مدیرکل آموزش وپرورش خبرداد :

اجرای طرح کنترل وزن و چاقی در مدارس هرمزگان



مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرای بسته تحولی، طرح کنترل وزن و چاقی (کوچ) در مدارس استان اجرا می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، موسی دادی زاده سرخایی پنجشنبه شب در نشست طرح کنترل وزن و چاقی استان افزود: در مرحله نخست باید مشخص شود چه تعداد از دانش آموزان هرمزگان دارای اضافه وزن هستند که با وجود کمبود معلمان بویژه در روستاها و نبود تخصص در معلمان، برگزاری آموزش‌های ضمن خدمت مجازی برای مجریان و معلمان توسط شبکه بهداشت و همچنین استفاده از نیروهای متخصص در خانه‌های بهداشت ضروری است.
وی آگاهی بخشی به اولیاء و دانش آموزان را بعنوان گام بعدی نام برد و بیان داشت: برخی دانش آموزان پایه ابتدایی درک درستی از اضافه وزن ندارد یا اینکه اولیاء صبحانه را برای آن‌ها آماده می‌کند که این امر باید در دستورکار انجمن اولیا و مربیان مناطق و مدارس قرار گیرد.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان مشخص کردن جامعه هدف دانش آموزی را گام نخست طرح کوچ برشمرد و ادامه داد: در این راستا داشتن برنامه کوتاه و بلندمدت برای کنترل چاقی مهم است.
دادی زاده سرخایی افزود: داشتن برنامه ریزی بلندمدت برای کنترل اضافه وزن امری مهم است و توجه به نوع تغذیه، سبک زندگی، تحرکی و وراثت و نیز ایجاد فضای لازم برای تحرک دانش آموزان در ساخت مدارس و افزایش ساخت زیربنای منازل و تغییر در طراحی شهری می‌تواند کمک مطلوبی در این مسیر باشد.
وی اضافه کرد: برای تحقق طرح «کوچ» نیازمند آن هستیم تا در جامعه فرهنگ سازی شود، والدین به ضررهای جسمی، مالی و اجتماعی آن آگاه شوند و برای تحقق این هدف، آموزش وپرورش نیازمند حمایت همه دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی دارد.
این مسوول اضافه کرد: برای کنترل اضافه وزن ضروری است از همان ابتدا که تربیت کودک شکل می‌گیرد، آموزه های کنترل وزن نیز آموزش داده شود و عوارض و پیامدهای چاقی را بویژه در سنین بالاتر به شهروندان آینده کشور گفته شود.
طرح کنترل وزن و چاقی دارای ستاد عالی متشکل از هفت وزارتخانه و سه سازمان با حضور معاون مدیریت وبرنامه ریزی رییس جمهوری برگزار می‌شود که اهمیت این طرح را نشان می‌دهد.
 دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت از سال‌های به علت شیوع بسیاری از بیماری‌های خاموش همچون فشار خون، دیابت و دیگر بیماری‌ها که هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کرد، خطر چاقی و اضافه وزن را گوشزد می‌کردند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها