فرمانده قرارگاه مقدم جنوب:

حضور‌ مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در آب های بین المللی



فرمانده قرارگاه مقدم جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این نوید را به ملت ایران می دهیم که نه تنها نیروی دریایی نداجا بلکه همه ی نیروهای مسلح به آن حد از توانمندی و قدرت و دانش رسیده اند کهبا آموزش های به روز، تقویت، جذب و پرورش نیروی انسانی متعهد و متخصص و‌ ولایت مدار ضمن تقویت خطوط مواصلاتی، امنیت پایداری برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان خواهند آورد.

به گزارش صبح ساحل، امیردریادار دوم «آریا شفقت رودسری»، در نشست خبری به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی گفت: با تدابیر معمار کبیر انقلاب پیرو عملیات موفقیت آمیز مروارید به دست یگان‌های نداجا هفتم آذر ماه به عنوان روز نیروی دریایی نداجا نام گذاری شد. در زمانی که همه فکر می کردند با خروج مستشاران خارجی نیروی دریایی هیچ توانایی ندارد، توانستیم ضربه مهلکی را به دشمن وارد کنیم. در طی این عملیات دو سوم شناورهای آن ها را منهدم و صیانت دریایی را در منطقه خلیج فارس بدست  گرفتیم. و با از بین بردن سکو های نفتی دشمن که نقطه اتکای آنها بود، سبب ایجاد قوت قلب در نیروهای خودی شدیم.

وی گفت: توانستیم در دورانی که همه چیزمان وابسته به نفت بود، با اسکورت کاروان ها و کشتی های تجاری نیازمندی های اولیه کشور را تامین کرده و نگذاریم دشمن ضربه اقتصادی به ما وارد کنند. برای ایجاد این فضا و رسیدن به این امنیت پایدار، دلاوری های زیادی انجام شد و خون های زیادی خلیج فارس را نیلگون کرد که اکنون شاهد این عزت و افتخار در منطقه هستیم.

امیر فرماندهی قرارگاه مقدم ناوگان جنوب با اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش در آب های بین المللی گفت: در حال حاضر ناوگروه‌ 70 رزمی نداجا شامل ناوشکن سبلان، ناو لاوان و ناو بندرعباس در هزاران مایل دورتر در خلیج عدن در حال تامین امنیت دریایی و حفظ خطوط مواصلاتی نفتکش های جمهوری اسلامی هستند تا ما بتوانیم از این عرصه دریا که بسیار اثر گذار است، بهره ببریم.

وی با بیان اینکه به طور کلی بیش از ۹۵ درصد از نقل و انتقالات کشورها از طریق دریا صورت می گیرد، افزود: کشوری که از نعمت دریا برخوردار نیست دارای خفگی ژئو پولتیکی است. اینکه یک کشور بتواند تجهیزات دفاعی‌اش را خود تامین کند بسیار موضوع مهمی است. امروز در عرصه‌های مختلف، بویژه در عرصه دریایی، زیر دریا، سطح و هوادریا به جایگاهی رسیدیم که تمام نیازمندی های را در کشور خودمان تامین کنیم. همین که دشمن با ساختار سامانه های بومی آشنایی ندارد خود یک عامل بازدارنده است.

امیر شفقت با بیان اینکه در چند روز آینده خبرهای خوبی برای مردم خواهیم داشت، گفت: در چند روز آینده چندین شناور ارزشمند در عرصه های مختلف به ناوگان ما اضافه خواهد شد. این نوید را به ملت ایران می دهیم که همه ی نیروهای مسلح به آن حد از توانمندی، قدرت و دانش رسیده اند که با آموزش های به روز، تقویت، جذب و پرورش نیروی انسانی متعهد و متخصص و‌ ولایت مدار، تامین سامانه های مورد نیازها، ضمن تقویت خطوط مواصلاتی، امنیت پایداری برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان خواهند آورد.

امیر شفقت در پاسخ به خبرنگار صبح ساحل مبنی بر  اینکه "میزان آمادگی نیروی دریایی ارتش برای پاسخ به تحرکات دشمن در منقطه چقدر است؟"، گفت: برای یگان های نظامی هیچ وقت شرایط عادی نیست و ما حتی در شرایط عادی هم  همیشه با انجام آموزش ها و رزمایش ها بایستی خودمان را آماده نگه داریم. در حال حاضر سامانه های اطلاعاتی ما هر لحظه وضعیت منطقه را رصد می کنند. از آمادگی صددرصد برخورداریم. امیدواریم که کشورهای منطقه با تعامل و همفکری بستر مناسب را برای آرامش در منطقه ایجاد کنند.

وی افزود: به فرموده فرمانده کل قوا ایجاد کننده صلح در منطقه، خود کشورهای منطقه هستند. لذا این تفکر که حضور کشورهای فرا منطقه ای می تواند ایجاد کننده ی تامین امنیت منطقه باشد، تفکر غلطی است. امیدواریم کشورهای منطقه با تعامل بستر را برای ایجاد امنیت پایدار ایجاد کنند. به فرمایش فرمانده معظم کل قوا دیگر این دوران گذشته "بزن و در رو" سامانه های ما در عرصه های دریایی، زمینی، هوایی، موشکی به توانمندی رسیده اند که پاسخ دندان شکنی را به هر کشور متجاوزی به موقع و محکم بدهند.

شفقت اظهار کرد: بعد از استقرار نیروی دریایی در سواحل مکران شاهد تحرک و ایستایی ناوگان کشورهای اعتلاف در فواصل دورتری از آب های سرزمینی مان هستیم، با توجه به استقرار یگان های زیرسطحی ما در جاسک و انجام گشت های ناوگروه هایمان شاهد استقرار این ها در فواصل بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ مایلی خود هستیم که با این گشت ها استقرار این ناوگان در فواصل دورتری قرار گرفته است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها