چگونه نوروز آنلاین سفر کنیم؟

ایران در واقعیت مجازی



نوروز که نزدیک می‌شود، شور و شادی به دل‌مان می‌نشیند و شروع به برنامه‌ریزی برای گذران تعطیلات‌مان می‌کنیم. سفر پای ثابت هرسال نو است اما امسال هم مانند سال قبل مجبوریم برای حفظ سلامت خود و خانواده‌مان قیدش را بزنیم و در خانه بمانیم. این روزها سفر آنلاین جایش را به شیوه معمول سفر رفتن داده‌است تا هم گشت‌وگذارمان منتفی نشود، هم از سلامت عزیزان‌مان محافظت کنیم. این نوع گردشگری به معنای حضور در سرزمین دیجیتالی اطلاعات، ارتباطات و شبکه گسترده جهانی است که بیشتر انتظاراتی که از یک سفر می‌رود را با امکانات صوتی، تصویری یا متنی در اختیار متقاضیان می‌گذارد. در سایت‌های گردشگری آنلاین با یک کلیک، سفر دور دنیا آغاز می‌شود. اگرچه سفر مجازی مثل هر چیز مجازی دیگر، با اصلش توفیر دارد اما با در نظر گرفتن شرایط حساس ناشی از کرونا، می‌تواند راضی‌کننده باشد. اگر غصه‌دار لغو شدن سفرهای‌تان هستید، گله‌وشکایت را تمام و به‌جایش راه ‌کنار آمدن با شرایط موجود را پیدا کنید. گردشگری مجازی شاید به ‌پای سفر واقعی نرسد اما اگر اهل سفر هستید، به امتحان کردنش می‌ارزد. از عمر گردشگری الکترونیک نیم‌قرنی می‌گذرد. این یعنی احتمالا آزمون‌وخطاهایش را از سر گذرانده است و قرار نیست با شما راه و چاهش را یاد بگیرد. قبل از آمدن کرونا سایت‌های گردشگری آنلاین در اکثر شهرها برپا بود. فقط چون به‌راحتی می‌توانستیم این‌طرف و آن‌طرف برویم، کم‌تر با آن آشنا بودیم. در ادامه با بخشی از سایت‌های داخلی فعال در زمینه‌ گردشگری آنلاین سفر دور ایران‌مان را آغاز می‌کنیم.

    

سایت| سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

مدت فعالیت| 9 سال

سایت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از مطمئن‌ترین راه‌های سفر مجازی به شمار می‌آید. این سایت وابسته به شرکت‌ها و مؤسسات توسعه ایران‌گردی است که توانسته فرهنگ و تمدن غنی ایران را معرفی کند. میراث فرهنگی با پژوهش و مستندسازی، به آموزش و ترویج حفاظت، احیا و بهره‌برداری از میراث ایران پرداخته‌است. می‌توانید هر جاذبه گردشگری را که مدنظرتان است به کمک این سایت به صورت مجازی ببینید. «ویزیت‌ایران» به شما دسترسی کاملی از اطلاعاتی استان‌ها می‌دهد؛ حتی درمورد جمعیت، تاریخچه، غذای محلی و صنایع‌دستی دور افتاده‌ترین روستاها. به همین دلیل هم شبیه کشف‌وشهودی در ایران است تا به مکان‌هایی سفر کنید که تا به حال با آن آشنا نبوده‌اید. شما می‌توانید با انتخاب یک استان، جاهای گردشگری آن استان و اطلاعات کامل‌اش را در این سایت ببینید. برای رفتن سفر مجازی با میراث فرهنگی، در صفحه نخست سایت روی قسمت گالری کلیک کنید تا تور 360 درجه‌تان آغاز شود. در قسمت مقصدها که پایین سایت است هم می‌توانید سیروسفری رایگان به جاهای دیدنی و موزه‌های برگزیده ایران کنید.

   

سایت| کجا رو

مدت فعالیت| 5 سال

سایت کجارو یکی از رسانه‌ها و سرویس‌های آنلاین در حوزه گردشگری است. این سایت با همکاری آژانس‌های معتبر امکان سفرهای مجازی و شناساندن جاهای گردشگری و بکر ایران را فراهم می‌کند که کم‌تر کسی آن‌ها را می‌شناسد. می‌توانید با یک کلیک و سرچ در قسمت جستجو تور مجازی به‌صورت آنلاین و کیفیت بالا به جاذبه‌های گردشگری، دیدنی و فرهنگی ایران و جهان به صورت رایگان سفر کنید. اکثر ما به دلیل نداشتن وقت یا هزینه کافی برای سفر و حالا هم با محدودیت‌های کرونا، نمی‌توانیم سفر برویم. این سایت کار را برای‌مان آسان کرده‌است تا جاذبه‌های گردشگری ایران و جهان را بیشتر بشناسیم و لذت ببریم. به کمک اطلاعات این سایت می‌توانید شناخت کاملی از مقصد گردشگری‌تان به دست بیاورید و به‌صورت مجازی به آن سفر کنید.

   

سایت| گردش آنلاین

مدت فعالیت| 2 سال

سایت گردش آنلاین یکی از سایت‌های گردشگری غیر وابسته به شرکت‌های گردشگری است. اگر علاقه‌مند به جزایر ایران هستید با اطلاعات این سایت سفر مجازی لذت‌بخشی خواهید داشت. شیفتگان سفر به‌جاهای بکر مانند جزایر و بوم‌گردی‌ها، در این سایت دریچه‌ای تازه به هستی  روی‌شان گشوده می‌شود. گردش آنلاین راهنمای سفرتان می‌شود تا به‌صورت رایگان از دریچه دوربین و باکیفیت بالا به جزایر و طبیعت بکر ایران بروید. این سایت به شما امکان به اشتراک گذاشتن گردش آنلاین‌تان را می‌دهد.

 

سایت| ایران‌گردی

مدت فعالیت| 6 سال

سایت ایران‌گردی هم ‌مانند دیگر سایت‌های گردشگری آنلاین، جاذبه‌های گردشگری ایران و جهان را به‌صورت رایگان، با کیفت خوب و اطلاعات کامل از محل در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امکان ترجمه اطلاعات شهرهای گردشگری به زبان‌های زنده دنیا هم برای گردشگران در این سایت فراهم است. برای رفتن به سفر مجازی در این سایت، صفحه اصلی را باز و روی قسمت جاذبه‌های ایران کلیک کنید. همچنین در قسمت ایران می‌توانید جاذبه‌های دیدنی 100 شهر از پنج شهرستان را ببینید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها