در حال انجام است.

ناجی خاطرنشان کرد: تمامی متولیان امر بر دوری و جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات تاکید داشته‌اند و چنانچه برنامه‌ای برگزار شود باید با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی که تعیین شده، باشد.

جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا هرمزگان با اشاره به بررسی و تببین دستوالعمل‌های برگزاری مراسمات سوگواری ایام محرم و صفر در استان هرمزگان گفت: دستوالعمل‌های برگزاری مراسم به استان با حضور  فرمانداران و متولیان امر مجددا بررسی و تبیین شد مواردی که محدودیت و ممنوعیت در آنها وجود داشت به سازمان تبلیغات اسلامی استان اعلام شد.

وی با بیان اینکه صداو سیما  باید نسبت به تولید برنامه‌های خوب در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد، افزود: صدا و سیما حتما برنامه‌های تهیه و تولید کنند که مردم بتوانند در منازل خود از این برنامه‌ها جهت سوگواری و عزاداری سالار و سید شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) نهایت استفاده را ببرند.

ناجی با بیان اینکه زدن ماسک در مراسمات و برنامه‌های که می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شوند الزامی است، تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز از جمله ماسک و مواد ضد عفونی اقدامات لازم را انجام دهد ، استفاده از ماسک الزامی است و اگر برنامه‌ای برگزار شد مردم حتما باید از ماسک و لوازم شخصی خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امسال پخت و پز نذورات به مانند سال‌های گذشته در استان نخواهیم داشت، افزود: جهت حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در استان ادای نذورات تابع شرایط و شیوه خاصی است که مردم باید به آنها توجه کنند.

منبع: فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها