احسان کامرانی خبرداد:

گام‌های موثر دانشگاه آزاد در زمینه اقتصاد کشاورزی



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: کشور در تولید بذر کشاورزی وابستگی به خارج از کشور و قیمت‌های بالا دارد که در این زمینه دانشگاه آزاد واحد رودان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان موفق به تولید بذر هیبریدی شد که می تواند کمک شایانی به اقتصاد کشاورزی کند.
به گزارش صبح ساحل، احسان کامرانی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان یک مجتمع آموزش عالی است که  قریب به 23 هزار دانشجو و 320 عضو هیات علمی تمام وقت و 1200 نفر استاد حق التدریس دارد که می توان یکی از بهترین ظرفیت‌های بسیار بالا در آموزش عالی استان برشمرد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی یکی از موضوعات مهم دانشگاه است، اضافه کرد: در این حوزه دانشگاه آزاد اسلامی فعال بوده و حتی در این دوره که درگیر بیماری کوئید 19 هستیم فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه تعطیل نشد.
کامرانی افزود: یکی دیگر از برنامه های دانشگاه آزاد بحث حوزه فناوری و پژوهشی است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در این حوزه موفقیت های خوبی را کسب کرده‌ایم که در حوزه شیلات با دریافت یک زمین به مساحت 150 هکتار برای پرورش میگو جهت پایلوت آموزشی و پژوهش ترویجی و درآمدزایی تحویل و در حال فعالیت هستیم.
رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان افزود: کشور در تولید بذر کشاورزی وابستگی به خارج از کشور و قیمت های بالا دارد که در این زمینه دانشگاه آزاد واحد رودان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان موفق به تولید بذر هیبریدی شدیم که می تواند کمک شایانی را به اقتصاد کشاورزی و همچنین اقتصاد کشور و استان را به همراه داشته باشد. امسال این طرح با وسعت بیشتر با همکاری بسیج و سپاه در حال انجام است و در آینده‌ای نزدیک شاهد نتایج این پروژه های تحقیقاتی خواهیم شد.
احسان کامرانی با اشاره به استقرار مرکز رشد و فناوری در دانشگاه آزاد بندرعباس گفت: دانشجویان و یا هر فردی که فکر و یا ایده که به تولید محصول برسد و در بحث اقتصادی درآمدزایی داشته باشد این مرکز با راهنمایی و مشاوره از ایشان حمایت می کند و تا حصول نتیجه همراهی می کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس اظهار داشت: نگاه داشگاه آزاد اسلامی به مشکلات استان و شهرستان حل مسائل است  چرا که دانشگاه به گونه ای در مسیر خودش ادامه می دهد که در جامعه اثر گذار باشد و همچنین با توجه به اینکه محور توسعه در هرمزگان دریا است ما به دنبال آمایش آموزشی بر اساس دریا ترسیم کنیم و در سرعت توسعه در هرمزگان کمک کنیم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها