صادرات جلبک بیشتر از زعفران ارزآوری دارد



رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان گفت: با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان و ارزش تولیدات حاصل از جلبک، این محصولات می‌تواند بیش از زعفران ارزآوری داشته باشد.

به گزارش صبح ساحل، صالح دریانورد در مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران پارک زیست و فناوری خلیج فارس قشم گفت: چین، مالزی، کره جنوبی، اندونزی و هند حدود صدو پنجاه هزار تُن از این محصول را تولید، مصرف و بخشی از آن را صادر و میلیاردها دلار درآمد کسب می‌کنند.

 وی ادامه داد: استفاده از جلبک‌ها در زمینه صنعتی، کشاورزی، غذایی، دارویی و تولید سوخت پاک ابعاد گسترده ای یافته است، و حمایت از این طرح ها در شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند باعث اشتغال جوانان و ارز آوری برای کشور شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان تصریح کرد: امروزه میلیونها دلار در فناوری جدید برای تبدیل جلبک به عنوان جایگزین سوخت فسیلی، سرمایه گذاری می شود.وی اظهار کرد: شرکت های‌دانش بنیان پایه اساسی اقتصاد کشور در آینده هستند و اگر از بخش های علمی مختلف حمایت شود می‌توان علم را به اقتصاد تبدیل کرد.

دریانورد بیان کرد: امیدواریم سال‌های آینده نام این هفته به نام پژوهش، فناوری و اقتصاد ملی تبدیل شود تا از پتانسیل‌های کشور در حوزه پژوهش بهره برداری اقتصادی شود.وی گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه، جوانان با تکیه بر پژوهش توانستند بخش زیادی از نیاز کشور را در حوزه تجهیزات و کالاهای پزشکی و صنعتی تامین کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان در پایان افزود: مشکل تامین ماسک، الکل و شوینده‌ها بنا بر تقاضای زیاد در ابتدای شیوع بیماری به بحرانی تبدیل شده بود که با تلاش و توان متخصصین در ایجاد خط تولید این اقلام، هم اکنون صادرات این کالاها نیز انجام می‌شود.

مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر پارک زیست و فناوری خلیج فارس قشم، با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاون پژوهشی دانشگاه هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان قشم برگزار شد.

نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک زیست و فناوری خلیج فارس قشم نیز امروز در مکان این پارک افتتاح و مورد بازدید مسوولان و شرکت کنندگان قرار گرفت.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها