مدید عامل سازمان منطقه آزاد قشم:

نیمی از ظرفیت ذخیره سازی نفت کشور در قشم قرار دارد



رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نیمی از ظرفیت ذخیره سازی نفت کشور (۷۵۰ هزار تن) در هر دوره پالایشگاهی در قشم است.

 

به گزارش صبح ساحل، آقای حمیدرضا مومنی در مراسم امضای تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی افزود: اقتصاد قشم طی چند سده گذشته با تکیه بر بخش‌های اقتصادی، صیادی و تجاری در حال فعالیت است.
وی با بیان اینکه در بخش تجاری بیش از ۱۲۰۰۰ مغازه در حال فعالیت هستند، افزود: با توجه به آمار به دست آمده این فعالیت چندان چشمگیر نیست. فروش لوازم خانگی، البسه، وسایل آرایشی و... از عمده محصولات بازار تجاری قشم است که خیلی صنعت پیچیده‌ای به حساب نمی‌آید.
مومنی با تاکید بر اینکه فعالیت در یک حوزه ما را زمین گیر خواهد کرد، گفت: باید در این منطقه بر اساس توانمندی ها، فعالیت‌ها را ارتقا داد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قیمت تمام شده آب در بخش کشاورزی حدود ۹ هزار متر مکعب است، بنابراین با رایزنی‌های صورت گرفته در تلاشیم که به سمت کشت گلخانه‌ای برویم.
وی تصریح کرد: طی ۵ سال گذشته در این منطقه ۳۵۷۰ تخت بیمارستانی داشتیم که با بررسی‌های انجام شده از این تعداد ۱۴۰۰ تخت به علت کیفیت پایین از رده خارج شد. درحال حاضر ۹ هزار ظرفیت داریم که اگر کرونا شیوع پیدا نمی‌کرد ۱۸۰۰ تخت به بیمارستان‌های تحت پوشش اضافه می‌کردیم.
مومنی اضافه کرد: ۷۶ روستا در قشم داریم که جمعیت معکوس در آن وجود دارد و نرخ بیکاری در آن ۴.۶ درصد است. امیدواریم تا پایان این دولت آن را به رقم ۴درصد و یا کمتر از آن برسانیم.
وی افزود: در مزارع متراکم قشم در یک هکتار، ۲ هزار تُن برداشت محصول داریم. در بحث صید باید به برداشت ۲۰۰ هزار تن محصول اقدام می‌کردیم، اما متاسفانه سهم ما در این حوزه فقط ۸۰ هزار تن بوده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: همکاری‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، کارآفرینی، اشتغال، فناورانه و مشاوره‌ای موضوع تفاهم نامه جهاد دانشگاهی با این سازمان است. این تفاهم نامه تا دو سال آینده قابلیت اجرایی دارد و این دوره به صورت خودکار تمدید خواهد شد

منبع:صداوسیما

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها