مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

صنایع قشم باید مکلف شوند تا نیروهای نخبه و بومی قشم را بورس تحصیلی کنند



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تربیت نیروهای نخبه و تحصیلکرده در حوزه‌های مختلف وظیفه ای است که باید قبل از سرمایه‌گذاری به آن توجه ویژه کرد و صنایع قشم باید مکلف شوند تا نیروهای نخبه و بومی قشم را بورس تحصیلی کنند.

به گزارش صبح ساحل به نوشته ایرنا، حمیدرضا مومنی شامگاه دوشنبه در آیین امضای تفاهمنامه‌ی آموزشی با خانه ریاضی تهران افزود: نیروی انسانی یکی از مهمترین اجزای توسعه هر کشور محسوب می‌شود و سرمایه‌گذاری در این حوزه تاثیر بلند مدت در پی دارد.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن تفاهمنامه‌ی آموزشی توسط خانه ریاضی تهران، فضای نخبه پروری در حوزه آموزش فرزندان جزیره قشم ایجاد می‌شود و این امر شرایط برای آموزش ۲۰ هزار دانش‌آموز شهری و روستایی را فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: حضور سه هزار حافظ کل و ۲ هزار حافظ جزئی قرآن نشان می‌دهد با برنامه ریزی دقیق می‌توان نخبگان قشم را در سطح بین‌المللی معرفی کرد.

مدیر خانه ریاضی تهران نیز در این نشست گفت: دانش‌آموزان قشم از هفته‌آینده به سامانه جامع این مرکز متصل می‌شوند.

مصطفی نوری افزود: یکهزار و ۵۰۰ ساعت آموزش تعاملی و ارتباطی برای هر دانش‌آموز قشمی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی خانه ریاضی قشم و مرکز استعدادیابی، بر اساس مدل گاردنر، دانش آموزان در هشت حوزه استعدادیابی می‌شوند و بر اساس توانایی ایشان، آموزش‌ها ادامه می‌یابد.

نوری از برگزاری رویدادهای بین‌المللی در قشم خبرداد و اظهار کرد: مرکز مسابقات بین المللی مجازی برای راه‌اندازی قشم کاپ از سایر برنامه‌های این مرکز در قشم است.

طبق نظریه گاردنر، برای به دست آوردن تمام قابلیت‌ها و استعدادهای یک فردعلاوه بر تعیین ضریب هوشی، انواع هوش‌های دیگر فرد مانند هوش موسیقایی، هوش درون و برون فردی، هوش تصویری-فضایی و هوش کلامی- زبانی، هوش منطقی- ریاضی، هوش جسمی- حرکتی و هوش طبیعتگرا نیز در نظر گرفته می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها