مربی موفق فوتبال هرمزگان :

در فوتبال پایه ضعف‌های زیادی داریم



فوتبال را از زمین های خاکی در شهرستان کهگیلویه بخش راک شروع کرد و در تیم‌های ساحل بندرعباس، ملوان بندرعباس و تیپ تکاوران بندرعباس بازی کرده است .‌ از  سن ۲۶ سالگی وقتی رباط صلیبی پاره کرد از فوتبال خداحافظی کرد و وارد عرصه  مربیگری شد.
در تیم های تیپ تکاوران ،آوای میناب حدید، نوجوانان آلومینیوم هرمزگان در لیگ برتر کشور، اروند بندرعباس، آبفا بندرعباس و  تیپ تکاوران بندرعباس مربیگری کرده است.
گفت وگوی اختصاصی صبح ساحل را با این مربی موفق با هم می خوانیم .

 

 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟
سید رضا حسینی ارشد هستم،  متولد ۱۳۶۱ شهرستان کهگیلویه بخش راک، که از سال ۱۳۸۰ مقیم بندرعباس هستم، دارای دو فرزند به اسم آرتین و آیلین
 
 دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟
مثل خیلی از فوتبالیست ها ، فوتبال را از زمین های خاکی در شهرستان کهگیلویه بخش راک شروع کردم ولی متاسفانه به خاطر یک سری مشکلات نتوانستم در رده سنی پایه بازی کنم و تقریبا از سن ۲۱ سالگی فوتبالم را به طور جدی دنبال کردم.

 
 الفبای فوتبال را در کدام تیم و با چه مربی آموختید؟
از باشگاه ساحل بندرعباس وزیر نظر مربی خوبم  دریایی

 
 دوره مربیگری هم رفته اید؟
بله در حال حاضر مدرک مربیگری B کنفدراسیون فوتبال آسیا را دارم.

 
 با چه تیمی مربیگری خودتان را شروع کردید ؟
در سال ۱۳۸۶ با  تیم سرباز، تیپ تکاوران کارم را شروع کردم.

 
 در چه تیم هایی فوتبال بازی کرده اید ؟
در تیم های ساحل بندرعباس، ملوان بندرعباس و تیپ تکاوران بندرعباس که در سن ۲۶ سالگی وقتی رباط صلیبی پاره کردم از فوتبال خداحافظی کردم و وارد عرصه  مربیگری شدم.‌

 
 اوج فوتبال شما با کدام تیم و در زمان چه بازیکنانی شکل گرفت؟
در تیم فوتبال ملوان بندرعباس و در کنار بازیکنان خوبی مثل نیما رهکویی، حامد گودرزی، جاوید ویشکاهی، غلامرضا عامری، رضا افشار، سرتیپ کشکولی، سلیمان تابدار و فردین هاشمی .

 
 در چه پستی فوتبال بازی می کردید؟
در پست هافبک وسط ، دفاع آخر و دفاع راست

 
 از صعود تیم تیپ به لیگ برتر امید کشور بگوييد؟
تیم تیپ تکاوران بندرعباس با اقتدار و با حمایت های مدیرعامل باشگاه، نیروی دریایی ارتش در ستاد کل، و سرپرست خوب و دلسوز اسماعیل عبادی،  کرامت پناهی و  ظهراب جوکار توانست به لیگ برتر کشور صعود کند.

 
 درباره فوتبال پایه در هرمزگان بگویید؟
متاسفانه در فوتبال پایه ضعف های زیادی داریم و علتش هم این است که باشگاه ها از مربیان خوب و با تجربه در این رده ها استفاده نمی‌کنند به غیر از باشگاه البدر بندر کنگ به خاطر مدیریت خوبش همیشه در رده پایه کشور موفق بوده است.

 
 برنامه تیم شما برای حضور در رقابت های امید کشور چیست؟
همان طور که علاقمندان به فوتبال در استان در جریان هستند امسال در لیگ برتر امید با حضور تیم های همچون سپاهان اصفهان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، مس کرمان، پدیده شهر خودرو، نساجی مازندران،تراکتورسازی تبریز، گل و گهر سیرجان و خیلی تیم های خوب دیگر رقابت خیلی سخت و دشوار است اما با توجه به جلساتی که با هیئت مدیره و اسپانسرها داشتیم  با همین کادر فنی خوب و با رفع یک سری از کاستی های مان سعی می کنیم حضور قدرتمندی و متناسب در لیگ برتر کشور داشته باشیم و نماینده شایسته ای در لیگ برتر کشور برای نیروی دریایی ارتش و مردم خوب هرمزگان باشیم. و این قول را خواهم داد که پدیده لیگ برتر کشور می شویم.

 
 چه افتخاراتی کسب نموده اید؟
با تیم سرباز تیپ تکاوران قهرمان لیگ دسته دوم بندرعباس، قهرمان لیگ دسته اول بندرعباس، نایب قهرمانی لیگ دسته دوم هرمزگان،  قهرمان دسته یک استان با تیم آوای میناب حدید، دو قهرمانی با تیم امید تیپ تکاوران در استان هرمزگان، صعود به لیگ دسته یک امیدهای کشور با تیپ تکاوران بندرعباس و امسال هم صعود به لیگ برتر کشور با تیم خوب تیپ تکاوران بندرعباس جز افتخارات بنده می باشد.

 
 تاکنون مربی شما چه تیم های بوده اید؟
در تیم های تیپ تکاوران ،آوای میناب حدید، نوجوانان آلومینیوم هرمزگان در لیگ برتر کشور، اروند بندرعباس، آبفا بندرعباس و  تیپ تکاوران بندرعباس مربیگری کرده ام.

 
 الگوی فوتبالی شما چه کسانی هستند ؟
الگوی فوتبالی من کریم باقری است.

 
 کمی از فوتبال بندرعباس بگویید؟
فوتبال بندرعباس متاسفانه به خاطر ناهماهنگی مدیران و پیشکسوتان و استفاده نکردن از صنایع و کارخانه ها حال و روز خوبی ندارد. با توجه به
پتانسیل های موجود در بندرعباس می شود با برنامه ریزی خوب و استفاده از صنایع  فوتبال بندرعباس را از این راکت بودن نجات پیدا می کند.

 
 فکر می کنید در فوتبال به حق خودتان رسیده اید؟
مطمئن هستم به خاطر مشکلاتی که سد راهم بود به حقم نرسیدم اما سعی می کنم با کمک دوستان خوبی که دارم مثل پناهی ، جوکار ، عبادی و همچنین یوسف ملاحی در عرصه مربیگری به حق خودم خواهم رسید.

 
 صمیمی ترین دوست فوتبالی خود را نام ببرید؟
کرامت پناهی،  ظهراب جوکار،  اسماعیل عبادی، کریم نصیری و  یوسف ملاحی دوستان خوب فوتبالی من هستند.

 
 قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟
قهرمانی با تیپ تکاوران بندرعباس  در سال ۹۶ و صعود به لیگ برتر کشور با تیپ تکاوران در رده امیدهای کشور زیباترین خاطره ورزشی من می باشد.

 
 تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟
در سال ۹۶ با تیم تیپ تکاوران در شهر بابک به خاطر این که ۷ نفر از بازیکنان را همراه خود نداشتیم  متاسفانه نتوانستیم  به مرحله دوم صعود کنیم که این خاطره به عنوان یک خاطره بد در ذهن من باقی مانده است.

 
 چه توصیه ای به فوتبالیست های جوان دارید؟
فوتبالیست های جوانان باید به دنبال هدف خود باشند وفوتبال را تنها یک سرگرمی تدادند و برای موفق شدن باید توصیه های مربیان خود را  گوش کنند.

 
 نگفتی آبی هستی یا قرمز ؟
هیچ کدام، فقط تیپ تکاوران نداجا

 
 تیم مورد علاقه شما در جهان؟
رئال مادرید

 
 بهترین دروازه بان فوتبال هرمزگان از نگاه شما ؟
به جرات می گویم که  آرمان طاهری در حال حاضر بهترین دروازه بان هرمزگان می باشد.

 
 بهترین مربی کنونی ایران؟
یحیی گل محمدی و محمود فکری

 
 بهترین مربی دنیا از نگاه شما؟
زین الدین زیدان

 
 چرا حضور پیشکسوتان در ورزش فوتبال کمرنگ شده است؟
پیشکسوتان که خاک خورده هر رشته ورزشی‌ هستند نیاز به ترحم من مربی جوان ندارد ونباید از این نگاه به آن ها محبت کنیم . پیشکسوتان سرمایه های بزرگی در ورزش هستند که باید برای موفقیت وپیشرفت از تجربیات بسیار خوبی آن ها بهره ببریم.
متاسفانه در حال حاضر خیلی به پیشکسوتان اهمیت داده نمی شود و این هم از ترس مسوولان است که نکند پیشکسوتان جای آن ها را بگیرند.

 
 دوست دارید برای ورزش هرمزگان چه خدمتی بکنید که به یادگار بماند؟
دوست داشتم در رده امید بتوانیم با کمک کادر خوبی که داشتم به لیگ برتر کشور صعود کنیم و حالا که در لیگ برتر هستیم  دوست دارم  در رده بزرگسالان هم با همین کادر یک تیم را با نام هرمزگان به بالاترین سطح فوتبال کشور برسانم.

 
 زیباترین جای هرمزگان از نگاه شما؟
همه جای هرمزگان زیباست مثل جاهای گردشگری قشم و درگهان، منطقه گردشگری سیاهو و خیلی جاهای دیگرهرمزگان زیبا هستند.

 
 اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟
اوقات فراغتم را با خانواده و دوستان سپری می کنم.

 
 کادر خودتان در رقابت های لیگ یک امید معرفی کنید؟
سرپرست خوب و دلسوز  اسماعیل عبادی که زحمات زیادی کشیدند برای باشگاه، مربیان هم  کرامت پناهی وکیل پایه یک دادگستری که از فوتبالیست های خوب و قدیمی فوتبال استان فارس می‌باشد و سابقه حضور در تیم فجر سپاسی شیراز و تیم های هلال احمر و فجر سپاه ممسنی را  در کارنامه دارد‌ و مدتی هم رئیس کمیته انضباطی هیلت فوتبال بندرعباس بودند.
ظهراب جوکار از فوتبالیست های قدیمی و پیشکسوت به نام فوتبال استان فارس ،  کریم نصیری از مربیان دلسوز و آینده دار و با انرژی و مربی دروازه بان ها  جواد خسروپور جوان آینده داری در عرصه مربیگری که خودش در همه رده های کشوری بازی کرده است.

  
 بهترین فوتبالیست های فعلی هرمزگان را معرفی می کنید؟
محمد قادری، مهدی خجیر، مهرداد عالی پور، محمد حسینی، آرمان طاهری و محمد امین دریابان جز بهترین های فوتبال هرمزگان هستند.

 
 خانواده هم اهل ورزش هستند؟
بله، همسرم سرپرست تیم بانوان تیپ تکاوران هستند.

 
 کمی از مشکلات ورزش استان بگویید؟
انتخاب  مدیران ضعیف و سیاسی در راس ورزش ، عدم سرمایه گذاری روی استعداد ها و نبودن شایسته سالاری در تمامی رشته های ورزشی از مشکلات ورزشی استان می باشد.

 
 وحرف آخر...
تشکر ویژه می کنم از مسئولین نیروی دریایی ارتش که حمایت خوبی از جوانان و تیم ما داشتند و همچنین  از قاسم رنجبریان دبیر سابق هیات  فوتبال استان،  مدیرعامل باشگاه تیپ تکاوران، ریاست  تربیت بدنی نداجا، ریاست هیات فوتبال نداجا  ناخدا
سلطان آبادی، هیئت رئیسه و همکاران در تیپ تکاوران دریایی امام حسین (ع) اسپانسرها ، کرامت پناهی وکیل پایه یک دادگستری با این که مشغله کاری زیادی داشتند اما  کنار تیم بودند،  ظهراب جوکار، علی پناهی مدیریت رستوران سنتی دیوان در شیراز،صادق عباس پور، شرکت بی نظیر سیر خلیج فارس، مدیریت  باشگاه تفریحی ورزشی چمران حسن سهمی،
رسانه ها به خصوص روزنامه صبح ساحل، همه دوستان و تماشاگران خوب که همیشه کنار تیم بودند و  باعث دلگرمی بچه های تیم شدند تشکر می کنم و از همه مسئولین استانی  خصوصا رسانه ها و روزنامه ها تقاضای حمایت داریم .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها