آنفلوانزای حادپرندگان به هرمزگان رسید؟



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:ساکنان جزیره کیش باتوجه به فصل زمستان و شیوع احتمالی آنفولانزای حادپرندگان از نزدیک شدن به پرندگان مهاجر در کیش خودداری کنند.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر فاطمه نوروزیان»،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان کاهش دما در فصل سرد سال را عامل مستعد کننده‌ی انتشار ویروس عنوان کرد. وي افزود:آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به عنوان یکی از بیماری‌های خطرناک و مشترک انسان و دام محسوب مي شود.
نوروزيان گفت: شناسایی به موقع کانون‌های بیماری در حیات وحش، در کنترل و پیشگیری از بروز بیماری، در واحد‌های پرورشی طیور، نقش بسزایی دارد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:پرندگان وحشی و مهاجر به عنوان یک فاکتور خطر هستند که به راحتی می‌توانند عامل بیماری را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کنند. دكتر نوروزيان گفت: ساكنان جزيره كيش از نزديك شدن به پرندگان مهاجر خودداري كنند و در صورت مشاهده لاشه پرندگان از دست زدن به آن خودداري كنند .
گفتنی است؛ به گفته «دکتر مصطفی فخرآبادی»،رییس اداره دامپزشکی بندرعباس در اواسط ماه گذشته، باتوجه به فصل پاییز و شیوع احتمالی آنفولانزای حادپرندگان از نزدیک شدن به پرندگان وحشی و شکار آن‌ها خودداری کنند. وی گفته‌است: اگر پرندگان مبتلا به این بیماری به موقع شناسایی نگردد، خسارت جبران ناپذیری به صنعت پرورش طیور و اقتصاد کشور وارد خواهد کرد که به همین منظور، دامپزشکی به صورت مستمر از سواحل و محل‌های تجمع پرندگان مهاجر در طول فصول سرد سال، بازدید می‌کند.
فخرآبادی کاهش دما در فصل سرد سال را عامل مستعد کننده ی انتشار ویروس عنوان کرده و می‌گوید:« آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به عنوان یکی از بیماری‌های خطرناک و مشترک انسان و دام در لیست بیماری‌های اولویت دار و اخطار کردنی سازمان دامپزشکی قرار دارد.»
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها