فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان:

فعالیت۲۵۰۰ گروه سلامت در طرح شهید سلیمانی



فرمانده سپاه امام سجاد (ع) گفت: ۲۵۰۰ گروه سلامت در ۵۳۴محله استان هرمزگان در طرح شهید سلیمانی فعالیت می کنند.

به گزارش صبح ساحل؛ سردار اباذر سالاری یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای اجرای طرح شهید سلیمانی دو هزار و ۵۰۰ گروه سفیران سلامت در ۵۳۴ محله استان فعالیت می‌کنند، بیان داشت: پنج هزار و ۸۰۰ سفیر سلامت هم در سه بخش مراقبت، نظارت و حمایت در قرارگاه‌های عملیاتی طرح شهید سلیمانی مشارکت می‌کنند.

وی عنوان کرد: در این طرح اقشار بسیج و سفیران سلامت خانوار خدمات مراقبتی مانند تامین فعال داروی مورد نیاز، غربالگری شفاهی، جمع آوری کمک‌های مردمی، مشخص کردن افراد در معرض خطر و نیازمند و آسیب دیده از بیماران مبتلا به کرونا اجرا می‌شود.

سردارسالاری خاطرنشان کرد: کمک‌های مومنانه یکی از نکات برجسته اجرای طرح سردار سلیمانی به شمار می‌رود و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان یاد آورشد: تیم‌های تشکیل شده با مراجعه خانه به خانه و گفت‌وگو با مردم، مبتلایان را شناسایی می‌کنند و شرایط و نحوه قرنطینه را به مردم آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به اهداف طرح، بیان کرد: مدیریت و کنترل اپیدمی، قطع زنجیره انتقال و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر با راهبردهای تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون از اهداف این طرح است.

سردار سالاری تصریح کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت مقرر شده تا به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

وی گفت: با اجرای این طرح بیماران بستری نیازمند در یک ماه ۳۰ درصد و در سه ماه ۵۰ درصد در هرمزگان کاهش می‌یابد.

منبع:مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها